Beeldkannonen 20 stuks aansluiten

Pagina: 1
Acties:

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:04
zomaar vaag ideetje :

CRT beeldschermen worden hier nu omgeruild naar TFT schermen (ze zijn er eindelijks achter dat die 50Hz ibm 15" beeldkannonnen niet goed zijn voor de mensen tegenwoordig ) dus .

ik zit hier met een stapel ( ongeveer 60 stuks en das nog niet alles ) beeldschermen .

die staan allemaal netjes in een stelling me aan te kijken .

nu kan ik die stelling wel beter gebruiken dan opslaan van beeldschermen , dus optie 1 -> kringloop of 2 : -> perscontainer of optie 3 :

is er een mogelijkheid om met een beetje prutswerk en een hele zooi kroonsteentjes al die beeldschermen aan te sluiten op 1 VGA plug ?

dus alle kabels doorknippen en aan elkaar prutsen en een groot beeldscherm met allemaal kloons erop ?

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

• Pollewob
  • Niet online
Er zijn genoeg van die vga-splitters te koop, en met een signaalversterker erbij geeft het nog vrij aardig beeld ook. Maar die moet je dus wel kopen.

Als je wil dat het niets extra kost denk ik dat je van de kwaliteit van het beeld helemaal niets mag verwachten :)

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:46
Kan er wel 1 á 2 gebruiken, je doet me er veel plezier mee :)

Nutige inbreng: op me werk hebben we kastjes, kan je 8 monitoren aansluiten, ietsjes vermindering van kwaliteit, maar het werkt :)

[ Voor 53% gewijzigd door Icey op 06-01-2003 20:16 ]

Verwijderd

en dan de behuizing van die monitors eraf halen, en dan heb je een mega scherm :P

Verwijderd

damn..... wat ben jij van plan?

't lijkt mij dat als je ze parallel aansluit dat het gewoon moet werken, MAAR ik vrees dat er ook een beste signaal versterker tussen geplaats moet worden en of die er zijn voor dit soort opsellingen vraag ik me af, en als ze er zijn vrees ik dat het bestwel wat gaat kosten of je moet zelf aan het solderen gaan.

edit: hmmm ik was de langzaamste met typen :+

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2003 20:18 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 januari 2003 @ 20:17:
idd, wat wil je met 60 monitors aan elkaar gekoppeld?

• talin
Pollewob schreef op 06 januari 2003 @ 20:12:
Er zijn genoeg van die vga-splitters te koop, en met een signaalversterker erbij geeft het nog vrij aardig beeld ook. Maar die moet je dus wel kopen.

Als je wil dat het niets extra kost denk ik dat je van de kwaliteit van het beeld helemaal niets mag verwachten :)
[ontzettende zeurmodus]
heb je een link of een naam van zon dingetje .
zijn die compleet te koop dus 1 in en 10 uit o.i.d. ?

ach om daar nou eens 20 pleuro voor uit te geven maakt me dan ook niet veel uit .
Verwijderd schreef op 06 January 2003 @ 20:17:

't lijkt mij dat als je ze parallel aansluit dat het gewoon moet werken, MAAR ik vrees dat er ook een beste signaal versterker tussen geplaats moet worden en of die er zijn voor dit soort opsellingen vraag ik me af, en als ze er zijn vrees ik dat het bestwel wat gaat kosten of je moet zelf aan het solderen gaan.

edit: hmmm ik was de langzaamste met typen :+
ervaring ?
Icey schreef op 06 januari 2003 @ 20:16:
Kan er wel 1 á 2 gebruiken, je doet me er veel plezier mee :)

Nutige inbreng: op me werk hebben we kastjes, kan je 8 monitoren aansluiten, ietsjes vermindering van kwaliteit, maar het werkt :)
ik ben de lulligste ook niet zal eens informeren wat er nou precies mee mag gebeuren .

maar dan is het wel : zelf ophalen in Groenlo , geen garantie en niet zeuren .

[ Voor 18% gewijzigd door talin op 06-01-2003 20:42 ]

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Verwijderd

een groot scherm kan je er wel van maken, best cool gamen dan!

• Pollewob
  • Niet online
Verwijderd schreef op 06 januari 2003 @ 20:40:
Om al die schermen samen te laten werken tot 1 groot scherm gaat heel veel geld kosten, en ik denk niet dat dat de bedoeling is van topicstarter :)

Meer over die splitters kan je hier vinden. Directe links naar shops heb ik zo 1-2-3 niet.

