Toon posts:

intern mailen over een netwerk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een klein netwerkje 2 pc's verbonden met een cross-cable de 1e draait XP 2e 98me mail ophalen van I-net gaat op beide alle gedeelde mappen zijn vindbaar voor zover geen problemen

echter!
ik zou eigenlijk mail willen kunnen versturen van pc naar pc maar ik wil dit niet eerst via internet doen, het zou mogelijk zijn om dit intern te regelen maar ik weet niet hoe of wat er precies voor nodig is

heb al verschillende faq's gelezen en loads of toppics maar ben er nog niet uit :(

Verwijderd

Ik heb interesse hoe ik dit kan doen via een router

• Robthebest
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:07
Wat je dan moet hebben is al gauw een server idee waar MS exchange opstaat. die pc zou je moeten promoveren tot DOmain Controller en vervolgens exchange configureren.

Of er een ander alternatief voor is weet ik niet

Correct me if i'm wrong

• KorZijl
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 30-11-2021

KorZijl

errare humanum est

Dan zul je intern een SMTP-servertje moeten gaan draaien...

Verwijderd

Topicstarter
ik moet dus een server opzetten, ik dacht echter dat wanneer ik een netwerkje had 1 van de 2 automatisch server is?

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:36

YellowCube

Wait...what?

Intern versturen van email

hier staat nagenoeg dezelfde vraag.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Verwijderd

Topicstarter
had ik eerlijk gezeg ook al gezien, maar regelt zo'n prgramma dan ook de interne e-mail adressen en boxen?

Verwijderd

Topicstarter
ben nu eerst even :( WorkgroupMail Mail Server 6.5.2 aan het downloaden hier zou het dan waarschijnlijk mee moeten gaan, als het niet lukt kom ik wel weer even terug _/-\o_
Pagina: 1