[OC] Videokaart OC'en, beste Hardware matige manier?

Pagina: 1
Acties:

• Ibidem
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:08
Ik ben in t bezit van een Leadtek Ti4400 en wil die sneller laten lopen, alleen zie ik nergens echte DIE Hard oplossingen voor t koelen van dit ding. WC en Prometeia zijn zeker Die Hard oplossingen maar niet geschikt voor mijzelf.

Nu is een Zalman 80HP een goede oplossing, maar omdat dit passief is, is het dan ook geschikt voor een dikke OC :? En passen Alpha Heatsinkjes er dan ook nog op? En wat is een andere goede oplossing met een dikke fan ofzow? Afgezien van dat n00bige Thermaltake GF4 coolerding :S

Search is brak en Omega = sloom @ dit moment :( Vandaar maar een nw topic, he? :D

..::System Specs::..

• De_Bastaard
  • Laatst online: 18:48
Voor 'n dikke OC zou ik zeker geen passieve koeler pakken, maar bijvoorbeeld 'n Alpha oid ... dan op je ramchips gewoon ff creatief zijn en zelf wat ramsinks maken van 'n oude P1 koeler ofzo...

• Ibidem
De_Bastaard schreef op 06 January 2003 @ 19:45:
Voor 'n dikke OC zou ik zeker geen passieve koeler pakken, maar bijvoorbeeld 'n Alpha oid ... dan op je ramchips gewoon ff creatief zijn en zelf wat ramsinks maken van 'n oude P1 koeler ofzo...
Ja ok, maar hoe zet ik zo'n Alpha oid dan vast aan mun kaart? Want erge crea oplossingen kan ik hier niet voor bedenken, en met elastiekjes werken zoals sommigen hier :r

• Doogie
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
gebruik dan tieraps, zit prima vast

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Gebruik inderdaat tieraps of gebruik van die adhesive koelpasta... Hebbie dat niet gewoon vier druppeltje's secondelijm op de hoeken van de alpha en plakken maar...

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

• B_FORCE
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
of je oude (simpele) standaard koeler van een p3/amd als je die hebt gebruiken, werkt ook wel goed..

One World Concepts

Verwijderd

Ik heb een koeler van een XP 2100+ op mijn Quadro2Pro kaartje gemonteerd.
Netjes met schroefjes van onderaf vastgedraaid.
Het hele ding is loodzwaar geworden en zal door-de-tijd vast krom gaan hangen :P

Maarja, m'n GFX core doet 't nu mooi wel op 300mhz, voorheen was dat met een 486-koeler 280mhz.

En ik ben nu 2 PCI sloten kwijt ipv 1 voorheen, maar dat mag de pret niet drukken :)

Verwijderd

Laat gewoon een 8 cm fan@5 of 7V aan een beugeltje erop blazen, dan heb je prima koeling. Begin maar een met softwarematig overklokken. Voltmods etc moet je nog maar niet aan beginnen.

• Centaur
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-01 16:22

Centaur

Lieg niet,Verdraai de waarheid

De Zalman ZM80A-HP heeft een oppervlakte van 1300 cm², ik geloof dat ik ergens had gelezen dat dat 10x zoveel is als een "normale" heatsink.
Dat koelt dus al goed. Als je em dan ook nog koelt met een goeie fan (desnoods met fanduct erbij)...............behaal je dus betere resultaten dan met een normale fan & heatsink.
Ik las in een topic hier op GoT, dat iemand em 11 graden kouder kreeg dan normaal, met de Zalman en een fan erbij.

http://www.zalman.co.kr/english/product/zm80a-hp.htm

[btje offtopic]..........hoe maak je in godsnaam op GoT een normale link zonder dat je het hele adres ziet ? :) [/btje offtopic]

Canon EOS 30d & 50d - Canon 10-22, 17-85IS, 70-200L f4 IS, 580ex2, 430ex

• Losha
  • Laatst online: 27-10-2025

Losha

clear my path motherfucker

ok..ik heb de msi ti4200

standaardcooler ..alleen hun prut door goede "grease" vervangen en cooler licht bijgeschuurd
coolers op geheugen met thermal adhesive

draai nu 300/600 zonder enkele probs of artifacts .. oh..en in de kast zit een 92 voorin die
Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/mw/prive/losha/got/gf4-std.JPG

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/mw/prive/losha/got/gf4-mod.JPG
zachtjes (7volt) eroverheen blaast
Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/mw/prive/losha/got/mobo-side.jpg

[edit]
ohja ..wat ik ermee wou zeggen is:
standaardcooler moet toch aardig wat redden
hoe hoog wou je/dacht je te redden?

