[PHP] PayPal

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

ik heb een site waar mensen een game kunnen spelen. Nu wil ik dat er via paypal betaald kan worden en dat er dan als er betaald is een wachtwoord in mijn bestaande MySQL db word verwerkt.

Nu heb ik geen enkel idee hoe dat werkt.

Misschien dat er iemand hier ervaring heeft met PayPal.

Groetjes,

Toby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Parcye
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-08-2017

Parcye

Mr C

Zoeken in Google en weet zeker je komt vast wel IETS tegen

"Als je het kan bedenken, kan het gemaakt worden" Parcye - 14 januari 2002

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glimi
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)
JustF1, je post voldoet niet aan sommige eisen die we (noodgedwongen) stellen aan topics binnen dit subform. Je kunt die eisen even kort nalezen op Welkom in P&W -> Quickstart (update 2/10/2002)

Omdat veel mensen hier code neergooien of hun probleem met de intentie "los maar op", hebben we bijvoorbeeld als eis dat de Topicstarter moet laten zien dat ie moeite doet om het probleem op te lossen. Laat bijv zien wat je al geprobeerd hebt en wat je gezocht hebt :)

Zou je daarom je post willen aanpassen met deze informatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomaske
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17-09 07:55

thomaske

» » » » » »

verder lijkt het me geen overbodige luxe om een kijkje te nemen op http://www.paypal.com/

Brusselmans: "Continuïteit bestaat niet, tenzij in zinloze vorm. Iets wat continu is, is obsessief, dus ziekelijk, dus oninteressant, dus zinloos."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postman
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-09 01:23
thomaske schreef op 06 januari 2003 @ 20:47:
verder lijkt het me geen overbodige luxe om een kijkje te nemen op http://www.paypal.com/
Nee, vooral niet als het antwoord daar gewoon op staat. Ik heb het in 1 minuut gevonden en deed er zo lang over omdat mijn verbinding kuren heeft (traag....).

Hint: ze hebben er zelfs een hele community voor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Okay ten eerste sorry dat mijn berichtje niet voldoet :-)

Zal proberen duidelijker te zijn.

Ik ben op paypal geweest al een tijd. Daar staat iets over IPN dat hij naar je server antwoord stuurd. Nu heb ik al een aanmeldscript en ik wil dus dat ik het wachtwoord van ipn verwerk in dat script.

Ik weet dus niet hoe het script moet communiceren met paypal en dat het juiste wachtwoord bij de juiste speler komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vigory
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-09 11:08
Ik heb het zelf laatst gebouwd. Als je even goed zoekt vind je wel een voorbeeldscript. Het komt erop neer dat je van de paypal server een bericht krijgt, je moet dit bericht vervolgens bevestigen door een script bij Paypal aan te roepen. De Paypal server geeft dan ook aan of het bericht goed is over gekomen.

Testen van je IPN script:
http://www.eliteweaver.co.uk/testing/ipntest.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Okay thanks.....zal het verder zoeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kool
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Even tussendoor, PayPal schijnt een stelletje oplichters te zijn. Ik heb al van verscheidene mensen gehoord en op websites gelezen dat ze geld verduisteren. Ik raad je aan om even te zoeken op internet hierover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kool schreef op 08 January 2003 @ 11:20:
Even tussendoor, PayPal schijnt een stelletje oplichters te zijn. Ik heb al van verscheidene mensen gehoord en op websites gelezen dat ze geld verduisteren. Ik raad je aan om even te zoeken op internet hierover.
Tot zover les 1 uit de serie 'Hoe maak ik een bedrijf zwart zonder argumentatie en bewijzen", realiseer je dat mensen je zomaar op je woord kunnen geloven. Als je alleen maar met een vaag verhaal komt, zonder zelf helemaal zeker te zijn van je zaak, kan het zijn dat mensen aannemen dat je verhaal algemeen bekend en waar is. Kijk hier alsjeblieft mee uit.

Het klopt overignes dat hier geruchten over zijn, maar PayPal is onlangs door eBay overgenomen en dus kun je aannemen dat ze iig nu een legitiem betrouwbaar bedrijf zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MNeMoNiCS
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16-10-2012
PayPal is wel betrouwbaar, het is onlangs zelfs overgenomen door eBay (die willen er de standaard betaalmethode van maken omdat het zo'n success is).

Let je wel een beetje op bij de PayPal tarieven, als ik geld van iemand uit het buitenland ontvang betaal ik 4,9% + 30 (dollar-)cent. Voor kleine bedragen ben je dus best al veel kwijt aan transactiekosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kool
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Verwijderd schreef op 08 January 2003 @ 11:28:

Tot zover les 1 uit de serie 'Hoe maak ik een bedrijf zwart zonder argumentatie en bewijzen", realiseer je dat mensen je zomaar op je woord kunnen geloven. Als je alleen maar met een vaag verhaal komt, zonder zelf helemaal zeker te zijn van je zaak, kan het zijn dat mensen aannemen dat je verhaal algemeen bekend en waar is. Kijk hier alsjeblieft mee uit.

Het klopt overignes dat hier geruchten over zijn, maar PayPal is onlangs door eBay overgenomen en dus kun je aannemen dat ze iig nu een legitiem betrouwbaar bedrijf zijn.
Ten eerste druk ik het heel voorzichtig uit. Ten tweede heb ik het van genoeg kanten gehoord om aan te nemen dat er een kern van waarheid in moet zitten. Ten derde maakt het mij geen reet uit wie het overgenomen heeft ik vertrouw zo'n bedrijf dan gewoon niet meer. Maar ik meld het alleen ter kennisgeving, het blijven idd geruchten dus de strekking van mijn boodschap was ook: doe er mee wat je wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgoH
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
Nou je verdraait het nogal.
Die mensen hebben vaak een creditcard gebruikt die niet op hun eigen naam staat enzovoort.
Dan wordt account op slot gegooid tot je bepaalde informatie hebt verstuurd.
Dat is toch heel wat anders dan "zomaar" geld verduisteren.

Maare over dat IPN is best wel goede documentatie over te vinden op de paypal site zelf.
Staan zelfs voorbeeld scripts in perl, php etc....

[ Voor 24% gewijzigd door EgoH op 08-01-2003 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• it0
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-08 10:24

it0

Mijn mening is een feit.

ik heb al wat ebay transacties gedaan met paypal zonder problemen, als je (Kool) niet met een officieel document kan komen wat je verhaal onderbouwt vind ik het een onzin verhaal.

Het kan 5 jaar duren voordat je een goede naam hebt opgebouwd en 5 minuten om hem af te breken.

http://www.webmasterworld.com/forum22/325-2-15.htm gevonden door in google fraude paypal in te tikken

Hier staat dat russische hackers het een paar jaar geleden hebben gehackt en dat er toen mee was gefraudeerd nu is alles weer kannen en kruiken
Pagina: 1