Toon posts:

ADSL werkt niet goed!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een week geleden het adsl lite-pakket van hccnet binnen gekregen.

Dat heb ik natuurlijk ook meteen geinstalled en nou werkt het niet goed :(

Ik heb trouwens de multi pc modem.

Twee lampjes branden wel steeds (dat is dat ie aansluiting met de pc heeft en met de splitter). De derde doet het soms! Dan wordt ie eerst oranje en soms daarna groen. Dat is het lampje dat zorgt voor het contact met de buitenlijn.

Maar als er dan bijvoorbeeld gebeld wordt (de telefoon ruist in het begin dan heel erg) stopt ie met het internet! :X

Dan gaat dat buitenlijn-lampje weer uit en is ie helemaal van slag. Tot voor kort ging ie het dan na een kwartier weer proberen en dan deed ie het soms weer (totdat de telefoon gebruikt werd). Nu doet ie dat ook niet meer! Hij probeert niet eens aan te melden!

Het kan zijn dat de centrale (is net vanaf 1 jan. hier) nog niet goed werkt. En bovendien is het abbonement nog niet ingegaan! Het kan zijn dat het daaraan ligt maar ik denk dat niet omdat ie het soms wel goed doet en de telefoon zo ruist!

We hebben trouwens wel een thuiscentrale en boven ruisde de telefoon zelfs nog erger!!

Verwijderd

Ik vrees dat jullie de splitter niet voor het laatste aansluitpunt hebben aangesloten..

Verwijderd

Ik denk dat Bollie het eerste punt bedoelt, de splitter moet tussen ISRA (of ander punt waar de lijn het huis binnenkomt) en het eerste contactpunt, in dit geval de centrale denk ik. Zit er ook niet toevallig een alarmaansluiting tussen? (hoef je hier niet te vermelden tuurlijk maar 't zou zo maar kunnen).

Uit jouw beschrijving lijkt het idd alsof telefoonverbindingen de ADSL lijn beinvloeden en bij een goed aangesloten, correct werkende splitter is dat uitgesloten. Als alles goed zit moet je die splitter maar 'ns na laten kijken.

Verwijderd

Splitter moet voor alle andere apparaten komen, eigenlijk meteen waar je hoofdaansluiting het huis inkomt splitten. dit betekent dus als je isdn hebt, splitter VOOR het nt1 kastje plaatsen. ikzelf werk ook met de multi pc modem (voor isdn dan) en dat werkt als een tiet :)

Verwijderd

Yep, dit is absoluut de oplossing. Spreek uit ervaring. Had hem ook na de nt1 zitten en liep tegen dezelfde problemen aan.
Probleem was snel opgelost. (Zie oplossing ADM33)

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:52

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ruis op de telefoonlijn betekent of een defecte splitter of een verkeerd aangesloten splitter. Roodgroen betekent gewoon dat het modem steeds opnieuw probeert in te loggen, je username en pass is waarschijnlijk niet goed of je acount is nog niet geactiveerd.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Heb zelfs ook adsl lite van hccnet, zodra je je pakketje hebt ontvangen is je account geactiveerd. Je abbo is dan nog nie ingegaan omdat je de tijd van kpn krijgt om alles in oorde te maken.(dit even voor alle duidelijkheid)

Het probleem moet idd de splitter wel zijn en het feit dat ie tussen de ISRA moet zitten en het contactpunt. Dit omdat anders je telefoon in de weg zit met het modem.(probeer maar eens met een inbel modem als je dan toetsen indrukt raakt je modem ook de weg kwijt :p).

Verwijderd

Topicstarter
Owh, bedankt ik zal dan eens naar de splitter kijken. Wist niet dat het probleem zou zijn!

Verwijderd

Topicstarter
Ik geloof dat ik het al door heb. :D Ik zal het ff uitleggen:

De splitter is idd niet geplaatst bij het ISRA punt (waar ie meteen het huis in komt). Die is geplaatst vlak bij de computer + modem, maar wel voor de eerste telefoons.

We dachten dus dat dat wel zou moeten kunnen (een lijn vanuit buiten die naar de eerste telefoon loopt en dan naar de thuiscentrales). Wat er dus aan de hand is dat er nog een lijn ligt voor onze splitter, maar waar geen telefoons opaangesloten zijn! Wat daar dan zit weet ik niet (mss zit er ook nog wel een splitter). Dat stuk is n.l. onder de grond.

