Site X of service Y is down...

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
:'( :'( :'(
Bij jullie ook?
Ja hoor, het is weer zover. (MSN) Messenger ligt er een tijdje uit, en meteen vliegen de topics als paddestoelen uit de grond. Nu is het wel heel erg, maar ook als een bepaalde website ofzo down is wordt er in no-time een topic geopend. Dit is buitengewoon irritant en daarom ben ik ervoor dat hier harder tegen opgetreden wordt, met een (O)OW ipv. alleen een slotje.

Dit is Gathering of Tweakers, en ik vind dat een echte tweaker zelf wel kan bedenken dat hij de site misschien even kan pingen, even iemand van je vrienden kennissen vragen of hij/zij wel van dienst X of website Y gebruik kan maken of wat dan ook.

Dat dit soort topics voornamelijk door n00bs geopent worden blijkt ook wel uit het feit dat er niet gekeken wordt of er al andere topics over lopen. Kan tegen dit soort topics harder opgetreden worden, of iig. een sticky erover geplaatst worden?

Het liefst zou ik zijn dat deze users automatisch op www.beginnersweb.nl terecht komen >:)

[ Voor 9% gewijzigd door sdomburg op 06-01-2003 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sticky staat er al.... in Software Algemeen i.i.g. wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanL
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-10 03:46
Ik ben het helemaal eens sdomburg, echt super irri.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdomburg
Dat is dus een tijdelijk sticky heb ik begrepen, zolang MSN Messenger down is. Ik vind dat in het algemeen sticky moet komen en dat de users daarmee gewaarschuwd moeten worden, zodat als er toch een snugger iemand zoiets opend dat 'ie dan gestraft kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sdomburg schreef op 06 January 2003 @ 19:47:Dit is Gathering of Tweakers, en ik vind dat een echte tweaker zelf wel kan bedenken dat hij de site misschien even kan pingen, even iemand van je vrienden kennissen vragen of hij/zij wel van dienst X of website Y gebruik kan maken of wat dan ook.
Microsoft kun je normaal niet pingen dat weet je toch wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 06 januari 2003 @ 19:50:
Microsoft kun je normaal niet pingen dat weet je toch wel ;)

Dan nog, er is een statuspagina beschikbaar.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdomburg
blackd schreef op 06 januari 2003 @ 19:50:

[...]

en je kan ff iemand via ICQ >:) of via telefoon whateva vragen of het bij hem/haa wel werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verklaar maar eens hoe we een OW kunnen rechtvaardigen, in vergelijking met een warez request, of stevige flame? Nee, dat kan dus niet. Een slotje is goed genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zekers... al die topics zijn ook lastig maar wat wil je er aan doen ? er zijn genoeg mensen die gewoon niet opletten/lezen/zoeken of zelf na denken. Doe je nix aan.

[edit]
Er zijn immers elke keer ook weer van dit soort topics :) is gewoon een rondje waar je elke keer weer in zit...

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2003 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

sdomburg schreef op 06 januari 2003 @ 19:50:
Dat is dus een tijdelijk sticky heb ik begrepen, zolang MSN Messenger down is. Ik vind dat in het algemeen sticky moet komen en dat de users daarmee gewaarschuwd moeten worden, zodat als er toch een snugger iemand zoiets opend dat 'ie dan gestraft kan worden.
In IT staat het in de FAQ genoemd, maar ook daar werkt het niet.