[ Voor 22% gewijzigd door Pollewob op 06-01-2003 20:45 ]

• talin
Verwijderd schreef op 06 January 2003 @ 20:40:
hoe dan mijn beste vriend ?

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-08 23:17
talin schreef op 06 January 2003 @ 20:39:
ik ben de lulligste ook niet zal eens informeren wat er nou precies mee mag gebeuren .

maar dan is het wel : zelf ophalen in Groenlo , geen garantie en niet zeuren .
idd dan heb jij strax 60 nerds voor je deur die na een maandje ineens veel slechtere ogen hebben :+

ontopic:
plaats veel beeldschermen om 1 stoel heen(beetje luier stoel)
en dan erop gamen ofzow :D
wel overal hetzelfde beeld natuurlijk maargoed tis wel imposant ;)

• talin
bolleh schreef op 06 januari 2003 @ 20:53:
[...]
ontopic:
plaats veel beeldschermen om 1 stoel heen(beetje luier stoel)
en dan erop gamen ofzow :D
wel overal hetzelfde beeld natuurlijk maargoed tis wel imposant ;)
ok dat is de spirrit , maar hoe sluit ik nou aan ?
en hoe heet zon VGA verdeler ? en zit daar een zelf een versterker in of moet die er los bij ?

google geeft zo weinig :'(

• Q-bone
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:32

Q-bone

Dusss...

wheh dat gaat wel werken, ga maar eens naar de mediamarkt ofzo, rijen met monitoren die allemaal het zelfde beeldgeven !!! dus het kan wel, dus anders vraag je die lui ff :)

bla?

• bolleh
  • Laatst online: 17-08 23:17
hmmm is er niet zoiets als een "universele" versterker ofzow? waar je een x aantal draden inplugged en dat ie het dan weer uitpoept maar dan sterker?
naja idd vraag eens bij zon winkel

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

talin schreef op 06 January 2003 @ 20:43:
[...]

hoe dan mijn beste vriend ?
met wat dualhead PCI videokaarten natuurlijk, Sherlock!
kan je maximaal 5kaarten * 2 aansluitngen per kaart = 10 schermen op 1 PC.
das freaking lekker gamen :P

wil niet beweren dat dat fijn gaat zijn, zo op 50Hz en je PCIbus zal et ook wel niet helemaal gaan trekken.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• talin
FireWurX schreef op 06 January 2003 @ 22:24:
[...]

met wat dualhead PCI videokaarten natuurlijk, Sherlock!
kan je maximaal 5kaarten * 2 aansluitngen per kaart = 10 schermen op 1 PC.
das freaking lekker gamen :P

wil niet beweren dat dat fijn gaat zijn, zo op 50Hz en je PCIbus zal et ook wel niet helemaal gaan trekken.
heeey dr Watson , het mag geen fortuin kosten een verdeelkastje van 20 euro kan er wel af maar geen 100 pleuro per pci kaart .

mijn denkwijze gewoon hoop kroonstenen komt dan nog eerder ;)

• Black_Adder
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-08-2025
Wat dacht je van de cpu, die moet ook dingen doen met 3d gaming, met 5 videokaarten gaat ie veelllll te weinig power hebben :p

[ Voor 47% gewijzigd door Black_Adder op 06-01-2003 23:16 ]

• talin
Black_Adder schreef op 06 January 2003 @ 23:15:
Wat dacht je van de cpu, die moet ook dingen doen met 3d gaming, met 5 videokaarten gaat ie veelllll te weinig power hebben :p
het si ook niet de bedoeling dat ie zware 3D games gaat afspelen en al helemaal uitgesloten is 5 pci kaarten ( alhoewel ik die best heb liggen ) ik wil ze gewoon cheap ass aansluiten , windows media player XXX film erop , half uurtje kijek foto maken en alles in de perscontainer donderen .