[ Voor 16% gewijzigd door Losha op 07-01-2003 04:02 ]

• Gamer
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

Gamer

Electrified

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/amd/ima/monster1.JPG

Homey Pro | 4600Wp Z - 4800Wp W- 4800Wp O | SH4.0RS | SH5.0RS | SBR192 accu| Zendure 2400AC + 5 AB3000X| Easee Charge Lite | Corsa-e 50kWh | Mercedes EQA 250+ 70kWh

Verwijderd

watvoor core snelheden haal je met die koeltoren >:)

• Ibidem
Denk da k maar es een Zalman 80 HP gaat proberen icm een fan aan een armpie ;)

Verwijderd

ik zou eerst is kijken met rivatuner of sandra of je een A3 core hebt, want je zou er dan nog zon dikke cooler op kunnen zetten, zonder A3 core kan je em meestal niet echt mega oc'en.

• Losha
  • Laatst online: 27-10-2025

Losha

clear my path motherfucker

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/mw/prive/losha/got/gf4-core.jpg
:X

• justifire
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:28

justifire

Shut up and squat !!

Ik had hetzelfde als de afbeelding van Gamer.
Gewoon netjes me oude thunderbird koelertje op maat gezaagd, fannetje erop.
Aftekenen, gaatjes boren in de heatsink en met schroefjes vastzetten.
Toch kan ik Prometeia koeling aanraden voor een echte overclock :)

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

• Wabs
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Het is jammer dat ik geen pics kan meken >:) Ik heb namelijk een Coolermaster Alu blok op mijn GF 4 Ti 4400 getiewraped (eerst 4 gaten in alu blok boren natuurlijk) zit als een huis en met 7 volt onhoorbaar en KOUD :P hehe

het is een coolermaster DP5-6I31C blok met standaard fan op vriabel voltage (met draaiknop vooraan kast in te stellen op 0 - 5 - 7 - 12 volt! (0 doen we maar niet meer op mijn fans sinds hij ook zo mijn GF koelt :P

• Garrett
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10-02 22:51

Garrett

Watercooler

Precies Gamer, zoiets heb ik ook, alleen dan een P3 koeler erop, en die heb ik bevestigd met tiewraps door de 4 gaten die net naast de GPU zitten, lekker strak aantrekken en gaan met dat ding (PoV Ti4200XP Turbo @ 345/740 :) dat loopt wel)

I love watercooling

• Ibidem
Dus ik kan gewoon een PIII koeler bestellen, b.v. een Alpha Pal 66 en dan wat gaten boren in de heatsink en plaatsen, want t lijkt of die Alpha 8045 bij Gamer precies past :?

Verwijderd

ik zie jullie hier allemaal praten over heatsinks!!

ik heb op dit moment mijn albarton ti4600 gpu watergekoeld!! ik draai de core op 325mhz! hoger bijv 330 kan wel!! maar dan wordt het al moeilijk!! het is een a2 core!! kan iemand mij vertellen of dat een redelijke overclock is voor een a2 core!! want ik zie hier mensen met 345mhz zonder waterkoeling! en dat vindt ik toch eigenlijk wel ... ;) niet dat ik het ze niet gun!! maar ik wil ook meer!!

Verwijderd

Wat is er mis met de MEGA grote en MEGA stille koeling die op de Ti4400 kaart van Leadtek zelf zit?

Verwijderd

ik durf dat niet :X keb geen zin in een kromme kaart (en heb al weinig inkomen)

• Ibidem
Verwijderd schreef op 07 January 2003 @ 21:51:
Wat is er mis met de MEGA grote en MEGA stille koeling die op de Ti4400 kaart van Leadtek zelf zit?
Wat er mis aan is? Het koelelement wordt te warm voor mijn doen, en wil de max uit die kaart halen :P

• Ibidem
waar vind k ergens een goede verhouding tussen core en memory? Nu draai ik op 325/685 zonder probs, kan de core nog sneller of wordt daar t zooitje trager van?

Verwijderd

iMpULzIvE_KiLLaH schreef op 08 januari 2003 @ 13:42:
waar vind k ergens een goede verhouding tussen core en memory? Nu draai ik op 325/685 zonder probs, kan de core nog sneller of wordt daar t zooitje trager van?
ik zou gewoon ff benchmarken, bij mij wordt ie trager boven de 325 mhz, en op 330 crasht ie

chameleon mark werkt altijd erg lekker om je vidkaart te testen, is altijd op de 3 cijfer achter de komma nauwkeurig en een benchje duurt 2 seconden ofzo

hier paar scores zie je dat je mooi kan vergelijken;

--------------------------------320/560
drawing style glass at 1024x768
299f / 2.794s = 107.015 fps

drawing style real at 1024x768
299f / 2.223s = 134.503 fps

drawing style shiny at 1024x768
299f / 2.784s = 107.399 fps
-------------------------------325/560
drawing style glass at 1024x768
299f / 2.764s = 108.177 fps

drawing style real at 1024x768