einde van de wereld: 2020 ?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.095 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rambo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-12-2024
Ik las een artikel, ik kan hem wel gaan posten hier maar ernaar linken lijkt me beter. Het gaat over de magnetische polen van de aarde.

Voor de geinteresseerden; Lees het eens door en vertel hoe jij er over denkt. Ik wordt er in ieder geval niet vrolijk van :/

http://www.ufowijzer.nl/t...d%20of%20the%20world.html
<effe copy pasten in je browser, klikken werkt niet>

En ja, ik vind het WEL geloofwaardig en niet zomaar een lulverhaal.

EDIT EDIT EDIT EDIT EDIT EDIT EDIT

Voordat je replied, lees dan eerst het hele artikel aub

.

[ Voor 13% gewijzigd door Rambo op 06-01-2003 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12-06 23:05

Tourniquet

Hiya, fellas!

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 64476

hmm alweer eind vd wereld ..
achja vluchtend kunnen we toch niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tobias
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:45
Hmm, zal ik maar stoppen met mijn studie :o
* Tobias denkt dat dit bericht wel het laatste is waar ik me zorgen over ga maken.

Wees gerust, zijn talloze van dit soort berichten.

"So long, coffin stuffers!" (Bender wrecks his car) "Eeeh, could one of you coffin stuffers please carry me?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-06 13:34

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Waar slaat dit op? Leuk, dat het magneetveld om gaat slaan, maar waarom zou het negatieve gevolgen hebben - om nog maar niet te spreken van 'het einde van de wereld'?

Welch Schauspiel! Aber ach! ein Schauspiel nur!
Wo fass ich dich, unendliche Natur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rambo
leuke replies, maar hebben jullie het ook gelezen? Waarschijnlijk niet dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rambo
Lord Daemon schreef op 06 januari 2003 @ 21:36:
Waar slaat dit op? Leuk, dat het magneetveld om gaat slaan, maar waarom zou het negatieve gevolgen hebben - om nog maar niet te spreken van 'het einde van de wereld'?
Heb je het gelezen voordat je deze reply plaatste?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 10358

Ik heb hier al ooit eens eerder iets over gehoord. Het zal wel drastische gevolgen hebben, maar het is denk ik niet zo erg als in dat stuk staat. Het schijnt elk half miljoen jaar te gebeuren en dat hebben de dieren ook overleefd. Misschien dat we wat problemen krijgen met elektronica, maar ik denk dat men daar ook wel iets op vind. De dieren hebben het ook steeds overleefd dus met de grotere kans op kanker zal het ook wel meevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scooper
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:04
Dit is wel lomp om te lezen.

Ik snap alleen niet dat wij er niet tegen zouden kunnen. Als we eenmaal gedraaid zijn zal het wennen zijn aan het nieuwe klimaat, maar van wat ik begrepen heb blijven we gewoon in dezelfde baan dus echte buitenaardse temperaturen zouden er niet moeten zijn.

Kan zijn dat ik het fout heb hoor, heb er verder niet echt verstand van!

SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rambo
En dat wordt dus allemaal uitvoerig uitgelegd in dat document...
Dus eerst helemaal doorlezen graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon
  • Laatst online: 03-06 13:34

Lord Daemon

Die Seele die liebt

M0rpheus schreef op 06 januari 2003 @ 21:38:
Heb je het gelezen voordat je deze reply plaatste?
Ik heb er vluchtig doorheen gebladerd. Het kan natuurlijk zijn dat ik alle relevante stukken gemist heb, in wlek geval het jou niet zou misstaan die even samen te vatten in plaats van tweemaal driemaal achter elkaar roepen dat iedereen die post het niet gelezen heeft.

Welch Schauspiel! Aber ach! ein Schauspiel nur!
Wo fass ich dich, unendliche Natur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 13569

zag laatst op discovery channel een programma over het machnetisch eld van de aarde en dat er al een paar keer storingen in het machnetische veld van de aarde hebben voorgedaan en dat het resulteerd in stroomuitval e.d. ...

nouja k maak me er iig nie druk om, als het gebeurd dan gebeurd het en vluchten kunnen we toch niet.. en ach gaan we tenminste met z'n allen dood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-06 23:20
Wel toevallig dat net wij al die dingen meemaken he in al die miljoenen jaren

[ Voor 21% gewijzigd door .GoO op 06-01-2003 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Laatst online: 17:44
weet wel dat het magneetisch veld ongeveer elke 100.000 jaar omslaat. in de geschiedenis van de aarde is het dus al honderden malen voorgekomen. lijkt me dus niet bijzonder als dit nu weer eens gebeurt, hooguit slaan de kompassen op hol :)

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rambo
devv05 schreef op 06 januari 2003 @ 22:01:
Wel toevallig dat net wij al die dingen meemaken he in al die miljoenen jaren
Dat vind ik dus ook. Ik denk dat het een heel bijzondere periode is waarin ik nu leef. Ik vraag me dan af of het allemaal toeval is, dat ik dat dan meemaak...

Kan toch bijna niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvdgrs
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-03 09:02
Lord Daemon schreef op 06 January 2003 @ 21:53:

[...]
Ik heb er vluchtig doorheen gebladerd. Het kan natuurlijk zijn dat ik alle relevante stukken gemist heb, in wlek geval het jou niet zou misstaan die even samen te vatten in plaats van tweemaal driemaal achter elkaar roepen dat iedereen die post het niet gelezen heeft.
je kan ook gewoon zeggen dat je het niet doorgelezen hebt :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
M0rpheus schreef op 06 January 2003 @ 22:14:
[...]

Dat vind ik dus ook. Ik denk dat het een heel bijzondere periode is waarin ik nu leef. Ik vraag me dan af of het allemaal toeval is, dat ik dat dan meemaak...

Kan toch bijna niet.
wat maak jij dan zoal mee wat zo bijzonder is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Confusion
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-03-2024

Confusion

Fallen from grace

Morpheus, als je iets wilt bediscussieren, dan vat je het maar samen. Ik heb wel iets beters te doen dan allerlei complete artikelen te lezen. In beschaafdere wetenschappelijke tijdschriften heeft al heel wat over de verwachte ompoling gestaan en de algemene conclusie luidt dat de gevolgen onbekend zijn en redelijk ernstig kunnen zijn, maar niet zo ernstig dat we allemaal doodgaan. Hooguit moeten we een paar weken met zonneschermen over straat en krijgen er wat meer mensen huidkanker.

Ik vind het overigens uiterst verbanzingwekkend dat je niet even zelf Googled en met betrouwbaardere informatie dan deze puin op de proppen komt. Wat een tijdsverspilling en dat terwijl ik het aan de URL al had kunnen zien...

Wie trösten wir uns, die Mörder aller Mörder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rambo
Fused:

Jij stelt dat als ik wat wil bediscussieren ik het maar moet samenvatten, maar ik denk dat als jij mee wil discussieren, jij maar dat artikel moet lezen en anders gewoon niet moet replyen!! Als je wat beters te doen hebt dan doe je dat toch. :(

Heel fijn ook voor je dat je het heel verbazingwekkend vind dat ik niet met Google naar "betrouwbare" informatie heb gezocht en dat ik dan wel met deze "puin" op de proppen kom.