Verwijderd

Volgens mij kan je het beste een "videwall" maken, Je kan ook wel aan de slag met allemaal pci kaartjes kan ook leuk zijn, Kijk maar naar de plaatjes in het dual topic :)
iig, ik zou een zooi splitters kopen, Das erg geinig. Maar 50hz :X
iig je kan er wel een dual,triple,whater van maken alleen heb je dan veel geld nodig, en veel ram, btw als je dat wilt kan je beter grotere schermen kopen anders blijf je aan het slepen en btw gamen op een dualhead met pci is niks, Ervaring: flightsim2000 op 2 schermen ging al haperen bij mij.
suc6 ;) (persoonlijk zou ik het raam opendoen en ze er allemaal uitgooien O-) )

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:27
Als je die kaarten dan toch heb liggen en het alleen voor een foto is:
-ram 5 pci kaartjes in een pc
-sluit op elke kaart 5 monitoren aan met je kroonsteentjesidee en stapel ze op
-maak een foto
en:
-pleur de hele zooi weg of geef ze aan een medetweaker

Roomba E5 te koop

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:53
Afhankelijk van de specs kun je ze of wegpleuren, of gewoon dumpen (ophalen en niet zeiken)

als ze 800x600 minimaal aankunnen zijn ze nog best interessant, ken genoeg basisscholen die je er een lol mee zal doen (beter dan 14" @ 640x480 die je dus gewoon ziet daar)
Ook voor de tweakertjes die een serverschermpje moeten hebben is t best interessant.

Edit: Uit profiel:
Beroep sysadmin kon. Ahold

Goh, laat ze maar in de appie-hein komen, naast de melk graag, mooi makkelijk ophalen in zo'n karretje.. (4 in bak moet kunnen, 2 onder de kar... kan prima ;)

[ Voor 24% gewijzigd door DJSmiley op 06-01-2003 23:38 ]

• talin
DJSmiley schreef op 06 January 2003 @ 23:37:
Afhankelijk van de specs kun je ze of wegpleuren, of gewoon dumpen (ophalen en niet zeiken)

als ze 800x600 minimaal aankunnen zijn ze nog best interessant, ken genoeg basisscholen die je er een lol mee zal doen (beter dan 14" @ 640x480 die je dus gewoon ziet daar)
Ook voor de tweakertjes die een serverschermpje moeten hebben is t best interessant.

Edit: Uit profiel:
Beroep sysadmin kon. Ahold

Goh, laat ze maar in de appie-hein komen, naast de melk graag, mooi makkelijk ophalen in zo'n karretje.. (4 in bak moet kunnen, 2 onder de kar... kan prima ;)
dat van die basisscholen had ik ook al bedacht , ik wist dat ze vrij kwamen en heb het telefoonboek opengeslagen en 4 basisscholen gebeld , alle 4 zelfde antwoord , nee dank u wij hebben subsidie genoeg en hebben ook pc's genoeg .

ze kunnen zelfs 1024 x 728 aan en die 50Hz is ook op te trekken naar 60 Hz .

ik zit er dus zwaar over te denken om ze echt weg te geven , maar daar beslis ik niet alleen over .
sig69 schreef op 06 januari 2003 @ 23:34:
Als je die kaarten dan toch heb liggen en het alleen voor een foto is:
-ram 5 pci kaartjes in een pc
-sluit op elke kaart 5 monitoren aan met je kroonsteentjesidee en stapel ze op
-maak een foto
en:
-pleur de hele zooi weg of geef ze aan een medetweaker
kijk , dat is een idee , maar werkt het ook ?

ik heb hier op schap nog wel een P3 800 staan met 6 pci sloten en 1 AGP slot , ik heb nog een MX2 liggen en een stuk of 10 matrox pci myst liggen .

ik zal alles eens bij elkaar zoeken en daar zaterdag eens mee bezig gaan .
als het allemaal werkt zal ik eens een paar foto's maken .

Verwijderd

euh.... nee niet specifiek met dit soort... tja, dingen?
verder wel werkzaam in de elektro-wereld ( :r liftbesturingen)
dus ik kan me er wel een voorstelling van maken.

Het grootste probleem is volgens mij wel die versterker (duur), die monitoren kan je gewoon parallel schakelen mits ze allemaal hetzelfde zijn.
Aangezien je het gewoon uit nieuwschierigheid doet raad ik je aan om dan de versterker ook maar zelf te maken, moet in principe gewoon het signaal x aantal monitoren, klinkt simpel maar daarvoor moet je eerst wel de waardes van het signaal weten. (daar weet ik helaas geen donder van af, bekijk het liever op me beeldscherm)
schema's zijn her en der wel van het web te plukken en een beetje hobby/elektroboer kan je ook wel helpen met het opzetten van een schema als jij met de juiste voltages/amperages komt, hij wil jou natuurlijk dat allemaal wel verkopen dus dat is dan zijn klantenservice >:) (en dat voor maar 4 of 5 euro aan materiaal)
Maar dan......... de printplaat!
die kan voor voor je gemaakt worden, of zelf als je de benodigde spoelbakken en juiste chemicalien heb. Een grote plank, kilo spijkertjes, stug koperdraad en een heftige soldeerbout wil ook wel, maar 1 vierkante meter printplaat kan ik je niet aanraden.
Zo dat was het wel zo'n beetje, heb je er nog zin in?