Men weet dat het hier redelijk wat mensen zijn die ook op MSN zitten en dan is het een stuk makkelijker om een topic te openen dan iemand te bellen ofzo, en dat vind ik ook logisch. En ik vind het persoonlijk ook helemaal niet erg dat er zoveel topics worden geopend, alleen dat mensen niet even kijken of er iets staat dat hij down is is wel irritant. Maar om mensen dan gelijk een OW (OOW's bestaan niet meer) te geven is wel erg overdreven :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdomburg
Verwijderd schreef op 06 januari 2003 @ 19:51:
Verklaar maar eens hoe we een OW kunnen rechtvaardigen, in vergelijking met een warez request, of stevige flame? Nee, dat kan dus niet. Een slotje is goed genoeg.
Het is dan gewoon een regel, net als de regel dat je geen warez mag posten. Op overtreding staat een waarschuwing, lijkt me toch redelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Zo'n sticky hoort al niet nodig te zijn, dit, aangezien er zat andere manieren zijn om erachter te komen dat een website/service down is.
Maargoed, in SA wordt er toch rekening met n00bs gehouden en staat er zeer duidelijk een sticky.

Ik ben het dan ook wel erg met je eens, als er dan nog een topic wordt geopend, dat de user een OW krijgt.
dit topic werd ook gepost na het sticky. Z'n reactie was ook dat hij het vrij dom vind.
Maar, daar is ie dan IMO te laat achter gekomen en mag ie imo ook zeker een OW krijgen. Dan vergeet zo'n iemand het in ieder geval nooit meer. :)

Want hij overtreedt 3 dingen:
• Verkeerder forum (hoort in I&T)
• Topic openen over iets wat down is (In de I&T faq staat dat dat niet mag)
• Leest geen sticky/kijkt niet naar actieve topics.

Vooral dat laatste punt moet afgeleerd worden, zulk soort users kan GoT missen als kiespijn, volgens mij :{

Cheatah: Redenen genoeg?

[ Voor 15% gewijzigd door kamerplant op 06-01-2003 19:57 ]

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online
Gelijk een OW is inderdaad ook weer overkill al zijn en blijfen zulke topics dom en irritant. Maar zulke gebruikers vallen veelal in herhaling wat foute topics betreft. Misschien een idee om het "strafpuntenrijbewijs" in te voeren voor nieuwe gebruikers. })
Oké, langer geregistreerde gebruikers doen op een gegeven moment ook alsof ze het forum bezitten. Puntensysteem voor iedereen?

[ Voor 21% gewijzigd door PROnline op 06-01-2003 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdomburg
Compubiter schreef op 06 januari 2003 @ 19:53:
[...]
In IT staat het in de FAQ genoemd, maar ook daar werkt het niet.

Men weet dat het hier redelijk wat mensen zijn die ook op MSN zitten en dan is het een stuk makkelijker om een topic te openen dan iemand te bellen ofzo, en dat vind ik ook logisch. En ik vind het persoonlijk ook helemaal niet erg dat er zoveel topics worden geopend, alleen dat mensen niet even kijken of er iets staat dat hij down is is wel irritant. Maar om mensen dan gelijk een OW (OOW's bestaan niet meer) te geven is wel erg overdreven :).
Iets van bij de notes dan ofzo, dat iemand bij herhaling een OW kan krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sdomburg, DataBeest, jullie zouden nu al geband zijn. Get real.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Niet online
Verwijderd schreef op 06 januari 2003 @ 19:59:
sdomburg, DataBeest, jullie zouden nu al geband zijn. Get real.
Ik kan me anders niet herinneren dat ik ooit een topic heb geopend, terwijl er speciaal een sticky topic was waarin staat dat dat topic niet mag, en dan al helemaal niet over iets wat regelmatig down is.
En ookal zou ik dit meerdere malen hebben gedaan. Als ik daar de éérste keer een OW voor kreeg, en ik zou d'r meer doorgaan, zou ik terecht een ban hebben ja, vrij logisch. :o
Als je logisch nadenkt weet je ook heus wel dat dit niet wordt gewaardeerd en dat zo'n topic op een slowchatprut-topic uitloopt.