Van mensen zoals jou krijg ik echt kotsneigingen! :r

edit:
effe 1 regel weggehaalt

[ Voor 9% gewijzigd door Rambo op 06-01-2003 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkyyyyyyy
  • Laatst online: 24-03 22:18
M0rpheus schreef op 06 januari 2003 @ 22:44:
Fused:

Jij stelt dat als ik wat wil bediscussieren ik het maar moet samenvatten, maar ik denk dat als jij mee wil discussieren, jij maar dat artikel moet lezen en anders gewoon niet moet replyen!! Als je wat beters te doen hebt dan doe je dat toch. :(

Heel fijn ook voor je dat je het heel verbazingwekkend vind dat ik niet met Google naar "betrouwbare" informatie heb gezocht en dat ik dan wel met deze "puin" op de proppen kom.

edit:
effe 1 regel weggehaalt
Doe eens rustig man!!!

I am nobody ! Why ??? Cause nobody is perfect !! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 45744

omg wat een onzin..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blobber
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

Wel handig dat het magneetveld gaat draaien, hoef ik mijn koppen van mijn cassetedeck niet meer te demagnetiseren, gaat al vanzelf.Wel shit dat mijn kompas opeens naar het zuiden gaat wijzen, maar gelukkig duurt het nog even, kan ik er vast aan wennen.Ik raad wel iedereen aan op de dag dat het gaat gebeuren, even alle pc's en monitoren etc uit te zetten want je weet nooit of zoiets schadelijk is voor je apparatuur.

To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Laatst online: 12:34

Exirion

Gadgetfetisjist

Onzin, borrelpraat.

Hoevaak er in dat stuk al is herhaald hoevaak het magnetische veld van de aarde verdraait, en hoevaak ze al hebben gezegd dat het proces in gang is gezet en dat het niet te stoppen is. Gewoon sensatielust en angstaanjagend gedoe.

Dit kun je gewoon niet serieus nemen.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 75020

Exirion schreef op 06 januari 2003 @ 23:06:
Onzin, borrelpraat.

Hoevaak er in dat stuk al is herhaald hoevaak het magnetische veld van de aarde verdraait, en hoevaak ze al hebben gezegd dat het proces in gang is gezet en dat het niet te stoppen is. Gewoon sensatielust en angstaanjagend gedoe.

Idem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvhaarst
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-05 09:10

jvhaarst

Concordia res parvae crescunt

quote van http://www.academicpress.com/inscight/04102002/graphb.htm, een van de bronnen in het stuk van die ufologen.
Geophysicists are gratified to see the predictions of their computer models borne out, says geophysicist Peter Olson of Johns Hopkins University in Baltimore, Maryland. But he cautions that the magnetic field has been fickle in the past, and the trend toward reversal could reverse itself at any time.
Oftewel: de theoretici weten ook nog niet zeker dat het te gebeuren staat.

Al met al, veel geschreeuw, en weinig wol.
En als de wereld zou vergaan, wat zou je er aan willen doen ? Misschien kun je eigenlijk ueberhaupt beter leven alsof het morgen over kan zijn, dan heb je geen tijd meer om je druk te maken over dit soort onzin...

If you don’t have enough time, stop watching TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Confusion

Confusion

Fallen from grace

M0rpheus schreef:
Jij stelt dat als ik wat wil bediscussieren ik het maar moet samenvatten, maar ik denk dat als jij mee wil discussieren, jij maar dat artikel moet lezen en anders gewoon niet moet replyen!!
Zal ik even een discussie over de Bijbel beginnen met de mededeling dat iedereen het eerst even moet lezen? Dat draadje is binnen een uur dicht, trust me.

Tjah, dat jij niet in staat bent je eigen vermogen tot het zoeken van informatie op waarde te schatten betekent niet dat je ons allemaal ontzettend veel moeite moet laten doen. Je had het overigens kort kunnen houden, in de trant van:

"Volgens sommige mensen zal de aanstaande ompoling van het aardmagnetisch veld het einde van het leven op aarde tot gevolg hebben doordat het zal leiden tot [...]"

Daarop zouden sommigen van ons, die kranten lezen en meer van zulks, kunnen antwoorden: er heeft wat over gestaan in [1], [2] en [3] en de conclusie was dat het nare gevolgen kon hebben, maar dat wetenschappers het er niet over eens zijn en dat [dit] het ergste is wat er zo'n beetje kan gebeuren, waarschijnlijk gedurende [zolang].

Je post is uiterst onbeschaafd en refereert bovendien aan puin. Ik vind het beledigend dat je niet iets meer moeite doet voor W&L en ons hiermee lastig komt vallen. Dit is net goed genoeg voor de HK.

[ Voor 3% gewijzigd door Confusion op 06-01-2003 23:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tys
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11:53

Tys

Als de NASA nou eens met dit soort dingen ook echt comercieel op de proppen komt, ok, maar een beetje achterdochtig op een site proppen waar (bijna :? ) nooit iemand kijkt is wel een beetje vaag voor een wereld vernietigende ramp, of heb ik ongelijk?, moet rampen lekker tot 2019 op dit soort sites blijven en dan spontaan in een keer komen...

quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Exirion schreef op 06 januari 2003 @ 23:06:
Onzin, borrelpraat.

--------------------------------------------------------------------------------

Ook hiermee ben ik het eens, heb wel een vaker in mn levensjaren (:D) gehoort dat de aarde zal worden vernietigd.. dus, nee voor mij is dit allemaal een grote grap, todat ze het officieel verklaren....

edit: ik kan overigens nergens in het artikel vinden dat dit in 2020 plaatsvind.. iemand ff een stukkie tekst pasten hier dat ik messchien vergeten ben? thnks

[ Voor 8% gewijzigd door Tys op 06-01-2003 23:38 ]

My flight statistics: (444.803km in 120 flights) Next trips: Rome (Italy)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-03 13:38
"Het aardse magnetische veld strekt zich enkele honderden kilometers in de ruimte uit en beschermd ons tegen geladen deeltjes van de zon en kosmische straling door deze te focussen op de polen. Dit is waar ze verschijnen, als het noorder- en zuiderlicht wanneer ze gassen prikkelen in de atmosfeer. Als de magnetische polen dwars over de aarde trekken, zullen ze deze lichten opwekken op plaatsen waar ze nog nooit te zien zijn geweest. Gedurende deze omdraaiing zal het beschermende magnetische schild erg zwak worden en kan het zelfs voor enkele tientallen jaren of meer verdwijnen. Dat zou het weer drastisch beïnvloeden. Er is een groeiende verzameling bewijsstukken, dat hooggeladen deeltjes van de zon de bovenste laag van de atmosfeer zal bestoken en dat sommige van deze aanvallen zullen doordringen in de laagste regionen van de atmosfeer om ons heen en de wind, atmosferische druk en temperatuur zullen beïnvloeden. Zonder ons magnetisch schild, zullen deze zonnedeeltjes een verwoestende uitwerking hebben op het weer. De kosmische straling die de aardse oppervlakte zal verzengen zal zorgen voor genetische mutaties en kanker.

Vooralsnog, terwijl de paleontologen de fossiele gegevens nazoeken en kijken naar tekenen van massale vernietiging van het leven of barsten in de evolutie gedurende vorige ompolingen, hebben ze nog niets gevonden. Organismen lijken het intact overleefd te hebben.

Maar wat zal er de volgende keer gebeuren?"

Dit is zo'n beetje de kern van het verhaal. Niet veel aan de hand dus.

