Toon posts:

Bios flash mislukt op ecs k7s5a

Pagina: 1
Acties:
  • 249 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb de bios geflashed van dit plankje, en je gelooft het of niet maar ik heb al langer stroomproblemen hier, zoals flikkerende bolletjes in de lampen (wat overigens niet altijd zo is) en ja hoor tijdens het flashen blijft ie hangen. Mobo start niet meer op en piept alleen maar.
Moet ik nu een nieuw mobo kopen of kan ik em nog resetten of kan je ook een nieuwe bios kopen???

Marcel

Verwijderd

heb je de disk waar je de bios mee hebt geflasht nog? daar kan je hem meestal ook weer mee terug resetten

Verwijderd

Topicstarter
Ja heb ik nog, maar als ik opstart met die disk gaat ie wel even lezen maar dan piept ie alleen maar en gebeurt er verder niets.

Verwijderd

je kan met een toetsencombinatie hem voor het posten laten flashen, maar ik moet evenzoeken naar die combi. het is een ami bios of niet?
hijs nog wel te redden hoor, je hoeft geen nieuw mobo te kopen ;)

ik kan het zo snel niet vinden,

1: zet de pc uit
2: Stop de floppy die je eerder gebruikte met de nieuwe bios in je drive
3: zet pc aan en hou ctrl + home ingedrukt op je keybord (volgens mij was het dit)

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2003 20:22 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja is een amibios, ik hoop dat je me kan helpen!

Verwijderd

uhh piept alleen meer, IDE kabels scheef of zoiets???????

Verwijderd

zie mn wijziging in mn vorige bericht

Verwijderd

Topicstarter
Ok ga ff weer in mekaar proppen en laat straks nog even weten

Verwijderd

Wat voor piepjes hoorje ? en hoevaak etc...

Verwijderd

Doet ie het al ;)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

AMIBIOS? Zie hier de recovery procedure zoals beschreven op de MSI site (geldt net zo min voor ECS ;) )

Verwijderd

Ik had dus wel de goede, thnx voor de link BalusC

For AMI BIOS

Rename the desired AMI BIOS file to AMIBOOT.ROM and save it on a floppy disk. e.g. Rename A569MS23.ROM to AMIBOOT.ROM

Insert this floppy disk in the floppy drive. Turn On the system and press and hold Ctrl-Home to force update. It will read the AMIBOOT.ROM file and recover the BIOS from the A drive.

When 4 beeps are heard you may remove the floppy disk and restart the computer.

Verwijderd

Is er ook zoiets voor een Award Bios??? Ik heb namelijk ook net (inmiddels al een paas uurtjes geleden) mijn bios verkloot.

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-05 18:21
For Award BIOS

Make a bootable floopy disk
Copy the Award flash utility & BIOS file to the said floppy disk
Create an autoexec.bat with "awdfl535 biosfilename" in the content e.g. awdfl535 a619mj21.bin

Boot up system with the said floppy (it will take less than 2 minutes before screen comes out)

Re-flash the BIOS & reboot.

komt van die zelfde msi site.. weet niet of dit op alle mobo's werkt.

[ Voor 13% gewijzigd door unfor op 06-01-2003 21:46 ]

Verwijderd

BIOS Recovery Feature

For Award BIOS

Make a bootable floopy disk
Copy the Award flash utility & BIOS file to the said floppy disk
Create an autoexec.bat with "awdfl535 biosfilename" in the content e.g. awdfl535 a619mj21.bin

Boot up system with the said floppy (it will take less than 2 minutes before screen comes out)

Re-flash the BIOS & reboot.

edit: iemand was me voor

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2003 21:46 ]

Verwijderd

En als die niet meer je floppy aanstuurt.... Wegflikkeren dus. :'( |:( :'( |:(

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 09:56

Shuriken

Life is all about priorities

En als die niet meer je floppy aanstuurt.... Wegflikkeren dus.
Mja, dan kan je altijd nog iemand met een eprom programmer vragen de bios te flashen in het chipje.
Ik heb er bv binnenkort eentje tot mijn beschikking.

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 January 2003 @ 21:48:
En als die niet meer je floppy aanstuurt.... Wegflikkeren dus. :'( |:( :'( |:(
Hotflashen in een andere pc

Verwijderd

Hotflashen lukt niet, de bios zit namelijk vast gesoldeerd. Klote mobo.... En iemand met zo'n mobo gaat vast niet voor mij zijn bios desolden.

Shuriken... ik weet niet of het je gaat lukken dan, maar ik denk dat ik dan die bios wel fff ga unsolden. Als dat tenminste lukt.

Verwijderd

Kan ook in een ander mobo, ik heb een ami bios gehotflashed in mijn systeem, ik heb een award bios!

je pakt ff een mobo waar jou flashrom in past, je download dat tooltje van ami
start de pc op in dos modus en hotflahed die bios uit jou pc en klaar!

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2003 22:04 ]

Verwijderd

Oplossing: Ik heb nog garantie... Zie topic: Bios geflashed, wat nu?/

Verwijderd

Bedankt BalusC, voor het locken van die andere topic. Ik ben nog niet zo gewend aan GOT, nog een beetje oefenen, dan komt het vanzelf. Dan heb ik ook vanzelf door wanneer ik een nieuw topic moet maken, en wanneer ik moet replien. Tnx.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Verwijderd schreef op 06 januari 2003 @ 22:03:
Kan ook in een ander mobo, ik heb een ami bios gehotflashed in mijn systeem, ik heb een award bios!

je pakt ff een mobo waar jou flashrom in past, je download dat tooltje van ami
start de pc op in dos modus en hotflahed die bios uit jou pc en klaar!
Let wel op verschil tussen 5V en 12V als je dat doet. De recentere PC CHIPS en ECS mobos vanaf de Pentium II hebben allemaal een 5V socket, net als de ECS K7S5A en K7S6A, dat gaat goed, maar pak nu voor de grap maar es een ROM uit een oude pentium, die heeft ten eerste 12V nodig om te flashen, en ten tweede is ie ook 128K ipv de 256K waar jouw moederbord voor gemaakt is. Je BIOS zal dan niet geflashed worden.

Andersom kan ook nog: een 5V chip in een 12V socket, kan je een nieuwe halen na de flash :D

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Bedankt voor de reacties hoor, vooral b3rtjexp.

Hij doet het weer!!!!

Verwijderd

_JGC_ schreef op 06 januari 2003 @ 22:56:
[...]

Let wel op verschil tussen 5V en 12V als je dat doet. De recentere PC CHIPS en ECS mobos vanaf de Pentium II hebben allemaal een 5V socket, net als de ECS K7S5A en K7S6A, dat gaat goed, maar pak nu voor de grap maar es een ROM uit een oude pentium, die heeft ten eerste 12V nodig om te flashen, en ten tweede is ie ook 128K ipv de 256K waar jouw moederbord voor gemaakt is. Je BIOS zal dan niet geflashed worden.

Andersom kan ook nog: een 5V chip in een 12V socket, kan je een nieuwe halen na de flash :D
Maar de meeste Pentium 2 moederborden maken geen gebruik van het soort chip waar de K7S5A enz gebruik van maakt, maar je moet inderdaad oppassen. Ik heb een keer iemand zien knooien die had de Flashrom er na een hotflash verkeerd om terug gezet, nou je kan al raden wat er gebeurde toen we de pc boote!!! het stond en was hee 8) , dag dag flashrom.

Verwijderd

ff offtopic
ej kroetie wat heb jij een geweldig plaatje onder je naam :)

_/-\o_
Pagina: 1