[ Voor 5% gewijzigd door kamerplant op 06-01-2003 20:04 ]

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het zou neerkomen op een zero-tolerance beleid. Dat krijg je er echt nooit door, aangezien je andere dingen ook harder zou moeten aanpakken.
Waarom is een slotje met een duidelijke boodschap dat we niks aan zo'n topic hebben niet genoeg? Uiteraard geldt dat het bij herhaling harder aangepakt wordt, maar meteen een OW geven is gewoon onzin van de bovenste plank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdomburg
Verwijderd schreef op 06 January 2003 @ 20:07:
Het zou neerkomen op een zero-tolerance beleid. Dat krijg je er echt nooit door, aangezien je andere dingen ook harder zou moeten aanpakken.
Waarom is een slotje met een duidelijke boodschap dat we niks aan zo'n topic hebben niet genoeg? Uiteraard geldt dat het bij herhaling harder aangepakt wordt, maar meteen een OW geven is gewoon onzin van de bovenste plank.
Waarom? Omdat als je dat niet doet dat soort topics weer als paddestoelen uit de grond schieten als msn over een half uur weer down is ofzo. Zo'n boodschap is voor dat soort mensen niet duidelijk genoeg blijkbaar. OW is mijn inziens gewoon een Officiele Waarschuwing, en ik vind dat een user wel gewaarschuwd mag worden dat niet meer te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Niet online
Verwijderd schreef op 06 January 2003 @ 20:07:
Ik vind dit zelf persoonlijk echt over de grens gaan. Een topic hoor je niet snel zomaar even te openen, maar je hoort eerst zelf moeite er voor te doen. Als je dan toch een topic opent, moet je zeker even kijken of er niet al zo'n topic over was. Aangezien een sticky topic helemaal bovenaan staat, en bij de meeste zelfs rood is gekleurd, valt dat _direct_ op en weet je dat je dat topic niet moet openen.

Maar daar is zelfs zo'n user nog te lui voor.

Kun je van zo'n iemand ooit verwachten dat het zal searchen, FAQs lezen of wat dan ook?
Ik denk het NIET.

Daarom zou ik zo'n user op zo'n manier duidelijk maken dat dat echt wel van hem wordt verwacht.
Overigens is een OW niet zoiets als de doodstraf oid, het is maar een waarschuwing, maar wel een dringende, terecht.
Maargoed, dat is maar mijn mening erover.. :)

[ Voor 9% gewijzigd door kamerplant op 06-01-2003 20:19 ]

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-m
  • Niet online

m-m

blackd schreef op 06 January 2003 @ 19:50:

[...]

Helaas is dat niet helemaal 't geval
Maar goed, het feit dat die site het niet doet zegt eigenlijk al genoeg
The page cannot be displayed
There is a problem with the page you are trying to reach and it cannot be displayed.

--------------------------------------------------------------------------------

Please try the following:

Open the messenger.microsoft.com home page, and then look for links to the information you want.
Click the Refresh button, or try again later.

HTTP Error 500-13 - Server too busy
Internet Information Services

--------------------------------------------------------------------------------

Technical Information (for support personnel)

Background:
The request cannot be processed at this time. The amount of traffic exceeds the Web site's configured capacity.

More information:
Microsoft Support

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

m-m schreef op 06 januari 2003 @ 20:20:
[...]

Maar goed, het feit dat die site het niet doet zegt eigenlijk al genoeg

[...]
mja, een beetje tweaker ziet dat de server overbelast is, en dat zal dan als reden kunnen zijn dat msn niet werkt, ofnie soms?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De meeste slotjes zijn ook wel een kleine waarschuwing, of notice.

Officiële waarschuwingen worden gegeven bij serieuze overtredingen, of herhaling van allerlei kleine dingetjes. Ik geloof niet dat dit systeem gewijzigd hoeft te worden. En OW's zijn inderdaad geen echte straffen, al is het wel de bedoeling dat een user begrijpt dat hij echt tever gaat.

Persoonlijk vind ik een botte-bijl-reply-style ( dat rijmt :P ) méér dan voldoende. Daarmee wordt ook het doel wel bereikt. Natuurlijk is het wel eventjes irritant, en moet er weer even een moderator aan te pas komen. Maar als er iedere keer dat een user eventjes een gebrek aan inzicht had, er gestraft moet worden met een OW, dan ga je wel heel ver.