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiaan
  • Laatst online: 09-08-2021
M0rpheus schreef op 06 januari 2003 @ 22:44:
Fused:

edit:
effe 1 regel weggehaalt
En voor deze opmerking heb je een OW te pakken. Fused loopt al heel wat langer mee op dit forum, en ik schat zo in dat zijn vermogen om zin van onzin te onderscheiden goed ontwikkeld is. Het is op W&L niet de bedoeling te flamen, nog om het persoonlijk te maken, en dat is precies wat je doet.

Het feit dat we dit op UFOwijzer.nl vinden zegt mij al genoeg. Als het werkelijk een echt fenomeen betrof, dan hadden we er op de NASA site ook wel wat over kunnen vinden (of tenminste van andere gerenomeerde bronnen zoals Nature en Science). Vooralsnog is het dus hoogstens een leuke theorie, maar ook niet meer dan dat.

[ Voor 3% gewijzigd door Christiaan op 07-01-2003 00:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rambo
ChristiaanVerwijs schreef op 07 januari 2003 @ 00:34:
[...]

En voor deze opmerking heb je een OW te pakken. Fused loopt al heel wat langer mee op dit forum, en ik schat zo in dat zijn vermogen om zin van onzin te onderscheiden goed ontwikkeld is. Het is op W&L niet de bedoeling te flamen, nog om het persoonlijk te maken, en dat is precies wat je doet.

Het feit dat we dit op UFOwijzer.nl vinden zegt mij al genoeg. Als het werkelijk een echt fenomeen betrof, dan hadden we er op de NASA site ook wel wat over kunnen vinden (of tenminste van andere gerenomeerde bronnen zoals Nature en Science). Vooralsnog is het dus hoogstens een leuke theorie, maar ook niet meer dan dat.
Hij maakt het net zo persoonlijk als mij hoor. En meteen een OW? Vind dit wel erg lullig hoe je nu bezig bent. Denk dat een waarschuwing dan meer op zijn plaats was maarja.

/edit
Je laat trouwens ook blijken dat je het niet hebt gelezen, maar wel afzeiken, en dat terwijl je dus niet eens wat waar het precies over gaat! :(

[ Voor 9% gewijzigd door Rambo op 07-01-2003 01:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoBieN-Be
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-06 22:21
Omdat het uit een 'niet- betrouwbare' bron komt wordt het afgewimpeld als onzin en wordt de topic starter uitgeroepen voor dwaas. Omdat een conservatief-gezinde geest dit bestempeld als onzin en liever afwimpelt dan erover te discussiëren.

Wie bepaalt nou die wel of niet betrouwbare bronnen ? Censuur alom !

Ik geloof ook dat het artikel iets overdreven is, maar geloof wel dat er zeer ernstige gevolgen zullen zijn.

Bezin eer ge begint !
tot zover de wijze raad van tante kaat !

Geen kwaad hiermee bedoelt. Ik haat gewoon censuur praktijken !

[ Voor 24% gewijzigd door GoBieN-Be op 07-01-2003 01:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rambo
gobien schreef op 07 januari 2003 @ 01:14:
Omdat het uit een 'niet- betrouwbare' bron komt wordt het afgewimpeld als onzin en wordt de topic starter uitgeroepen voor dwaas. Omdat een conservatief-gezinde geest dit bestempeld als onzin en liever afwimpelt dan erover te discussiëren.

Ik geloof ook dat het artikel iets overdreven is, maar geloof wel dat er zeer ernstige gevolgen zullen zijn.

Bezin eer ge begint !

Dacht echt ff dat ik er alleen voor stond... :>
Maar de lol is er nu wel vanaf, van GoT. MODjes zijn volgens mij een beetje machtsgeil en delen maar al te graag zo snel mogelijk een OW uit blijkbaar. Of mag ik dit ook al niet zeggen ofzo :?

Laat ik het dan zo zeggen, MOD dit is niet persoonlijk bedoelt of als flame. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brazza
  • Laatst online: 06-06 02:35

Brazza

Byte me!

iig vind ik zelf dat deze berichten ons zouden verzwegen worden. Als er ook maar iets van waar is (geloof ik best) dat ze echt niet gaan zeggen ; x* (*tijdstip) komt er een meteoriet op onze aarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiaan
M0rpheus schreef op 07 januari 2003 @ 01:12:
Hij maakt het net zo persoonlijk als mij hoor. En meteen een OW? Vind dit wel erg lullig hoe je nu bezig bent. Denk dat een waarschuwing dan meer op zijn plaats was maarja.

/edit
Je laat trouwens ook blijken dat je het niet hebt gelezen, maar wel afzeiken, en dat terwijl je dus niet eens wat waar het precies over gaat! :(
Wil je ophouden te verwijten dat iedereen die het niet met je eens het niet gelezen heeft. Ik heb dat hele verhaal met een grote glimlach zitten doorlezen. Dit is pseudowetenschap! Je moet dit soort dingen vooral niet te serieus lezen.

Het is op dezelfde manier geschreven als boeken over UFOs, geesten en UFO-ontvoeringen. Het doet, met termen als 'overheidswetenschappers' en speculaties over plannen van NASA, denken aan een conspiracy theorie. Laat me heel duidelijk stellen dat ik hier altijd heel geinteresseerd in ben geweest en donders veel van UFO's en aanverwante zaken weet. Dit verhaal is leuk om te lezen. Een grappige theorie, maar de kans dat hij klopt is zeer klein. Ik zal nooit nooit zeggen, maar dit verhaal is het zoveelste doemverhaal.

[ Voor 4% gewijzigd door Christiaan op 07-01-2003 01:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Om even op het artikel in te gaan:
Kompassen zullen de verkeerde weg wijzen en trekvogels, vissen en schildpadden zullen zeer verward raken.
Het proces duurt waarschijnlijk tussen de 100 en een paar duizend jaar,
Moet ik nog verder gaan :+

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoBieN-Be
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-06 22:21
ChristiaanVerwijs schreef op 07 januari 2003 @ 01:28:
[...]

Dit verhaal is leuk om te lezen. Een grappige theorie, maar de kans dat hij klopt is zeer klein.
Geloof het of niet de kans is zeer reëel en bijna onafwendbaar. Misschien niet zoals in dit artikel beschreven. Maar vele wetenschappelijke en officiële artikels hebben al duidelijk gemaakt dat de polen gaan wisselen, en dat dit zware gevolgen zal hebben! Men weet gewoon niet welke.

Het artikel op UFOwijzer was zeer goed wetenschappelijk onderbouwd tot aan het punt waar ze begonnen over totale wereld vernietiging en uitwijken naar mars !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiaan
gobien schreef op 07 januari 2003 @ 01:14:

Bezin eer ge begint !

Dit is de eeuwige response van pseudowetenschap-aanhangers op mensen die wel enige kritische noten durven te zetten. Ik vind dat een slechte zaak! Zelf doe ik op dit forum mijn best om moeilijke onderwerpen als parapsychologie wetenschappelijk aan te kaarten en te onderbouwen en dan krijg je weer 1 of ander pseudowetenschappelijk verhaal waarvan ik vrij snel zie dat het waarschijnlijk een grote hoax is. Vervolgens word mij dan verweten dat ik alles afwimpel!