*correct me if i am wrong :)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2003 00:51 ]

• talin
Verwijderd schreef op 07 January 2003 @ 00:43:
[...]

euh.... nee niet specifiek met dit soort... tja, dingen?
dus ik kan me er wel een voorstelling van maken.

Maar dan......... de printplaat!
die kan voor voor je gemaakt worden, of zelf als je de benodigde spoelbakken en juiste chemicalien heb. Een grote plank, kilo spijkertjes, stug koperdraad en een heftige soldeerbout wil ook wel, maar 1 vierkante meter printplaat kan ik je niet aanraden.
zo dat was het wel zo'n beetje, heb je er nog zin in?

*correct me if i'am wrong :)
ik heb er zin in ! ( ene p fortuyn zei dat ook altijd )

dat is DE oplossing .
ik heb bij de TD wel een paar elecktroboeren die me aan een versterkertje kunnen helpen , en die plank met spijkers en koperdraad ... THATS IT !

oooh dit gaat werken .

• rik
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-08 12:29

rik

Welk type gaat het eigenlijk om? Mijn IBM 15" heeft net de geest gegeven en mn broertje zoekt er ook nog een. Wil er best voor betalen eigenlijk. Mail me anders even als je wilt?

• talin
rik schreef op 07 januari 2003 @ 00:49:
Welk type gaat het eigenlijk om? Mijn IBM 15" heeft net de geest gegeven en mn broertje zoekt er ook nog een. Wil er best voor betalen eigenlijk. Mail me anders even als je wilt?
IBM 15" en sorry ze zijn niet te koop , zoals eerder gezegd ik beslis daar niet alleen over .
mocht het zo zijn dat ze vrij komen ( dus dat het mijn beslissing is wat ik er mee doe ) dan kan je er 1 gratis op komen halen .

Verwijderd

talin schreef op 07 januari 2003 @ 00:48:
[...]

ik heb er zin in ! ( ene p fortuyn zei dat ook altijd )

dat is DE oplossing .
ik heb bij de TD wel een paar elecktroboeren die me aan een versterkertje kunnen helpen , en die plank met spijkers en koperdraad ... THATS IT !

oooh dit gaat werken .
Mooi, ik hoop dat het gaat lukken!
altijd leuk dit soort niet allerdaagse experimenten.
mocht ik op een of andere manier een steentje kunnen bijdragen, vragen altijd welkom.

enne camera of geen camera, pics!!! (als het af is)
rik schreef op 07 January 2003 @ 00:49:
#1/100 :P

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2003 02:40 ]

• GoBieN-Be
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-08 22:26
Die versterker zelf maken zal moeilijk zijn hoor. In die D-SUB zitten er verscheidene signaal draden en die moeten allemaal versterkt worden! Ook moet je de frequentie weten van al deze signaaldraden, want een versterker heeft een bepaalde bandbreedte (een gebied van frequentie's waarin hij goed versterkt). Dus zou ik er een kopen of gewoon eerst eens zonder versterkers aansluiten en testen.

PS: Misschien dat de mannen en den elektronica forum je kunnen verder helpen !

Verwijderd

Dat wordt dus voor elke draad, 1 versterker :X aangezien een versterker in principe 1 input en 1 output heeft en je dit soort signalen niet meer na de output zomaar kunt herverdelen (anders had de vga-kabel wel minder draden gehad, duh :+ )
De frequentie en dat soort waardes zijn denk ik wel op te zoeken, aangezien het gemiddelde beeldscherm gebruik maakt van dezelfde waardes.
Zonder versterkers aansluiten? nee, dan doen ze niet meer dan ze nu staan te doen, oftewel: tijdsverspilling.
(weleens meer dan 4 tv's aangesloten in huis zonder versterker? mooi beeld he ;) )

Tip voor de versterkers(goedkoop): ga eens naar een middelbare technische school, ga eens praten met een leraar elektro-praktijk en vertel over je plan, die beste man heeft immers 30 knechtjes onder zich die van opdrachten voorzien moeten worden, je raad het al, onder andere VERSTERKERS!!! nee geen 500w dolbi digital 5.1, gewoon kleintjes, het vga signaal is ook maar weinig volgens mij.
ik weet niet hoeveel aders er in een vga-kabel zitten maar maar het aantal zal zo wel redelijk gedekt zijn dacht ik zo >:) .

