UBB members systeem op site..

Pagina: 1
Acties:

• Klaauw
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-08 09:38
Oke in heb UBB 6.2.0 op mijn site geinstalleerd. Is het nu echter mogelijk het membersysteem te intergreren op mijn php site. Dus dat als mensen reacties willen geven op berichten zij dat kunnen doen met hun UBB account??!

Ik weet dat ik beter een php board had kunnen aanschaffen maar ik heb nou eenmaal de licentie betaalt.

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-08 12:42

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Het is zeker wel mogelijk. Waneer je alleen dezelfde login gegevens wilt gebruiken hoef je alleen gebruik te maken van de ubb user tabel. Wil je ook gebruik maken van de sessies dan is het wat ingewikkelder. Op www.ubbdev.com zijn trouwens wel een enorme berg aanpassingen te vinden waar deze zeer waarschijnlijk wel tussen te vinden is!

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• Vigory
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-04 10:26
UBB 6.2 is toch perl? Dan moet je tekstbestanden openen en inlezen, maar het is zeker mogelijk. Daar zijn ongetwijfeld voorbeelden van de vinden op bijv ubbdev. Maar je kan ook overwegen over te stappen naar een gratis PHP forum die UBB berichten/members kan importeren.

• Postman
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-08 20:11
Maar als je hebt betaald dan stap je niet zomaar ff over.

Probeer net zoals Janoz zegt te kijken of je de sessies van UBB kunt gebruiken. Ik meen dat hun gebruik maken van cookies, dus dat wordt iets lastiger omdat deze alleen voor de dir en de onderliggende dirs gelden (dus niet voor jouw site die waarschijnlijk boven UBB staat/ligt). Alleen een kwestie van de login aanpassen.