Toon posts:

nieuwe onderdelen willen niet lekker werken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik ik heb deze week een nieuw systeem in elkar gezet voor een vreind van mij.
nu kijgt dit system nogal wat foutmeldingen en vraag ik me af hoe dit kan.

de onderdelen

mobo
asus p4pe

proc
intel p4 2400 533mhz bus

geheugen
kingston 512 mb pc 2700

dit alles is ingebouwd in een nieuwe chieftec kast met 360 wat voeding.

nu is het probleem dat er regelmatig vastlopers zijn in windows en kritieke fouten voorkomen.

kan zelf niet echt een oorzaak vinden ; sisoft sandra benchmarks komt hij gewoon door.

wel heb ik gemerkt dat het bios erg langzaam werkt , het beeld verschijnd dan niet gelijk maar bouwd langzaam op . druk je op een pijltjes toets gaat hij bijvoorbeeld niet gelijk naar beneden maar zit er een vertraging in.

heeft iemand bruikbare tips?

Verwijderd

Bios update al geprobeert?

Anders een keer resetten, of de defaults laden

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2003 21:02 ]

• BasicQ
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-08 01:04
Dat van die trage bios heb ik ook, maar dat is volgens mij niet echt een probleem. Het komt waarschijnlijk gewoon door de afwezigheid van een deftige VGA-tekst-mode in de BIOS van de videokaart.

Doe eens een geheugentest (http://www.memtest86.com/)!

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Je kan idd. ook even een BIOS update te draaien (nooit verkeerd), maar heb je al eens gekeken naar het geheugen?
Probeer eens het geheugen grondig te testen met MemTest86. Brak geheugen is vaak de oorzaak van een instabiel systeem.

Welke fouten krijg je trouwens te zien? Hierin kan nog wel eens belangrijke informatie staan wat van te pas komt bij het zoeken naar de oorzaak.

edit:
te laat

[ Voor 7% gewijzigd door Laurent op 06-01-2003 21:05 ]

Verwijderd

Topicstarter
bios updat ie idd een poging waard.

welke fouten er gegeven worden kan ik helaas niet vertellen, de computer betreffende het onderwerp staat bij die vriend en ik krijg alleen maar te horen dat hij vaak uitvalt

maar zo'n langzame bios is normaal? eeft iedereen dat?

• De-Fault
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-10-2025
De meeste mensenn niet, maar combinatie videokaart/bios kan daar voor zorgen, nauwelijks storend is het en heel normaal. Ik zou ook niet zeggen dat je bios traag is, maar de setup ervan.

Verwijderd

Topicstarter
er zit een "oude" geforce 2 in

die kan dus voor dat trage bios zorgen?

Verwijderd

Ik heb ook een geforce 2 en ik heb geen slome bios ;)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Heb je laagtoerige ventilatoren in je systeem zitten? Probeer ze anders buiten de mobo om aan te sluiten (via verloopkabeltjes oid op molex connectoren) :)

Verwijderd

Topicstarter
er zitten geen extra koeler in het systeem alleen die van de proc

stressed word die 41 graden dus dat lijkt me ook niet echt noodzakelijk

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-08 18:18

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Laatst bij een vriend van me ook iets dergelijks gefixt. Het geheugen heeft bij hem waarschijnlijk ergens niet 100% contact gemaakt maar hij kwam wel door de memtest van ut bios. Geheugen eruit gehaald, beetje bekeken, zag er goed uit. Opnieuw erin geprikt en hij deed het perfect. Heel raar was dat. Probeer wat onderdelen eruit te halen en er opnieuw in te prikken. Soms helpt ut.

En dat van die BIOS updaten lijkt me ook een goed plan.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Verwijderd

Topicstarter
vnavond langs de beruchte computer.

volgende klacht

windows xp scherm laad, minuut geen beeld en dan pas welkom bij windows xp

kan iemand hier iets mee?

• born2tweak
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-08 21:53
dat had ik met m'n standaard raid drivers van xp. na het installeren van de nieuwe drivers werkt ie wel weer lekker snel! Misschien bij jou ook nodig?

Verwijderd

Topicstarter
denk niet dat het met raid drivers te maken heeft aangezien het een non raid versie inhoud.
Pagina: 1