ik ben nu al een tijd ( maand of 4) niet continu aan het kijken&lezen& informeren naar een digicam.
met mijn eisen; point&shoot maar later ook zelf dingen kunnen instellen, metalen cover ivm kwetsbaarheid, li-ion accu en minstens 3 Mp kom ik op de canon S30 uit.
alleen nu is er ook een grotere broer van deze camera te krijgen (s40) en daar is niet al te lang geleden een opvolger van verschenen ( s45) die op een aantal onderdelen verschilt van de s40.
alleen kom ik er niet echt uit, dit mede omdat het voor mij best wel een grote uitgave is die ik niet elk jaar doe ( ik heb in principe €800 apart voor een digicam met tasje & 128/256 Mb Transcend 25x geheugen, maar dat hoeft natuurlijk niet op
)
verschillen S45 tov de S40:
- heeft de S45 een betere accu/ zuiniger qua stroomverbruik
daarnaast heeft de S30 nog een iso 800 instelling die de S45 niet heeft. is dit iets wat je vaak gebruikt of heb je aan iso 400 meer dan voldoende?
verder heeft de S45 natuurlijk bijna 1 MP meer dan de S30.
en de S45 is iets sneller met verwerken dan de S30.
ik heb oa Dpreview al een aantal malen bekeken en de search hier meerdere malen gebruikt. er is 1 topic van een paar maanden geleden waarin Mooooody zegt dat het het wel waard is, maar het waarom gaat hij niet echt op in. verder heeft MXL nog een topic geopend waar niet echt op deze dingen ingegaan wordt.
ik zelf verkeerde toen nog in de veronderstelling dat er een S35 zou komen, maar dat zit er niet echt meer in als ik alles goed begrijp.
vragen die ik heb:
- stelt hij door die flexizone nu echt veel beter scherp?
- kan iemand mij vertellen wat nu precies Normal focus range betekent/inhoudt??
- wat zijn precies de consequenties van een verandering van 80 cm naar 50cm?
zijn er nog dingen die ik over het hoofd heb gezien?
met mijn eisen; point&shoot maar later ook zelf dingen kunnen instellen, metalen cover ivm kwetsbaarheid, li-ion accu en minstens 3 Mp kom ik op de canon S30 uit.
alleen nu is er ook een grotere broer van deze camera te krijgen (s40) en daar is niet al te lang geleden een opvolger van verschenen ( s45) die op een aantal onderdelen verschilt van de s40.
alleen kom ik er niet echt uit, dit mede omdat het voor mij best wel een grote uitgave is die ik niet elk jaar doe ( ik heb in principe €800 apart voor een digicam met tasje & 128/256 Mb Transcend 25x geheugen, maar dat hoeft natuurlijk niet op
verschillen S45 tov de S40:
verder:Floris schreef op 14 October 2002 @ 08:36:
....
- De image processor is veranderd
- Autofocus is nogal veranderd, waar je bij de S40 3AF areas hebt, heb je nu 'flexizone', wat inhoud dat er 9 AF areas zijn.
- Normal focus range is van 80 naar 50cm
- White Balance is veranderd (is een manual preset bijgekomen)
- Continuous drive is veranders (nu nog max 14 images)
- Filmpjes: nu max 91 of 242seconden
- Orientation sensor is nieuw
- heeft de S45 een betere accu/ zuiniger qua stroomverbruik
daarnaast heeft de S30 nog een iso 800 instelling die de S45 niet heeft. is dit iets wat je vaak gebruikt of heb je aan iso 400 meer dan voldoende?
verder heeft de S45 natuurlijk bijna 1 MP meer dan de S30.
en de S45 is iets sneller met verwerken dan de S30.
ik heb oa Dpreview al een aantal malen bekeken en de search hier meerdere malen gebruikt. er is 1 topic van een paar maanden geleden waarin Mooooody zegt dat het het wel waard is, maar het waarom gaat hij niet echt op in. verder heeft MXL nog een topic geopend waar niet echt op deze dingen ingegaan wordt.
ik zelf verkeerde toen nog in de veronderstelling dat er een S35 zou komen, maar dat zit er niet echt meer in als ik alles goed begrijp.
vragen die ik heb:
- stelt hij door die flexizone nu echt veel beter scherp?
- kan iemand mij vertellen wat nu precies Normal focus range betekent/inhoudt??
- wat zijn precies de consequenties van een verandering van 80 cm naar 50cm?
zijn er nog dingen die ik over het hoofd heb gezien?
[ Voor 4% gewijzigd door fenrir op 06-01-2003 18:34 . Reden: schoonheidsfoutjes ]
Van klussen krijg je grijze haren