Toon posts:

Probleem TV-teletekst ivm afstandsbedienig

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een Philips Matchline televisie , maar daar heeft helaas de afstandsbediening het van begeven. Ik heb daarom een universele (de 2e) aangeschaft omdat de eerste niet voldeed maar deze ook niet!!!

Het probleem is dat er met teletekst soms pagina's zijn die 2 of meer sub-pagina;s bevatten. Mijn tv laat deze aan de bovenkant zien door achtereenvolgens een 1 2 3 enz enz neer te zetten. Met het oude apparaat kon ik dus switchen daartussen. En met de nieuwe NIET, want daar zit maar een + en - op en dat is voor de pagina's en niet voor de subs...

Vraag is of iemand weet hoe deze functie heet (fasttext???) en of iemand ook dit probleem heeft gehad en me een universele afstandsbediening kan aanraden...

bedankt!

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-08 11:08
Dit hoort meer thuis in AVH :)

OH => AVH.

• Quitter3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-02 16:30
Kun je bij Philips geen nieuwe afstandsbediening krijgen?

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:17

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Dit is op 2 manieren op te lossen:
1) Koop een afstandsbediening die een cursor voor menu's heeft (vaak te herkennen aan 4 knoppen in een kruis oid., voor boven/beneden en links/rechts)

2) als het goed is kun je de subpagina's binnen teletekst ook apart selecteren. Gebruik hiervoor binnen teletekst de knop waarmee je normaal gesproken alleen de klok van teletekst oproept als je tv kijkt. Nu zie je de pagina met daarnaast een / --> 371/..
Toets nu het nummer van de subpagina in, subpagina zal worden opgehaald en weergegeven.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• MoZe
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:52
Quitter3 schreef op 07 januari 2003 @ 09:13:
Kun je bij Philips geen nieuwe afstandsbediening krijgen?
Dat heb ik destijds ook gedaan voor m'n Samsung, omdat zo'n universele geen goede oplossing was. Probleem is alleen dat 3 universele kunt kopen voor 1 originele. Ik was er toen 120 gulden voor kwijt, zo'n 55 euro dus.

VAO: K'nex Big Ball Factory 63045