Toon posts:

[XP] installatiescherm bij inloggen remote desktop *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik heb in de gangkast een server (winXP pro) achter mijn firewall staan. Deze server heeft o.a. als taak om voor het gehele netwerk (3 winXP pro clients) de printwerkzaamheden uit te voeren. Als printer heb ik er een lexmark Z53 aanhangen. Iedere keer dat ik nu via remote desktop vanaf 1 van de clients inlog op de XP server komt het eerste instalatiescherm van de lexmark software in beeld. Als ik kijk in het systeemlog (computermanagement / eventviewer / system ) zie ik vele honderden meldingen staat dat de printersoftware deleted is. Ik gebruik driverversie 1.0.9.1. En heb ook oudere versies al geinstaleerd en weer gedeinstaleerd

Wie weet waar de oorzaak van dit probleem ligt of kan liggen?

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Titel afgemaakt :*

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• InSPiRE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-03 20:19
Begin eens met het uizetten van de 'Connect to Printer' optie in de properties van je TS-client.

Verwijderd

Topicstarter
ik gebruik geen client maar een http interface om te connecten met mijn server.... Dus geen optie om niet met de printer te connecten, tenminste, niet dat ik kan vinden

Verwijderd

Topicstarter
Inmiddels ben ik iets verder via een tip van een systeembeheerder op mijn werk. Er zo in gpedit.msc een waarde staan als "connect to printer on connection" of zoiets dergelijks. Ik ben nu al 3 keer alle sleutels afgelopen (duurt vrij lang!!) maar kan geen optie vinden die naar mijn idee de oplossing levert voor dit probleem. Jullie nog ideetjes?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

start -> run -> gpedit.msc -> administrative templates -> windows components -> terminal services -> client/server data redirection -> do not allow client printer redirection

Verwijderd

Topicstarter
Thanks, helaas is de hd van mijn serve gecrashed en kan ik het dus niet testen. Zodra alles weer draait horen jullie van me of de bovenstaande ingreep succes heeft gehad

Verwijderd

Topicstarter
helaas elevator, het mag niet baten....

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 05 februari 2003 @ 18:21:
helaas elevator, het mag niet baten....
Oeps, dat neem ik terug, natuurlijk moet ik dit dan wel veranderen op mijn server, en niet op mijn client. Perfect, gouden tip, werkt dus!!
Pagina: 1