Er is totaal geen bewijs voor de theorie die de auteur aandraagt. Niks. Alleen wat gespeculeer. Dat is GEEN basis voor waarheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiaan
Het artikel op UFOwijzer was zeer goed wetenschappelijk onderbouwd tot aan het punt waar ze begonnen over totale wereld vernietiging en uitwijken naar mars !
En dat is wetenschappelijk onderbouwd? Volgens mij bestaat wetenschappelijke onderbouwing uit empirische data.

Empirische data over flipflops van de poles vind je hier:
http://www.psc.edu/science/Glatzmaier/glatzmaier.html

Of in een quote van een andere wetenschappelijke site:
While we now appear to be in a period of declining magnetic field strength, we cannot state for certain if or when a magnetic reversal will occur. Based on measurements of the Earth's magnetic field taken since about 1850 some paleomagnetists estimate that the dipole moment will decay in about 1,300 years. However, the present dipole moment (a measure of how strong the magnetic field is) is actually higher than it has been for most of the last 50,000 years and the current decline could reverse at any time. Even if Earth's magnetic field is beginning a reversal, it would still take several thousand years to complete a reversal. We expect Earth would still have a magnetic field during a reversal, but it would be weaker than normal with multiple magnetic poles. Radio communication would deteriorate, navigation by magnetic compass would be difficult and migratory animals might have problems.

During the past 100 million years, the reversal rates vary considerably. Recent rock records indicate reversals occurring on time scales of about 200,000 years. The last time the magnetic field reversed was about 750,000 - 780,000 years ago.
http://www.ngdc.noaa.gov/seg/potfld/faqgeom.shtml#q7
"It would take several thousand years". Zo snel gaat een omdraaiing dus niet. Weinig om je zorgen over te maken. Helemaal omdat heel niet zeker is of de veranderingen er uberhaupt wel komt.

[ Voor 10% gewijzigd door Christiaan op 07-01-2003 01:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rambo
Ik las dat de ompoling al bezig was en dat dat op sommige plaatsen al gemeten is. Dat heb ik gelezen in dat artikel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 75020

M0rpheus schreef op 07 January 2003 @ 01:56:
Ik las dat de ompoling al bezig was en dat dat op sommige plaatsen al gemeten is. Dat heb ik gelezen in dat artikel.
En in dat artikel van net staat dus dat het op elk moment weer terug kan schuiven(of niet?). Nog minder reden om ons zorgen te maken. Geen radiocommuncatie zou ook heel vervelend zijn, denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rambo
GA!S schreef op 07 January 2003 @ 01:29:
Om even op het artikel in te gaan:

"Kompassen zullen de verkeerde weg wijzen en trekvogels, vissen en schildpadden zullen zeer verward raken."

"Het proces duurt waarschijnlijk tussen de 100 en een paar duizend jaar,"

Moet ik nog verder gaan :+
Wat ik lees uit de link van Christiaan:
Radio communication would deteriorate, navigation by magnetic compass would be difficult and migratory animals might have problems.
Dus ga jij nog maar effe verder ja :/

[ Voor 3% gewijzigd door Rambo op 07-01-2003 02:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
gobien schreef op 07 januari 2003 @ 01:34:Geloof het of niet de kans is zeer reëel en bijna onafwendbaar.
Tuurlijk is het reeel en onafwendbaar. net als de getijdenstroom. maar is dat nou zo'n heel groot probleem? neuh. leg mij eens uit wat er fout zou kunnen gaan als de polen omwisselen? dieren hebben echt geen ingebouwd kompas wat dan op hol zou slaan. dat is klinkklare onzin. daarbij gebeurd het gewoon elke 100.000 jaar, en ik geloof niet dat er elke 100.000 meer dan normaal levensvormen uitsterven.
gobien schreef op 07 januari 2003 @ 01:34:Misschien niet zoals in dit artikel beschreven. Maar vele wetenschappelijke en officiële artikels hebben al duidelijk gemaakt dat de polen gaan wisselen, en dat dit zware gevolgen zal hebben!
Noem eens 1 zo'n artikel. en leg mij eens uit waarom dat zware gevolgen zou hebben.
gobien schreef op 07 januari 2003 @ 01:34:Men weet gewoon niet welke.
Waarom niet dan? we weten precies wat hier op aarde door die polen beinvloed wordt, en dat zijn enkel dingen die mensen gemaakt hebben.misschien dat wij tegen wat ongeregeldheden oplopen (net zoiets als de jaarwisseling 1999>2000), maar de dieren ga iig gewoon hun gang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rambo
Breepee als je nou eerst eens dat artikel leest VOORDAT je gaat replyen en gaat vragen waarom... |:(

Van mij mag dit topic wel dicht, ik lees het niet meer, als niemand de moeite neemt om het artikel te lezen ...

edit:
Voor wie het interessant vind, hier een topic waar er ook over wordt gepraat
(alleen wat serieuzer!)
Wat als onze polen wisselen?

[ Voor 28% gewijzigd door Rambo op 07-01-2003 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
M0rpheus schreef op 07 januari 2003 @ 09:48:
Breepee als je nou eerst eens dat artikel leest VOORDAT je gaat replyen en gaat vragen waarom... |:(

Van mij mag dit topic wel dicht, ik lees het niet meer, als niemand de moeite neemt om het artikel te lezen ...

edit:
Voor wie het interessant vind, hier een topic waar er ook over wordt gepraat
(alleen wat serieuzer!)
Wat als onze polen wisselen?
jij loopt hier te gillen dat iedereen het moet lezen, maar je geeft bijna op geen enkele vraag antwoord? post het hier dan niet, als je toch niet meedoet aan een discussie. ik heb het geprobeerd te lezen (de eerste paar alinea's), maar het staat bol van de emoties van de schrijver en wetenschappelijke onderbouwing het ik niet mogen aantreffen. geef aub antwoord op mijn vragen.

en als ik het niet gelezen heb, is het dan zo moeilijk om toch een antwoord te posten? Jij neemt die moeite ook niet, dus waarom zou ik dat artikel helemaal gaan lezen, om van jou op iedere kritische vraag te horen dat ik het artikel moet gaan lezen?

[ Voor 10% gewijzigd door Brent op 07-01-2003 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Breepee schreef op 07 januari 2003 @ 09:35:
dieren hebben echt geen ingebouwd kompas wat dan op hol zou slaan. dat is klinkklare onzin.
Waar baseer je dat op? Het is immers absoluut geen onzin. Veel mensen denken dat 'onze wetenschap' en 'wij' alles weten van de wereld waarin we leven, maar niets is minder waar. Onze arrogantie als mens is onze grootste handicap.

Maar ontopic: hoe wil jij verklaren dat trekvogels enorme afstanden kunnen afleggen over land en zee zonder te verdwalen? Ze weten precies hoe ze moeten vliegen en ze hebben geen landkaartjes. En kom nou niet met de zon en de maan aanzetten. Hoe wil je immers verklaren dat bepaalde vissoorten hele grote afstanden kunnen afleggen en meestal weer naar dezelfde locatie terugkeren. In zee kun je onmogelijk zonder bepaalde navigatie de weg vinden.

Er wordt wel eens gesproken over een 'zesde zintuig' bij mensen. Sommige dingen (telepathie, intuitie, etc.) kunnen we moeilijk wetenschappelijk verklaren, maar ze worden redelijk 'normaal' gevonden. Als je een vis of vogerl opensnijdt dan denk ik inderdaad niet dat er een 'made in taiwan' compas in z'n lijf zit. Maar de natuur heeft ons wel vaker enorm verbaasd met allerlei mooie oplossingen.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Exirion schreef op 07 January 2003 @ 09:59:
[...]