Lees de banrichtlijnen eens, met name het stukje onderaan zoals dat in het GoT crewforum staat, en probeer deze 'overtreding' een plaats te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackd
  • Niet online
m-m schreef op 06 January 2003 @ 20:20:

In dit uitzonderlijke geval was de statuspagina in het begin wel beschikbaar, later niet meer. Normaal is hij wel te zien voor zover ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-m
  • Niet online

m-m

Erkens schreef op 06 januari 2003 @ 20:28:
[...]

mja, een beetje tweaker ziet dat de server overbelast is, en dat zal dan als reden kunnen zijn dat msn niet werkt, ofnie soms?
joa dat weet ik.. jammer genoeg reageren sommige mensen een beetje panisch op dat soort dingen, bang dat het aan zichzelf ligt oid en openen dan alsnog een topic. Maar goed, lijkt me niet zon probleem zolang die dingen gewoon consequent op slot gaan. Verdere stappen tegen een user die in paniek zon topic opent lijken me lichtelijk overtrokken, het is gewoon een kwestie van geen FAQ gelezen hebben en dat valt van HEEL VEEL slotjes te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Niet online
Verwijderd schreef op 06 januari 2003 @ 20:29:
De meeste slotjes zijn ook wel een kleine waarschuwing, of notice.

Officiële waarschuwingen worden gegeven bij serieuze overtredingen, of herhaling van allerlei kleine dingetjes. Ik geloof niet dat dit systeem gewijzigd hoeft te worden. En OW's zijn inderdaad geen echte straffen, al is het wel de bedoeling dat een user begrijpt dat hij echt tever gaat.

Persoonlijk vind ik een botte-bijl-reply-style ( dat rijmt :P ) méér dan voldoende. Daarmee wordt ook het doel wel bereikt. Natuurlijk is het wel eventjes irritant, en moet er weer even een moderator aan te pas komen. Maar als er iedere keer dat een user eventjes een gebrek aan inzicht had, er gestraft moet worden met een OW, dan ga je wel heel ver.

Lees de banrichtlijnen eens, met name het stukje onderaan zoals dat in het GoT crewforum staat, en probeer deze 'overtreding' een plaats te geven.
Mja.. oke.

Maargoed, om eens even te kijken hoe er verder in SA wordt omgegaan met n00bs die niet willen lezen:
F_J_K schreef op 25 December 2002 @ 13:18:
Ik zal nogmaals de post van Floris herhalen:

On-topic posten aub.

Niet ontopic: 1 OW
2x Niet ontopic: 24-uurs ban+OW

Duidelijk?
Hier gaat het dus gewoon om een reply in een groot topic, wat imo velen malen minder erg is dat een nieuw topic openen. Als je dat naast elkaar ligt, is zo'n nieuw topic openen zeker een OW waard.
Maargoed, wat hiermee in de praktijk gebeurt weet ik niet nee.

Mja, anders heb je heel misschien ook wel gelijk :+

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moser
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-03-2022

moser

And then there was silence

Ik vraag mij af waarom er zo gegoocheld wordt met OW.

Als ik het verhaal zo lees zou het kunnen dat er in HK, I&T, NT en SA ongeveer rond dezelfde tijd een topic wordt gemaakt.
En er wordt een sticky gemaakt van het topic in bvb I&T.

Dan zouden de starters in de HK, NT en SA een OW krijgen, zelfs als in NT het probleem kwam na installatie van een router, in SA na installatie van een Firewall
en in de HK, tja daar heb ik nog nooit een duidelijke reden voor een Topic gezien.

OW's zijn toch nog steeds de laatste waarschuwing en worden pas gegeven na serieuze overtredingen?

A busstation is where a bus stops,a trainstation is where train stops
On my desk, I have a workstation,
... No further comment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackd
  • Niet online
moser schreef op 06 January 2003 @ 20:54:
OW's zijn toch nog steeds de laatste waarschuwing en worden pas gegeven na serieuze overtredingen?

