Hallo allemaal,
Ik heb een vraag waar tot zo ver nog niemand echt antwoord op heeft kunnen geven. Ik heb onlangs een notebook gekocht, een Compaq Evo N610c welke een 1,7 GHz Mobile Pentium processor zou hebben. In de bios wordt dit aangegeven en bij de eigenschappen van "Deze Computer" wordt dit ook aangegeven. Ook staat hier dat de processor op 1200 MHz loopt i.p.v. 1700 MHz.
Ik dacht dat dit zou kunnen liggen aan de speedstep instellingen, maar na deze gedisabled te hebben, veranderde er niets.
3D Mark geeft mij de volgende informatie :
System Info :
Operating System: Microsoft Windows XP
Processor: Intel Pentium® 4 @ 1.20 GHz
Graphics Card: Mobility Radeon 7500
Total Physical Memory: 256 MB
Motherboard Info :
Manufacturer: 0ŽØ¾ <- dit is vaag o_0
Model: Œš
CPU Info :
Manufacturer: Intel
Family: Pentium® 4
Internal Clock: 1.20 GHz
Internal Clock Maximum: 1.20 GHz
External Clock: 100 MHz
Socket Designation: J1
Type: Central
Upgrade: Daughter Board
Capabilities: MMX, CMov, RDTSC, SSE, SSE2
Version: Model 2, stepping 4
CPUID: 0x00000f24
Ik heb verschillende mensen horen zeggen dat Mobile P4 processoren minimaal op 1,5 GHz horen te lopen. Ook geloof ik dat de External Clock te langzaam loopt (100 MHz) ?
Ik hoop dat jullie mij hierbij kunnen helpen, bij voorbaat dank
Ik heb een vraag waar tot zo ver nog niemand echt antwoord op heeft kunnen geven. Ik heb onlangs een notebook gekocht, een Compaq Evo N610c welke een 1,7 GHz Mobile Pentium processor zou hebben. In de bios wordt dit aangegeven en bij de eigenschappen van "Deze Computer" wordt dit ook aangegeven. Ook staat hier dat de processor op 1200 MHz loopt i.p.v. 1700 MHz.
Ik dacht dat dit zou kunnen liggen aan de speedstep instellingen, maar na deze gedisabled te hebben, veranderde er niets.
3D Mark geeft mij de volgende informatie :
System Info :
Operating System: Microsoft Windows XP
Processor: Intel Pentium® 4 @ 1.20 GHz
Graphics Card: Mobility Radeon 7500
Total Physical Memory: 256 MB
Motherboard Info :
Manufacturer: 0ŽØ¾ <- dit is vaag o_0
Model: Œš
CPU Info :
Manufacturer: Intel
Family: Pentium® 4
Internal Clock: 1.20 GHz
Internal Clock Maximum: 1.20 GHz
External Clock: 100 MHz
Socket Designation: J1
Type: Central
Upgrade: Daughter Board
Capabilities: MMX, CMov, RDTSC, SSE, SSE2
Version: Model 2, stepping 4
CPUID: 0x00000f24
Ik heb verschillende mensen horen zeggen dat Mobile P4 processoren minimaal op 1,5 GHz horen te lopen. Ook geloof ik dat de External Clock te langzaam loopt (100 MHz) ?
Ik hoop dat jullie mij hierbij kunnen helpen, bij voorbaat dank