133MHz DDR

Pagina: 1
Acties:

• procyon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 28-08 12:10
Ik heb een T-bird 850MHz.. nou zat ik te denken op deze op z'n 266MHz bordje te knallen, zou die T-bird dat aankunnen..??

gaat ie dan 33% sneller lopen? trekt hij die busspeed?? (zou wel goed zijn!! 1133MHz, ik heb een peltier van 80 Watt dus....)
is er dan ook al DDR geheugen?bordje te koop op bijv. de HCC beurs?

Wat denken jullie? post erop los..!:)

• TonyTone
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-12-2025
eh, weet nie....

het lijkt me heeeel sterk dat er een DDR plankje (en geheugen) te koop is op de beurs.

Maar goed, voor genoeg geld kan je alles krijgen ;)

jaja, ik ben zo Dyslectish als een baksteen.

Verwijderd

Uhm nee de normale Tbird kunnen het niet aan. AMD maakt ook speciale Tbirds voor de DDR geheugen. Ze zijn vanaf 1 GHz binnenkort te krijgen geloof ik.

• procyon
toch ga ik het proberen....

als het lukt dan post ik het wel hier, let maar op, het LUKT..!!

sommige krijgen hun celly2 van 66 stabiel op een 133MHz bus dus.... (waterkoeling)

krijg binnenkort een GeForce2 elsa dus benchmarks komen eraan ;)

Verwijderd

Hmm, misschien eerst even je multiplier iets lager zetten, dan moet het lukken lijkt me!

Verwijderd

daar ligt het niet aan. de architectuur is anders slimmerd. Anders maakt men geen nieuwe processor.

Verwijderd

Dude, is het probleem ook niet de onboard cache die het niet trekt ?

(Nee, GEEN trekeenden B-))

• procyon
The Dude,

Kom op man,, wat je nu zegt slaat echt helemaal nergens op..!! d8 je bijvoorbeeld ook dat een coppermine met 100MHz bus een andere architectuur heeft dat een met 133MHz bus?? hieruit blijkt dat je echt geen fuck snapt van het hele verhaal.. SLIMMERD..

en Hooi, de onboard cache maakt echt geen verschil tussen 100MHz od 133MHz bus.., als het cache van de t-bird op 1200/200 loopt loopt ie ook op 1133/266.. beter zelfs..

tineau, je hebt gelijk, had ik zelf nog niet aan gedacht ;)

Verwijderd

nee het ligt in hem in het feit van DDR en SDR meneer Scorpion :P
dus COME HERE!!! en luister goed hij zal niet werken!!!!

of moet ik soms een Fatality uit voeren en het in je kop rammen??

/me Dude Dude denkt dat meneer Scorpion te koppig is om het tot zijn brakke hersens door te laten komen.

Verwijderd

procyon for life, jij zit er anders OOK behoor lijk naast hoor. Achitectuur is natuurlijk niet al teveel verandert, maar je kunt hoogstwaarschijnlijk ( zijn vast wel idiooten bij wie het wel lukt ) je FSB niet zover omhoogklokken dat je bij de 133 in de buurt komt ( ik kom tot 108 met een multiplier van 9.5, en 109 met 9.0, en 110 met 8.0 (standaart). dus 133 wordt een behoorlijk opgave voor de EV6-bus. Dus ik vermoet dat Amd daar (die AV6-bus) wel wat verandering in maakt. Maar wat ik wel denk is dat het prima werkt je geheugen is dan alleen te goed is (133MHZ geheugen dat dan op de snelheid van je FSB draait ( in mijn geval 108 MHz )

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:13
He Dude,

Ik wil niet vervelend zijn, maar Ome Tom (tomshardware) heeft al een Duron op 266 MHz op een DDR mobo getest.
Dat werkt.
Er is ook geen verschil tussen een Intel 600E@800 en een 800EB :)

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Verwijderd

ow ik kan het anders niet vinden, want dat zou ik graag willen weten.

• procyon
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 12 november 2000 22:25 schreef The Dude het volgende:
nee het ligt in hem in het feit van DDR en SDR meneer Scorpion :P
dus COME HERE!!! en luister goed hij zal niet werken!!!!

* procyon for life >> Dude denkt dat meneer Scorpion te koppig is om het tot zijn brakke hersens door te laten komen.[/quote]

Je zet jezelf voor lul....

Het maakt voor je processor echt niet uit of je moederbord nou SDR of DDR geheugen gebruikt, er zijn zelfs moederborden die het allebei ondersteunen...

eerst je huiswerk doen voor je tof gaat lopen lullen...

en The Rapier,

Waarom denk je dat je je FSB niet hoger krijgt dan 110MHz ?? >> omdat je moederbord op 100MHz gebouwd is...

Heb je een chipset (266MHz) die op 133MHz hoort te lopen dan doet ie dat echt wel hoor :)

bovendien loop je geheugen niet even snel als je FSB, zoals jij denkt... je kan hem instellen op 100 of 133 MHz, heeft dus geen reet te maken met je FSB... (als je een VIA chipset hebt)

En garbage, thanxx ;)

• procyon
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 12 november 2000 22:25 schreef The Dude het volgende:

/Dude denkt dat meneer Scorpion te koppig is om het tot zijn brakke hersens door te laten komen.[/quote]gevoel van onmacht?? :):)

Verwijderd

euh, maar meneer procyon
wrm gaat een Intel proc dan wel gemakkelijk door 110 FSB. Zouden alle chip-fabrikanten en mobo bouwers Amd aan het naaien zijn door ervoor te zorgen dat de fsb niet zo hoog kan als bij intel. Dat denk ik toch echt niet, nee de FSB-bottleneck licht mijnsinzien bij de proc en niet anders ( om precies te zijn bij de EV6-bus ) Dat kunnen Amd proc's gewoon niet.

• procyon
Als we over de EV6-bus praten hebben we het toch over het moederbord? cq chipset?

maargoed, ik weet het natuurlijk ook niet zeker, misschien heb je wel gelijk, de tijd zal het leren..;)

• procyon
ach, sorry dat ik deze draad weer omhoog gooi maar, de tijd heeft geleerd dat we allemaal fout zaten >:)
Pagina: 1