Soft of hardware ?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schiksie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-05-2022
Sinds een paar maanden heb ik een vreemd probleem. Ik heb op mijn
systeem win 98 +XP staan (c: win 98 d: XP e: zooi ) en heb ongeveer 2 keer per maand een vreemde crash
in win XP waarbij de boxen beginnen te kraken en het systeem vastslaat. Na opnieuw opstarten heb ik al verschillende meldingen gekregen, zoals :

Windows could not start because the following file is missing or corrupt.
Windows root\system32\hal.dll

of Windows could not start because the following file is missing or corrupt.
Windows root\system32\system

En zo nog enkele

Vaak kon ik dan via windows 98 bestanden van de D: redden maar soms waren alle usermappen veranderd in bestanden met vreemde tekens, lijk wel hibreews ofzo iets. Eerst dacht ik dat het aan mijn overklokte XP 1800 lag dus vervangen door een XP 1900 (temp was gewoon normaal trouwens rond 45 C) maar nog steeds hetzelfde. Dus dacht ik zal wel HD zijn. Hd gefdisk, geformateerd, scandisk/surface maar niks gevonden helemaal ok. Toen crashte het systeem gisteren weer waarna ik niet eens meer het bootmenu kreeg dus ik opstarten met een opstart diskette, scandisk, begon hij de fat tabellen te herstellen, vond wat vreemde mappen met vreemde bestandsnamen. MMm weer een fdisk, format, scandisk/surface, weer niks gevonden ?? Wat laat in hemelsnaam steeds mijn
pc crashen en gooit/beschadigd daarbij clusters ?? Ik had trouwens ook wel eens dat bij het kopieren van bestanden van partitie naar partitie het systeem leek te happeren ?? Zou het dan toch de harde schijf zijn of is het toch iets anders ?? |:(

Antec Sonata II, AsRock 939Dual, Atl Venice 64 3500+, Zalman CNPS7000B-ALCU, Asus AX800 PRO 256 TVD, 2*512 Kingston PC3200 DDR, CDRW Lite On LTR-52246S, Lite On DVD 16/48, Maxtor 300Gb D-Max 10 + Maxtor 120 (U133), 2*3Com 3C905B TX PCI 10/100Mbit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerNummer
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Memory al getest met memtest86 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wil je de volgende keer even een wat betere topictitel bedenken aan de hand van de Windows Operated Systems - Policy - Updated 4-10? Wij zien hier in WOS graag in de topictitel het OS tussen [] staan, dit zal voor jou dus [98/XP] worden. De nieuwe topictitel kun je dan melden dmv een topicreport of een topic in Schop een Modje.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2003 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

klinkt misschien heel erg raar, maar ik heb is gehoord dat dit probleem veroorzaakt word door de S.M.A.R.T. functie in je bios. ik weet er verder ook niks vanaf, heb het een keer ergens gelezen of opgevangen ofzo, maar je kan altijd proberen die functie ff uit te zetten en kijken wat er dan met je systeem gebeurt. nooit geschoten is altijd mis :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schiksie
Sorry Silverstar dat van die haakje wist ik niet. Maar wel heb ik me eerst rotgezocht naar een vergelijkbaar probleem maar nergens vind ik de symtomen van dat kraken van de boxen en die vage file namen ? Memtest had ik toevallig gisteren gedownload maar heb ik nog niet geprobeerd, goed ID Tweakernummer. Zou het trouwens ook door een biosupdate kunnen komen ? Ik weet het niet zeker maar heel vaag vermoed ik dat het ook pas gebeurde na het upgraden naar de laatste bios voor de A7V266 ?

Antec Sonata II, AsRock 939Dual, Atl Venice 64 3500+, Zalman CNPS7000B-ALCU, Asus AX800 PRO 256 TVD, 2*512 Kingston PC3200 DDR, CDRW Lite On LTR-52246S, Lite On DVD 16/48, Maxtor 300Gb D-Max 10 + Maxtor 120 (U133), 2*3Com 3C905B TX PCI 10/100Mbit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schiksie
Verwijderd schreef op 06 januari 2003 @ 21:14:
klinkt misschien heel erg raar, maar ik heb is gehoord dat dit probleem veroorzaakt word door de S.M.A.R.T. functie in je bios. ik weet er verder ook niks vanaf, heb het een keer ergens gelezen of opgevangen ofzo, maar je kan altijd proberen die functie ff uit te zetten en kijken wat er dan met je systeem gebeurt. nooit geschoten is altijd mis :)
Goed ID AMD33, ik begin met memtest, dan eens kijken naar die smartfunctie en mijn oude bios eens terugflashen. Ik wilde trouwens toch een HD erbij stoppen dus die bestel ik sowieso zodat ik ook zeker weet dat het niet de HD is.

Pagina: 1