Ik heb dus een Solaris die fungeert als NIS server en een Linux bak die fungeert als NIS client. Het probleem wat ik heb, heb ik al eens eerder gezien maar ik heb er toen geen aandacht aan geschonken. Het probleem is dat wanneer de NIS server down is de NIS client vervolgens retetraag wordt en dat zelfs het inloggen met het locale root account supertraag is. Wanneer je de ypbind daemon stopt is dit probleem (natuurlijk) over. Mijn vraag is hoe kan ik zorgen (zonder de daemon te stoppen) dat het niet werken van de NIS server niet mijn client ophangt?
Het is denk ik niet specifiek voor mijn setup en denk dus dat meer mensen hier tegenaan zijn gelopen (hoop ik).
Ik heb tevens nog een ander vraagje op het gebied van NIS/ypbind en dat is of je (met nscd bv.) ook de HELE passwd file kan cachen zodat het down zijn van de NIS server niet de logins op de client blokkeerd? Ik heb nscd wel zover dat ie oude logins nog kent maar het geheel (van te voren) cachen van de password file is mijn niet gelukt.
Het is denk ik niet specifiek voor mijn setup en denk dus dat meer mensen hier tegenaan zijn gelopen (hoop ik).
Ik heb tevens nog een ander vraagje op het gebied van NIS/ypbind en dat is of je (met nscd bv.) ook de HELE passwd file kan cachen zodat het down zijn van de NIS server niet de logins op de client blokkeerd? Ik heb nscd wel zover dat ie oude logins nog kent maar het geheel (van te voren) cachen van de password file is mijn niet gelukt.
Ctrl4Dkn: ESP32 (Floor) Heat Controller With Daikin (Heatpump) Support - https://github.com/arnova/ctrl4dkn