Waar baseer je dat op? Het is immers absoluut geen onzin. Veel mensen denken dat 'onze wetenschap' en 'wij' alles weten van de wereld waarin we leven, maar niets is minder waar. Onze arrogantie als mens is onze grootste handicap.
ik zeg toch niet dat wij alles weten? het is alleen onzin dat dieren het een 1 of ander kompas zouden werken, dat kan niet. mocht ik ernaast zitten, geef me dan maar eens (betrouwbaar, dus niet zoals die site hierboven) bewijs.
[...]Maar ontopic: hoe wil jij verklaren dat trekvogels enorme afstanden kunnen afleggen over land en zee zonder te verdwalen? Ze weten precies hoe ze moeten vliegen en ze hebben geen landkaartjes. En kom nou niet met de zon en de maan aanzetten. Hoe wil je immers verklaren dat bepaalde vissoorten hele grote afstanden kunnen afleggen en meestal weer naar dezelfde locatie terugkeren. In zee kun je onmogelijk zonder bepaalde navigatie de weg vinden.
wat dacht je van richtingsgevoel? ik geloof dat je je nu zelf tegenspreekt. daarnet zei je nog dat we niet alles weten, en omdat vissen en vogels of lange afstanden kunnen vliegen is het opeens een zesde zintuig (1 of ander kompas) wat ervoor zorgt?
ooit gehoord van 'the survival of the fittest'? denk het wel. vogels/vissen met het beste richtinggevoel (je dus goed en veel herkenningspunten kunnen herinneren) hebben het uiteindelijk tot hier gemaakt. daarom zijn die dieren daar zo goed in, en niet vanwege een kompas. dat is wel wat erg kort door de bocht. bij mensen is richtingsgevoel nou eenmaal minder van belang, omdat wij van nature nomaden zijn, en niet steeds tussen 2 plaatsen pendelen (zoals sommige vogels/vissen) die duizenden kilometers uit elkaar liggen.
Er wordt wel eens gesproken over een 'zesde zintuig' bij mensen. Sommige dingen (telepathie, intuitie, etc.) kunnen we moeilijk wetenschappelijk verklaren, maar ze worden redelijk 'normaal' gevonden. Als je een vis of vogerl opensnijdt dan denk ik inderdaad niet dat er een 'made in taiwan' compas in z'n lijf zit. Maar de natuur heeft ons wel vaker enorm verbaasd met allerlei mooie oplossingen.
misschien is die mooie oplossing gewoon een uiterst goed ontikkeld gevoel voor richting. lijkt mij iig veel logischer dan een zesde zintuig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Breepee schreef op 07 January 2003 @ 10:08:
wat dacht je van richtingsgevoel?
Definieer richtingsgevoel :) Komt dat gevoel uit het niets? Dat gevoel moet ergens op gebaseerd zijn. Sommige dieren hebben super ogen waarmee ze goed om zich heen kunnen kijken maar voor gigantische afstanden moet je je in een grote context kunnen orienteren.

Vleermuizen gebruiken ultrasoon geluid om niet ergens tegenaan te vliegen, en walvissen gebruiken ook geluid (radar) om hun omgeving te 'zien'. Dat is een systeem dat de mens van de natuur heeft nagebootst. Er is op discovery of NGC een documentaire die vanalles laat zien over nabootsingen van natuurlijke fenomenen door de mens (je zult versteld staan). Wij gebruiken nu satelieten voor navigatie, en mij lijkt het logischer dat dieren het aardmagnetisch veld gebruiken om zich te orienteren. Logischer dan 1 of ander vaag richtingsgevoel (dat overigens prima op het magnetische veld van de aarde gebaseerd kan zijn ;)).

Kijk maar eens met google rond. Ik heb al een paar sites gezien waar serieuze deskundigen dit soort theorieen onderzoeken. Ik heb op TV ook al eens een proef gezien waarbij men met geluiden en wisselende magnetische velden de orientatie van dieren ontregelt om aan te tonen hoe het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 13317

Anoniem: 10358 schreef op 06 January 2003 @ 21:46:
Ik heb hier al ooit eens eerder iets over gehoord. Het zal wel drastische gevolgen hebben, maar het is denk ik niet zo erg als in dat stuk staat. Het schijnt elk half miljoen jaar te gebeuren en dat hebben de dieren ook overleefd. Misschien dat we wat problemen krijgen met elektronica, maar ik denk dat men daar ook wel iets op vind. De dieren hebben het ook steeds overleefd dus met de grotere kans op kanker zal het ook wel meevallen.
Ja, de dino's zijn ook uitgestorven, dus als wij uitsterven betekend dat nog niet dat de wereld vergaat. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Anoniem: 13317 schreef op 07 januari 2003 @ 10:29:
dus als wij uitsterven betekend dat nog niet dat de wereld vergaat. :Y)
Integendeel. De ondergang van de mens zou eerder een zegen dan een ramp voor de wereld zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Exirion schreef op 07 January 2003 @ 10:21:
[...]

Definieer richtingsgevoel :) Komt dat gevoel uit het niets? Dat gevoel moet ergens op gebaseerd zijn. Sommige dieren hebben super ogen waarmee ze goed om zich heen kunnen kijken maar voor gigantische afstanden moet je je in een grote context kunnen orienteren.
Richtingsgevoel is het kunnen orienteren met behulp van kenmerken in het landschap en goed afstanden kunnen schatten. Dat gebeurd allemaal in je hersenpan. ze doen nog wel iets hoor, die hersens :)
Exirion schreef op 07 January 2003 @ 10:21:Vleermuizen gebruiken ultrasoon geluid om niet ergens tegenaan te vliegen, en walvissen gebruiken ook geluid (radar) om hun omgeving te 'zien'. Dat is een systeem dat de mens van de natuur heeft nagebootst. Er is op discovery of NGC een documentaire die vanalles laat zien over nabootsingen van natuurlijke fenomenen door de mens (je zult versteld staan). Wij gebruiken nu satelieten voor navigatie, en mij lijkt het logischer dat dieren het aardmagnetisch veld gebruiken om zich te orienteren. Logischer dan 1 of ander vaag richtingsgevoel (dat overigens prima op het magnetische veld van de aarde gebaseerd kan zijn ;)).
Echolocatie ja. maar dat is toch precies wat blinde mensen met zo'n stok doen? die orienteren zich ook met behulp van echlocatie. het enige wat je daarvoor nodig hebt zijn goede oren en het vermogen met behulp van geluid afstanden te kunnen schatten. vleermuizen hebben zich daar in gespcecialiseerd, en zelfs mensen kunnen dat met wat oefening.
volgens mij onderschat jij wat hersens allemaal kunnen hoor. echt, weet je hoeveel hersenkracht het vergt om te kunnen lopen? al die honderden spieren tegelijkertijd besturen is nou eenmaal niet in 1 dag geleerd. daarom duurt het ook zo lang voordat mensenbaby's kunnen lopen, het is gewoon moeilijk. maar uiteindelijk lukt het (bijna) iedereen wel. zo is het met dieren net zo. vogels kunnen ook niet meteen vliegen, omdat je hersenen het moeten leren. maar ze kunnen het wel.
Exirion schreef op 07 January 2003 @ 10:21:
Kijk maar eens met google rond. Ik heb al een paar sites gezien waar serieuze deskundigen dit soort theorieen onderzoeken. Ik heb op TV ook al eens een proef gezien waarbij men met geluiden en wisselende magnetische velden de orientatie van dieren ontregelt om aan te tonen hoe het werkt.
hmm, als ze de invloed van het magnetisch veld willen meten en ze ook met geluid werken, lijkt mij dat het niet duidelijk of de verstoring nou van geluid of magneetisme komt. maargoed, ik sta altijd open voor nieuwe dingen :)

vooralsnog vind ik het niet logisch dat dieren verstoord zouden raken door het magnetisch veld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhysicsRules
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-03 07:26