*hopelijk denkt er iemand die dit leest:''ja dat ga ik aan me leraar praktijk vragen'' :*)

*huh... zullen de berichten van tweakers.net dan toch kloppen dat je slapeloozzzheid krijgt van achter de pc zitten......

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2003 02:49 ]

• GoBieN-Be
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-08 22:26
Verwijderd schreef op 07 januari 2003 @ 02:28:
[...]

Dat wordt dus voor elke draad, 1 versterker :X aangezien een versterker in principe 1 input en 1 output heeft en je dit soort signalen niet meer na de output zomaar kunt herverdelen (anders had de vga-kabel wel minder draden gehad, duh :+ )
De frequentie en dat soort waardes zijn denk ik wel op te zoeken, aangezien het gemiddelde beeldscherm gebruik maakt van dezelfde waardes.
Zonder versterkers aansluiten? nee, dan doen ze niet meer dan ze nu staan te doen, oftewel: tijdsverspilling.
(weleens meer dan 4 tv's aangesloten in huis zonder versterker? mooi beeld he ;) )

Tip voor de versterkers(goedkoop): ga eens naar een middelbare technische school, ga eens praten met een leraar elektro-praktijk en vertel over je plan, die beste man heeft immers 30 knechtjes onder zich die van opdrachten voorzien moeten worden, je raad het al, onder andere VERSTERKERS!!! nee geen 500w dolbi digital 5.1, gewoon kleintjes, het vga signaal is ook maar weinig volgens mij.
ik weet niet hoeveel aders er in een vga-kabel zitten maar maar het aantal zal zo wel redelijk gedekt zijn dacht ik zo >:) .

*hopelijk denkt er iemand die dit leest:''ja dat ga ik aan me leraar praktijk vragen'' :*)

*huh... zullen de berichten van tweakers.net dan toch kloppen dat je slapeloozzzheid krijgt van achter de pc zitten......
Dat is zeer slim bedacht ! Wij hebben trouwens op school ook nog enkele versterkers moeten maken, onder andere hoogfrequentversterkers.
En als van onze 20 leerlingen in de klas er 10 versterkers degelijk werkten was dit een success. :D Misschien ook wel te wijten aan de tolerantie's op de goedkope componenten! 8)7

Dus 30 leerlingen = 15 bruikbare versterkers ! denk ik ! :Y)

Maar hoeveel keer moet je die signalen versterken. Volstaat één versterker per signaal-draad wel voor al deze monitoren.

En waar plaats je deze versterkers, niet in het begin, waar het signaal nog sterk is, maar na enkele monitoren wanneer het al verzwakt is. Want afstand verzwakt ook, niet alleen het aantal verbruikers.

Zoveel variabelen waarmee je rekening moet houden ! :r

[ Voor 3% gewijzigd door GoBieN-Be op 07-01-2003 14:04 ]

Verwijderd

gobien schreef op 07 januari 2003 @ 14:03:
[...]

Maar hoeveel keer moet je die signalen versterken. Volstaat één versterker per signaal-draad wel voor al deze monitoren.

En waar plaats je deze versterkers, niet in het begin, waar het signaal nog sterk is, maar na enkele monitoren wanneer het al verzwakt is. Want afstand verzwakt ook, niet alleen het aantal verbruikers.

Zoveel variabelen waarmee je rekening moet houden ! :r
- x het aantal monitoren, zou theoretisch moeten kloppen.

- Direct op het signaal uit de vga kabel (1 kabel afknippen/slopen van een monitor mag wel toch :P )
van daaruit parralel de monitoren aansluiten, ben je er tenminste zeker van dat alle monitoren hetzelfde signaal binnen krijgen.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2003 16:43 ]

• Gorefest
  • Laatst online: 14-08 09:25

Gorefest

serial killer.

Hmm ze hebben ooit eens toen ik nog op de mts zat 8 of 10 monitoren naast elkaar gezet en daar een lichtkrant over laten lopen. Zag er heel cool uit, kun je mooi als reclame bord ofzo gebruiken. Ze hebben dan wel zoveel videokaarten gebruikt.

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

jah das heel leuk, maar niet het idee wat hier wordt besproken.
hier willen ze het beeld dupliceren en niet uitbreiden.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Pagina: 1