Hoeveel draden heb je nodig voor ISDN???

Pagina: 1
Acties:
  • 107 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juroz1980
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-07 12:30
Ik krijg een isnd verbinding niet werkend en nu zag ik dat er vier draden heen liepen, kan dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-06 13:25

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Jups, lijkt me niets mis mee.
Maar heb je het einde van de kabel wel met (ik meen dat het daar ook zo heet) een terminator afgesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-10 17:55

FastBunny

Give it the Works !

4 draden klopt, de middelste van een RJ45 stekkertje :)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-10 10:11

JdM

Humbled

als je telefoonsnoer gebruikt is de bezetting van de pennen : 3456 oranje/rood/blauw/wit of met cat 5 bekabeling : 3456 oranje/blauw/blauwwit/oranjewit , als je een flatcable hebt :doorknippen en wegpleuren, teveel overspraak op die dingen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juroz1980
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-07 12:30
hé bedankt voor jullie snelle reactie..... ik had eigenlijk gehoopt dat het wel acht waren omdat alle isdn onderdelen 8 hadden maarja dat word dus aan het werk en dat kut ding werkend krijgen....

het zullen wel gewoon verkeerde drivers of instellingen zijn. weten jullie toevallig ook of er speciale instellingen zijn voor een ISDN lijn? de pc waar het omgaat is een windows XP machine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-10 17:55

FastBunny

Give it the Works !

juroz1980 schreef op 06 January 2003 @ 21:30:
hé bedankt voor jullie snelle reactie..... ik had eigenlijk gehoopt dat het wel acht waren omdat alle isdn onderdelen 8 hadden maarja dat word dus aan het werk en dat kut ding werkend krijgen....

het zullen wel gewoon verkeerde drivers of instellingen zijn. weten jullie toevallig ook of er speciale instellingen zijn voor een ISDN lijn? de pc waar het omgaat is een windows XP machine
Stekkers zijn er om een verschil tussen analoog en digitaal te maken. Op analoog staat 50 v en op isdn ruim 100v, Ben maar blij dat het zo is :P Anders als je het verkeerd stopt blaas je je telefoon of modem etc op :)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

FastBunny schreef op 06 januari 2003 @ 21:45:
[...]

Stekkers zijn er om een verschil tussen analoog en digitaal te maken. Op analoog staat 50 v en op isdn ruim 100v, Ben maar blij dat het zo is :P Anders als je het verkeerd stopt blaas je je telefoon of modem etc op :)
Tja... maar de 'grap' is dus dat je een normale telefoonstekker (6-polig waarvan de middelste 4 bezet zijn) vaak gewoon direct in een ISDN-aansluiting kan prikken (8-polig waarvan de middelste 4 bezet)

En ja, dat weet ik zeker; Ik heb bij m'n ouders geen telefoonaansluitingen laten leggen maar gewoon in elke ruimte een dubbele RJ45-doos. 1 voor netwerk, 1 voor telefoon. En ja, dat werkt zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdM

JdM

Humbled

FastBunny schreef op 06 January 2003 @ 21:45:
[...]

100 Volt staat alleen op de U-interface, níet op de ISDN lijn die uit je NT1 komt, en op de U-interface kún je nix aansluiten(behalve een IBT-5 tester of aurora), die zit op de binnenkomende kabel voor de NT1. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Radian schreef op 06 January 2003 @ 21:49:
[...]

100 Volt staat alleen op de U-interface, níet op de ISDN lijn die uit je NT1 komt, en op de U-interface kún je nix aansluiten(behalve een IBT-5 tester of aurora), die zit op de binnenkomende kabel voor de NT1. :o
Ik heb de boel nooit doorgemeten (toen ik nog isdn had). Maar de installateur verzekerde dat ik m'n analoge telefoontje maar niet per ongeluk in een ISDN-aansluiting moest prikken omdat het toestel dan ineens buiten de specificaties ging presteren: Rookmachine :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdM

JdM

Humbled

wfvn schreef op 06 January 2003 @ 21:50:
[...]

Ik heb de boel nooit doorgemeten (toen ik nog isdn had). Maar de installateur verzekerde dat ik m'n analoge telefoontje maar niet per ongeluk in een ISDN-aansluiting moest prikken omdat het toestel dan ineens buiten de specificaties ging presteren: Rookmachine :+
Klopt idd. wel een beetje, maar ik bedoelde te zeggen dat het geen 100 volt is, daarbij kan het ene toestel ook weer meer hebben als het andere, maakt verder allemaal niet uit :) .

(wist je trouwens dat de belspanning, dus zeg maar het moment van "overgaan" van de telefoon, ook 100-volt is :), daar gaat een telefoon ook niet van kapot, het probleem zit hem in de stroomsterkte van die ISDN lijn, dáár kunnen de analoge toestellen niet tegen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Radian schreef op 06 januari 2003 @ 23:15:
[...]

Klopt idd. wel een beetje, maar ik bedoelde te zeggen dat het geen 100 volt is, daarbij kan het ene toestel ook weer meer hebben als het andere, maakt verder allemaal niet uit :) .

(wist je trouwens dat de belspanning, dus zeg maar het moment van "overgaan" van de telefoon, ook 100-volt is :), daar gaat een telefoon ook niet van kapot, het probleem zit hem in de stroomsterkte van die ISDN lijn, dáár kunnen de analoge toestellen niet tegen.)
Tja, maar stroomsterkte is weer een DIRECT gevolg van spanning. Het is niet zo dat wanneer ze de spanning van een ISDN omlaag gooien, de stroomsterkte dan gelijk blijft (door hetzelfde apparaat).
Het probleem is dus WEL spanning. Goed, dat zich dat uit in doorbranden door hogere stroomsterkte, komt er achteraan.
Pagina: 1