PhysicsRules

Dux: Linux voor Eenden

Als tweakers is het toch jammer dat niemand het allergrootste probleem bij pole-shifts onderkent. Alle CRT-beeldbuizen kunnen op de schroothoop, of we moeten ze ruilen met exemplaren uit Australie, maar dat zijn er vast niet genoeg. Ohja, we kunnen ze nog op hun kop zetten, en even de videodrivers hacken om het beeld op zijn kop door te geven. In een CRT-buis wordt namelijk gecorrigeerd voor het aardmagnetisme, en je krijgt dan het effect alsof je je monitor op zijn kop zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Exirion schreef op 07 January 2003 @ 10:34:
[...]

Integendeel. De ondergang van de mens zou eerder een zegen dan een ramp voor de wereld zijn ;)
Gelukkig zijn we het daar over eens ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiaan
Goed, samengevat komt het er dus op neer dat de polen langzaam aan het wisselen zijn. Althans, dat zegt het document in de startpost. Maar een artikel van de site van de National Oceanic & Atmospheric Administration zegt dat ALS de polen gaan omdraaien, er weinig aan de hand is. Het wisselen gaat maar heel langzaam en de problemen die we er eventueel van zullen ondervinden zijn minimaal. Alleen vogels, radiocommunicatie en compassen kunnen wat last hebben van de verwisselende polen.

Verder blijkt dat het wisselen van de polen niet eens een vaststaand feit is daar de polen al geruime tijd heen en weer lijken te schommelen. Het kan dus net zo goed dat ze straks ineens weer terug gaan naar de positie. Er is geen enkel bewijs van voorgaande 'shifts', maar wel van grote schommelingen (die verder niet gevaarlijk waren).

Het zal dus wel meevallen. Maar ja, hoe kan ik dat nou weten; ik heb het toch niet gelezen, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiaan
Dat topic is dus ook al gesloten. Begin je nou niet ergens een beetje te vermoeden dat je het ook wel eens fout zou kunnen hebben? Het is echt niet erg om toe te geven dat je misschien een beetje overdreven hebt gereageerd nav dat artikel. Ik heb het zelf ook wel eens gehad hoor.

Vreemd genoeg lijk je zelf dat draadje niet gelezen te hebben, want daarin wordt exact hetzelfde gezegd als hier. Iedereen is het er eigenlijk over eens dat de term 'snel' geologische opgevat moet worden en dus duizenden en duizenden jaren nodig heeft.
The last reversal happened about 780,000 years ago, over a period of several thousand years
Het is dus allemaal nogal speculatief. En als het gebeurt is er nog vrij weinig aan de hand.

[ Voor 35% gewijzigd door Christiaan op 07-01-2003 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Anoniem: 13317 schreef op 07 January 2003 @ 10:41:
[...]

Gelukkig zijn we het daar over eens ;)
wat zijn jullie negatief, zeg :) je moet bij ratelband maar eens wat positieve energieen op doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Breepee schreef op 07 januari 2003 @ 10:49:
[...]

wat zijn jullie negatief, zeg :) je moet bij ratelband maar eens wat positieve energieen op doen :)
Alsjeblieft, ik wordt depressief van dat Tsjakkaaaaaaaaaaa!!! :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiaan
Ok, genoeg off-topic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:11

almightyarjen

When does the hurting stop?

:) Ik heb het hele stuk doorgelezen, ik vind het wel grappig. Maar bij het eerste wat ik dacht voordat ik ging lezen was: Hmm... weer zo'n UFO-site... Zelf ben ik ook een enorme aanhanger van UFO's, Aliens en Area 51 geweest, toen ik 16 was. Ik ben in de loop der tijd toch wat reëler gaan denken en hou me er ook niet zo meer mee bezig.

Maar mijn punt: op dat soort sites staan altijd wel verhalen van het einde van de wereld e.d. om maar te kunnen aantonen (en voor zichzelf te bewijzen) dat er meer is tussen hemel en aarde, want ookal heeft de omwisseling van de polen NIETS te maken met aliens: ze worden er toch weer bij gehaald in dit artikel, en daar stoor ik mij aan.

Het is een leuke theorie, maar nee: ik geloof het niet. Al zou het best wel cool zijn als het daadwerkelijk zou gebeuren :)

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 45091

even ten eerste, ja, ik heb het artikel helemaal gelezen
en voor zover ik kon beoordelen is het artikel grotendeels gebaseerd op het verhaal van iemand.
het heeft een hoog 'consperancy theory' gehalte en voorspeld geen directe rampen
het lijkt mij ook vooral een samenraapsel van bekende feiten met een doomsday-sausje.

de polen zouden best eens aan het verschuiven kunnen gaan, maar ik maak met er nu niet echt zo 'n zorgen om.

als je nog iets moet hebben om 'bang' van te woorden, ik heb een tijdje geleden eens op discovery-channel een docu gezoen over een zonen-uitbarsting, dan zou het magnetisch-veld indeuken en zou de zonnestraling de ozonlaag vernietigen en alle electrische apparaten zou vernietigen.

alles is mogelijk, al is het ene net niets vergezochter dan het andere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox
  • Laatst online: 04-06 12:18

Xymox

Determinism rulez !

Ach, wat maakt het uit. De aarde verdampt toch over zo'n 4 miljard jaar (± een jaartje) en ondertussen zullen er wel honderden grote steentjes de Aardkloot hebben geraakt. Misschien volgende week al ?

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
PhysicsRules schreef op 07 January 2003 @ 10:40:
Als tweakers is het toch jammer dat niemand het allergrootste probleem bij pole-shifts onderkent. Alle CRT-beeldbuizen kunnen op de schroothoop, of we moeten ze ruilen met exemplaren uit Australie, maar dat zijn er vast niet genoeg. Ohja, we kunnen ze nog op hun kop zetten, en even de videodrivers hacken om het beeld op zijn kop door te geven. In een CRT-buis wordt namelijk gecorrigeerd voor het aardmagnetisme, en je krijgt dan het effect alsof je je monitor op zijn kop zet.
Wil jij beweren dat een monitor uit australie niet in nederland werkt?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido
  • Laatst online: 17:56

Dido

heforshe

XanderH schreef op 07 januari 2003 @ 16:33:
Wil jij beweren dat een monitor uit australie niet in nederland werkt?

Krijg je inderdaad waarschijnlijk problemen mee... Zet je monitor maar eens op zijn kop: dat ziet er niet uit :)

Ander probleem zijn kompassen trouwens... Een kompas uit Australie werkt hier niet omdat ze uitgebalanceerd zijn voor de inclinatie, die daar een tikkie hoger is dan hier.