Neuh een OW is een waarschuwing, bij teveel OW's volgt een temp en daarna permban.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

moser schreef op 06 January 2003 @ 20:54:
Ik vraag mij af waarom er zo gegoocheld wordt met OW.

Als ik het verhaal zo lees zou het kunnen dat er in HK, I&T, NT en SA ongeveer rond dezelfde tijd een topic wordt gemaakt.
En er wordt een sticky gemaakt van het topic in bvb I&T.

Dan zouden de starters in de HK, NT en SA een OW krijgen, zelfs als in NT het probleem kwam na installatie van een router, in SA na installatie van een Firewall
en in de HK, tja daar heb ik nog nooit een duidelijke reden voor een Topic gezien.

als iets tegerlijkertijd is natuurlijk niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azrael
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-09 17:07
Tja, lastig..

Als iets het niet doet zou je daar gewoon over moeten discussiëren lijkt me.
Geblaat is natuurlijk vervelend, maar dat is altijd zo.

Ik ben het niet eens met de topicstarter dat er geen topic over geopend moet worden, maar dan moet er wel gewoon in een techforum (IT) normaal over gepraat kunnen worden, zoals laatst nog in dit topic [rml][ Bereikbaarheid] VS niet bereikbaar?[/rml].

Die topics in de HK enzo zijn inderdaad behoorlijk irritant, maarja, prutsers hou je altijd :{
(Lijkt me ook dat die wel een waarschuwing krijgen)

edit: Ja DataBeest, die MSN topics ben ik het ook wel mee eens maar dat topic dat ik noemde ging wel over een serieus probleem, je moet dus niet zeggen dat *elk* topic maar dicht moet/ niet geopend moet worden.

[ Voor 16% gewijzigd door Azrael op 06-01-2003 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Niet online
Azrael schreef op 06 January 2003 @ 21:47:
Tja, lastig..

Als iets het niet doet zou je daar gewoon over moeten discussiëren lijkt me.
Geblaat is natuurlijk vervelend, maar dat is altijd zo.

Ik ben het niet eens met de topicstarter dat er geen topic over geopend moet worden, maar dan moet er wel gewoon in een techforum (IT) normaal over gepraat kunnen worden, zoals laatst nog in dit topic [rml][ Bereikbaarheid] VS niet bereikbaar?[/rml].

Die topics in de HK enzo zijn inderdaad behoorlijk irritant, maarja, prutsers hou je altijd :{
(Lijkt me ook dat die wel een waarschuwing krijgen)
Het staat nou eenmaal in de IT faq dat dit niet is gewenst.
Topics als "MSN down !!?!" -> Dit soort topics worden gesloten, of naar de HK gemoved. MSN/ICQ is gewoon om de zoveel tijd down, en het heeft geen zin om dit elke keer van 500 mensen te horen.
De reden hiervan lijkt me duidelijk, en daar ben ik het ook wel mee eens.
Verder is dat een hele andere discussie :P

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Valt een topic als deze: dos @ trueserver? niet ook onder dit kopje? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Attilla
  • Laatst online: 23-06-2021
BreadFan schreef op 07 januari 2003 @ 16:49:
Valt een topic als deze: dos @ trueserver? niet ook onder dit kopje? :?
Nee, dat denk ik niet.

Want zeg nou zelf, wie heeft er nou last van dat msn plat ligt :?
... precies... niemand..
Wie heeft er last van dat de AMS-IX zo traag is al dikke stront door een trechter ?
...precies... een heleboel bedrijven/particulieren.

Daarbij wordt er op een hele andere manier gereageert, niet alleen:
HeLp MsN DoEt HeT hIeR oOk NiEt :'(
Verder is het inderdaad een OW wel een beetje te hard, maar ik vind zeker wel dat een NOW op zijn plaats was geweest. Jammer dat deze niet meer bestaan.
Pagina: 1