De oplossing zou dus zijn om de splitter meteen in de meterkast te plaatsen voor de splitsing van de 2 lijnen (waarvan een dus onbekend en eentje naar de telefoons). Maar dat is een ronde kabel en in het boekie staat dat het alleen met een platte kan en je die ronde dus voor een platte moet vervangen! Is dat echt nodig? Dan hebben we n.l. ook weer andere tang nodig! :(

Bovendien is de kabel die bij de splitter is geleverd dan weer te kort! :X
Is dat een gewone telefoonkabel of niet? En kan je die dus makkelijk verlengen?

Alvast ernstig bedankt! ;)

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

onbekende losmaken ........ dan weet je gauw of je dat niet had moeten doen
(is die niet voor zo'n oude extra bel ?)

En die kabels gaan waarchijnlijk wel goed, lekker jouw kabels gebruiken.

voor het netwerk (LAN kant modem) wel utp nauurlijk

[ Voor 26% gewijzigd door Fish op 07-01-2003 22:20 ]

Iperf

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 January 2003 @ 21:21:
Ik geloof dat ik het al door heb. :D Ik zal het ff uitleggen:

De splitter is idd niet geplaatst bij het ISRA punt (waar ie meteen het huis in komt). Die is geplaatst vlak bij de computer + modem, maar wel voor de eerste telefoons.

We dachten dus dat dat wel zou moeten kunnen (een lijn vanuit buiten die naar de eerste telefoon loopt en dan naar de thuiscentrales). Wat er dus aan de hand is dat er nog een lijn ligt voor onze splitter, maar waar geen telefoons opaangesloten zijn! Wat daar dan zit weet ik niet (mss zit er ook nog wel een splitter). Dat stuk is n.l. onder de grond.

De oplossing zou dus zijn om de splitter meteen in de meterkast te plaatsen voor de splitsing van de 2 lijnen (waarvan een dus onbekend en eentje naar de telefoons). Maar dat is een ronde kabel en in het boekie staat dat het alleen met een platte kan en je die ronde dus voor een platte moet vervangen! Is dat echt nodig? Dan hebben we n.l. ook weer andere tang nodig! :(

Bovendien is de kabel die bij de splitter is geleverd dan weer te kort! :X
Is dat een gewone telefoonkabel of niet? En kan je die dus makkelijk verlengen?

Alvast ernstig bedankt! ;)
Hem wel vreemd die splitter daar gewoon rustig laten staan hij is bij mij ook vlak naast me pc aangesloten en ik heb gewoon een goede verbinding. en ik heb het ook aangesloten met een rondekabel. gewoon met een tang rustig platdrukken. de weerhaak(of hoe dat ding in de aansluiting mag heten) houd de draad daarna gewoon vast en geeft bij mij geen problemen.

Maar dan had ik nog de vraag hoe de verbinding bij jou binnen komt. heb je daarna meerdere aansluitings punten of maar 1? Humm ik zie net ff dat jullie een thuis centrale hebben(hoe ziet die er uit dan?)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2003 22:41 ]

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://home.hetnet.nl/~gerefdenburg/adsl.bmp

De 1e lijn was dus bekend en daarna kwamen pas de telefoons. Dus we dachten dat we de splitter wel gewoon voor de eerste telefoon konden plaatsen. Totdat dus bleek dat er nog een 2e lijn zat zonder telefoons! :(

Verwijderd

Topicstarter
Snappen jullie het nog?

• TheGhost
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-08 12:28
* TheGhost snapt 't waarschijnlijk wel
je moet die 2e lijn gewoon los maken (kabel wegflikkeren) dan ff 't ISRA-punt opzoeken en daar je splitter bij zetten (naast de centrale hangen houdt de boel overzichtelijk) van daar uit gewoon een (lange) telefoonkabel naar modem en een kabel naar 't NT1-kastje dat moet werken (zo zit 't bij mij ook)

I'm not weird, I'm a limited edition

Verwijderd

Topicstarter
Oke, ik ga het zaterdag proberen. Ik meld het wel als het gelukt is :D

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 januari 2003 @ 20:43:
Oke, ik ga het zaterdag proberen. Ik meld het wel als het gelukt is :D
Hum nog niet gelukt of wat?

• elvis84
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

elvis84

Has Left The Building

waarschijnlijk wel...anders had ie vast wel gereageerd dat het niet werkte...

nu geniet hij zo erg van zijn adsl verbinding dat hij helemaal vergeet dat ie ook nog op tweakers wat moest posten... :)

ik was er ook 2 dagen nie meer geweest toen ik net adsl had :+

Little Less Conversation, Little More Action Please!!!

Verwijderd

Vreemd allemaal..lijkt erop dat je de handleiding niet gelezen hebt.
Staat toch allemaal duidelijk beschreven hoe je het aansluit en waarom dat moet.
De modem/splitter kan ook gewoon kapot zijn natuurlijk
Pagina: 1