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Nu online
Dido schreef op 07 januari 2003 @ 16:37:

[...]

Krijg je inderdaad waarschijnlijk problemen mee... Zet je monitor maar eens op zijn kop: dat ziet er niet uit :)

Ander probleem zijn kompassen trouwens... Een kompas uit Australie werkt hier niet omdat ze uitgebalanceerd zijn voor de inclinatie, die daar een tikkie hoger is dan hier.
Nee, mijn beeldscherm ziet er op zijn kop niet leuk uit omdat het beeld dan op zijn kop staat, verder toch niet? Ik zal het eens proberen.

edit: Kabels zijn te kort, en het is erg lastig om die tussen de rest uit te halen. Ik zie het in 2020 wel.

[ Voor 10% gewijzigd door Xander op 07-01-2003 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

Dido schreef op 07 January 2003 @ 16:37:

[...]

Fout: Het beeld van je monitor wordt inderdaad vervormd en hiervoor is inderdaad het aardmagnetisme verantwoordelijk. Maar als een monitor/tv wordt aangezet, wordt de buis eerst gedemagnetiseerd. Dit gebeurt om door een spoel die om de buis loopt kortstondig een grote stroom te laten lopen. Dit verklaart gelijk het geluid wat je bij sommige televiesies hoort als je ze aanzet.

Oftewel: het beeld ziet er niet uit als je je monitor omdraait, maar als je hem opnieuw degaussed, of uit en aan zet, dan moet het beeld weer goed zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
maar in 2020 heeft iedereen tft's (of plasmaschermen) en dan heb je dat probleem niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Nu online
almightyarjen schreef op 07 januari 2003 @ 20:17:
[...]

Fout: Het beeld van je monitor wordt inderdaad vervormd en hiervoor is inderdaad het aardmagnetisme verantwoordelijk. Maar als een monitor/tv wordt aangezet, wordt de buis eerst gedemagnetiseerd. Dit gebeurt om door een spoel die om de buis loopt kortstondig een grote stroom te laten lopen. Dit verklaart gelijk het geluid wat je bij sommige televiesies hoort als je ze aanzet.

Oftewel: het beeld ziet er niet uit als je je monitor omdraait, maar als je hem opnieuw degaussed, of uit en aan zet, dan moet het beeld weer goed zijn. :)
Mooi, dan hoef ik geen monitor uit Australië te importeren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiaan
Ok, genoeg off-topic. Als dit nergens meer heen gaat kan ik denk ik ook wel dicht. Kunnen we niet nog wat gegevens opzoeken die de topicstart bevestigen of bestrijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Nu online
ChristiaanVerwijs schreef op 07 januari 2003 @ 20:34:
Ok, genoeg off-topic. Als dit nergens meer heen gaat kan ik denk ik ook wel dicht. Kunnen we niet nog wat gegevens opzoeken die de topicstart bevestigen of bestrijden?
Okee dan, nog wat gevonden:
Source
In 'Reality Revealed" geven Douglas Vogt en Gary Sultan bewijs dat de magnetische Aardpolen ongeveer elke 13.000 jaar wisselen en dat er een wisseling nabij is. Ook suggereren ze dat deze wisseling in verband gebracht kan worden met een nova effect van onze zon, waardoor een golf van intense zonnewind door ons zonnestelsel gezonden wordt. Ze stellen dat de laatste poolshift 12.400 jaar geleden plaatsvond, anderen dateren dit op 12.800 of 13.200 jaar geleden.
Hoewel de exacte datering onderwerp van discussie is, komt het overeen met de cyclus van de yuga's, de fotonengordel en galactische evenaar. Elke keer als in het verleden dit gebeurde was er een enorme wisseling van energieën op de planeet. Alsof er een enorme kosmische lichtstoot ons wakker schud, als we er klaar voor zijn.
Hoe dan ook, sinds onze val in de 3e dimensie tijdens de Atlantische periode hebben deze poolwisselingen en veranderingen in het magnetische veld van de aarde gezorgd voor grote veranderingen op de aardkorst, inclusief het stijgen en dalen van landmassa's, aardbevingen, vulkaanuitbarstingen en overstromingen. De meeste culturen hebben dan ook herinneringen aan een grootschalige overstroming (Zondvloed). Atlantis zonk 12 tot 13 duizend jaar geleden door een catastrofe die verbonden kan worden met de laatste poolshift. Velen, inclusief Vogt en Sultan voorvoelen dat een poolwisseling momenteel in de lucht hangt. Edgar Cayce voorspelde dat de poolwisseling in het begin van deze eeuw zou plaatsvinden.
Opmerkerlijk vind ik hier dat ze het hier heben over 13000 jaar, terwijl ze het bij het artikel van de TS hadden over een half miljoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

Da's een beetje een erg groot verschil ja. Aan de ene kant lijkt het me logischer als het wat langer duurt: het is namelijk een mayor happening en meestal vreten dat soort gebeurtenissen enorm veel tijd om te voltooien. Aan de andere kant dat de link wordt gelegd met Atlantis vind ik ook wel een goede, kortom: ik weet het niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JER00N
  • Niet online
Ik heb het artikel ook net gelezen.

De meest grote problemen die er kunnen ontstaan:

- Problemen met het weer -> grote kans op huidkanker (uv-stralen van de zon worden niet goed tegengehouden)

- magnetische kompassen werken niet goed meer
> tegen die tijd (2020) zullen een hoop kompassen werken dmv gps oid

- trekvogels enz. raken in de war
> tja, jammer voor hun, dat zal na een tijdje wel weer bijtrekken.

- zwaartekracht sterkte van de aarde veranderd
> als het niet bijv. 2x zo sterk wordt is het niet echt erg

eigenlijk is het huidkanker-probleem nog het ergste. Maar zal dat voor 'massale uitsterving' zorgen?

Bij het einde van de wereld denk ik meer aan een reusachtige meteoriet die al het leven enzo op aarde gewoon wegvaagd (Armageddon). Dat veel mensen sterven aan huidkanker is nog niet het einde van de wereld (hoewel het niet bepaald 'leuk' is), de pestepidemie was toch ook niet het einde van de wereld?

Eerst maar kijken óf het gebeurt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 15368

In 2020 is het wel zo dat zo'n beetje elke High School over de equipment zal beschikken om self-engineered viri in elkaar te sleutelen, net als dat je nu viruscreate-pakketjes hebt op de PC.

Als de mensheid niet uitkijkt, zal elke boerenlul zomaar een biologisch virus kunnen loslaten op de aarde. Dit kan miljoenen levens kosten, net als dat een laymans-computervirus (denk richting Sneek) miljoenen euro's schade kan aanrichten in de IT-wereld.

Daar kunnen we ons beter zorgen over maken dan dit soort gezwets.

* Anoniem: 16509 denkt terug aan het bericht over de explosie van de zon binnen 6 jaar... en ligt dubbel. :D

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 15368 op 07-01-2003 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Confusion

Confusion

Fallen from grace

PhysicsRules schreef op 07 januari 2003 @ 10:40:
Held!

