Toon posts:

[Digicam] Pentax 330 GS of Powershot A40

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb me de laatste tijd wat in digicams lopen verdiepen, en vond uiteindelijk deze 2 camera's als geschikte kandidaten.

prijzen:

Canon Powershot A40: 345,-
Pentax 330 GS: 365,-

beide hebben 3x zoom, alleen de pentax heeft 3,3 MP terwijl de Canon 2 MP heeft. Het scheelt echter maar 20,-.........

Ik las verder dat de pentax een iets mindere beeldkwaliteit heeft, en dat de A40 wat problemen heeft met Macroshots (ik weet echter niet hoe goed die Pentax is op dat gebied)

Welke, en vooral: waarom?

(iets meer info over die pentax: http://www.dpreview.com/n...91702pentaxoptio330gs.asp)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2003 21:11 . Reden: info ]

• xychix
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-12-2025

xychix

FreeBSD Rules !

kun je op de pentax ook handmatig sluitertijd, diafragma etc. instellen ?
op de a40 kan dit wel !

[ Voor 20% gewijzigd door xychix op 07-01-2003 08:30 ]

Every failure offers you a new opportunity! | Lokatie database|GoT - Notepad

• scorpionv
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:02

scorpionv

This space for rent

http://www.dpreview.com/reviews/pentaxoptio330/page11.asp

Hier heb je de eindconclusie van het dpreview review, niet echt heel positief dus. Intuitief zeg ik Canon, Canon heeft een goede naam op dit gebied, maar ik weet niet zeker of de A40 beter is.

Fun while it lasted: World Community Grid!

Verwijderd

Topicstarter
Hmz, als ik dat inderdaad zo zie:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
Conclusion - Cons
[b]Lens resolution lets down its 3 megapixel label[/b]
Produces 'overly contrasty' images 
Images can seem 'over-processed' and almost video like 
Unsophisticated bayer interpolation / sharpening algorithms 
Sometimes underexposes image 
Average low light auto focus 
Flash underexposure / colour cast 
Average battery performance (you'll need a spare)

dat staat me een beetje tegen, hij is verder wel handmatig in te stellen, alleen de max belichtingstijd is bijv. 4 sec itt 15 bij de canon. En hij ondersteunt geen ISO van 50.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2003 09:03 ]

Verwijderd

Hier een macroshot met de A40:

Afbeeldingslocatie: http://www.i-marco.nl/hommelklein.jpg

Valt best mee toch?

(geschoten met de A40 van mijn ma in de tuin met standaardinstellingen)

• scorpionv
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:02

scorpionv

This space for rent

Ik heb overigens nog een Kodak DX4900 liggen, past wel in je budget, is de ideale point-and-shoot camera, maar je kunt er niets aan instellen.

Fun while it lasted: World Community Grid!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 07 januari 2003 @ 09:12:
Hier een macroshot met de A40:

[foto]

Valt best mee toch?

(geschoten met de A40 van mijn ma in de tuin met standaardinstellingen)
is idd netjes!
scorpionv schreef op 07 januari 2003 @ 09:57:
Ik heb overigens nog een Kodak DX4900 liggen, past wel in je budget, is de ideale point-and-shoot camera, maar je kunt er niets aan instellen.
Ja, dat handmatig kunnen instellen vind ik wel belangrijk, was wel van plan om dat te gaan leren.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2003 10:02 ]

• Paladin
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:06

Paladin

Play Ball!

Ik had even een klein offtoic vraagje omdat ik ook zit te denken aan de canon a40. maar mijn vraag is merk je het verschil heel erg tussen een 2 megapixel en een 3,3 megapixel?

Ik maak voornamelijk huis tuin en keuken kiekjes maar wil soms ook ietsje verder gaan. ik ben niet van plan veel foto's uit te printen hoogstens enkele die ik heel erg mooi vind.

Is 2 megapixel dan genoeg of kan ik beter door sparen voor een fuji f304 die 3,3 megapixel heeft..... ??

|Yesterday is History, Today is a gift, Tomorrow a Mystery | M3 - LRAWD - Referral-link:https://ts.la/p66085

Verwijderd

Paladin schreef op 07 January 2003 @ 10:26:
Ik had even een klein offtoic vraagje omdat ik ook zit te denken aan de canon a40. maar mijn vraag is merk je het verschil heel erg tussen een 2 megapixel en een 3,3 megapixel?

Ik maak voornamelijk huis tuin en keuken kiekjes maar wil soms ook ietsje verder gaan. ik ben niet van plan veel foto's uit te printen hoogstens enkele die ik heel erg mooi vind.

Is 2 megapixel dan genoeg of kan ik beter door sparen voor een fuji f304 die 3,3 megapixel heeft..... ??
Ik denk dat je zat hebt aan de A40. Die camera biedt ongelofelijk veel voor zijn geld vind ik persoonlijk. Ik zou in de range rond de 300 euro niets beter weten dan de canon. Je kan de foto's prima afdrukken op 10x15 formaat en er zitten best stoere features op qua handmatige instellingen. Je kan er dus best aardig wat mee als je meer wilt dan alleen point-and-shoot.

En als je nauwelijks print dan heb je absoluut die 3.3 MP niet nodig.
Pagina: 1