Maar naar ik heb begrepen zal het verschijnsel slechts enkele weken duren, omdat de omgepoolde toestand niet stabiel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 958

Ik heb toevallig net een werkgroep opgericht die zich intensief bezighoudt met dit vraagstuk, maar daar is wel geld voor nodig... Stort allen op giro 6707445!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 10358

Pastasaus schreef op 07 januari 2003 @ 22:09:
Waar heb je dat gevonden? Ik kon het niet terugvinden in het artikel. Het lijkt me ook vrij vreemd dat een verandering van het aard-magnetisch veld invloed heeft op de zwaartekracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhysicsRules
  • Laatst online: 31-03 07:26

PhysicsRules

Dux: Linux voor Eenden

Pastasaus schreef op 07 January 2003 @ 22:09:
[..]
Zwaartekracht heeft niets maar dan ook niets met magnetisme te maken. De zwaartekracht zal blijven zoals hij is, met of zonder ompoling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiaan
Anoniem: 958 schreef op 08 januari 2003 @ 00:26:
Ik heb toevallig net een werkgroep opgericht die zich intensief bezighoudt met dit vraagstuk, maar daar is wel geld voor nodig... Stort allen op giro 6707445!
Vandaar jouw ondertitel..... nu snap ik het.....

Maar dit topic fietst kilometers off-topic :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoozer
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-06 14:45

Yoozer

minimoog

Pastasaus schreef op 07 January 2003 @ 22:09:
Eerst maar kijken óf het gebeurt :)
aangezien 't toch zo gesloten wordt, even weer een afspinseltje :P.

ja, da's zeker erg dat de zwaartekracht 2 maal zo sterk wordt. je weegschaal zal niets meer voorstellen. immers, je "gewicht" is de massa maal de valversnelling (= 9,81m/s²). bij een verdubbeling (dus 19.62 m/s²) weeg jij geen 80 kg meer, maar 160. probeer dan nog maar eens te springen. je kinderen zullen er gaan uitzien als de mooiste vetklompjes. bergen worden sneller afgebroken, land komt niet zo ver omhoog.

wat gaat er nog meer mis? alles dat van "vallen" afhangt. weegschalen, bijvoorbeeld. de druk die er op een constructie wordt uitgeoefend - immers, alles wat op een brug rijdt wordt twee keer zo zwaar, en de brug zelf ook. het ziet er naar uit dat een aantal gebouwen 't dus onherroepelijk zal begeven (of onveilig zal worden), ondanks de veiligheidsfactor. parachutespringen : dat gaat -misschien- nog goed. drijvende objecten? hm, weet ik zo niet :P.

maar om iets dergelijks te laten gebeuren zul je de kern of de mantel van de aarde compleet in een ander materiaal moeten laten veranderen (met een veel grotere dichtheid) of een paar stukjes neutronster in de kern duwen (kleine stukjes, dat wel).

teveel zooi, te weinig tijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kvdveer
  • Laatst online: 07-11-2023

kvdveer

Z.O.Z.

M0rpheus schreef op 06 januari 2003 @ 21:27:
http://www.ufowijzer.nl/t...d%20of%20the%20world.html
<effe copy pasten in je browser, klikken werkt niet>

En ja, ik vind het WEL geloofwaardig en niet zomaar een lulverhaal.

EDIT EDIT EDIT EDIT EDIT EDIT EDIT

Voordat je replied, lees dan eerst het hele artikel aub

.
Wat kun jij schreeuwen zeg.

Ik vind het artikel niet betrouwbaar. Het heeft het karakter van bangmakerij of lezertrekkerij.
De redenen dat ik het niet vertrouw zijn de volgende.
1. Er worden in het geheel geen bronmeldingen gegeven. Graham W. Birdsall is geen natuurkundige dus hij heeft deze informatie ergens vandaan.
2. Er wordt totaal irrelevante informatie aangehaald. (wat heeft die marsmissie er nou weer mee te maken?)
3. Het artikel spreekt zichzelf tegen. Op het ene moment wordt gesproken over 100 tot 1000 jaar, even later wordt er gesproken over het jaar 2020. Het ene moment wordt er gesproken over een geleidelijk effect, het andere moment wordt er gesproken over catastrofale verwoesting.
4. Het artikel bevat onjuistheden. Het ompolingsconcept is bekend, maar vindt niet iedere half miljoen jaar plaats, maar iedere 13000 jaar.
5. Het artikel spreek voornamelijk in vaagheden, en noemt nergens getallen of meetresultaten.
6. Alle genoemde namen in dit artikel worden door google in verband gebracht met UFO-logie en Samenzweringstheorieen. Geen van de genoemde namen heeft enige wetenschappelijke asociatie.
6b. Alan Holt, de medewerker van NASA, lijkt daar in dienst te zijn om de UFO-groeperingen een beetje in de gaten te houden. Dat is althans mijn eerste indruk van google.
7. Nergens op het internet zijn soortgelijke documenten te vinden. Als dit inderdaad zo wereldschokkend is, dan zal er toch echt wel wat meer te vinden zijn.

het is dat 7 zo'n mooi symbolisch getal is, maar er zijn zo nog 5 redenen te verzinnen. :+

[ Voor 6% gewijzigd door kvdveer op 08-01-2003 08:05 . Reden: correctie... ]

Localhost, sweet localhost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unclero
  • Laatst online: 12-06 07:11

unclero

MB EQA ftw \o/

Oh, dit was al eens eerdere keren op discovery channel geweest. Mijn leraar heeft ons er uren over verteld tijdens de buitenles-cursus geologie.

Even wat andere (voor mij belangrijke) bronnen raadplegen.
Ah, ik heb het al. Het boekje "Tekenen voor de Dag des Oordeels van Ibn Kathir.
Uit verschillende geschriften word gesteld dat op de Dag (de Dag des Oordeels, na de Wederopstanding) de 'aarde binnenstebuiten zal keren' (vrij vertaald).

Mwoah, met deze twee zaken (moderne wetenschap (mijn interesse in geologie) en oude geschriften) naast elkaar zie ik het als een erg accuraat gegeven. Hoewel ik 2020 een redelijk voorbarig gegeven vind. Om dat te berekenen vind ik magnetisme toch te onvoorspelbaar.

Quelle chimère est-ce donc que l'homme? Quelle nouveauté, quel monstre, quel chaos, quel sujet de contradiction, quel prodige!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19419

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 33687

Kortom, we zien het wel :) we kunnen er niks aan veranderen dus je zorgen maken is nutteloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27784

Ik heb het niet helemaal gelezen omdat het niet nieuw is.
Het aardmagnetisch veld draait vaker om dan in dat artikel gesteld wordt. Het proces van omdraaiing duurt duizende jaren. En voor zover bekend is het niet een oorzaak van uitroeiing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinG
  • Laatst online: 10-06 15:46
drijvende objecten?
Water zou dan ook 2x zo zwaar worden, dus dat kan geen problemen geven.

Bezoek eens een willekeurige pagina

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiaan
Ik denk dat dit draadje wel dicht kan. Er is eigenlijk geen sprake meer van een discussie. Als iemand nog met overtuigende informatie voor of tegen dit onderwerp komt; graag! Maar dan kun je beter een nieuw topic starten.

Alhoewel dit topic open zou kunnen blijven, verwacht ik dus geen verdere nuttige bijdragen. Mocht iemand nog willen reageren, dan kan die mij eventueel mailen. Maar, zoals gezegd, ik denk dat dit draadje redelijk dood is.

Wel jammer dat de topicstarter niets meer van zich heeft laten horen overigens.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.