Audigy 2 drivers versie 5.12.1.323 op een Audigy 1

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 865 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 maart 2003 @ 20:58:
Ja zouden deze drivers ook moeten werken voor een SB Live! Player 1024 ?
Ik vermoed van wel. Heeft namelijk hele grote overeenkomsten in architectuur (ook EMU10K1 chip, da's het belangrijkste).
Misschien is het ontbreken van 5.1 een probleem voor de driver.
Hoe dan ook, je weet het pas zeker als je het probeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nOLoGIc
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-07 14:15
Bij mij werkte leek alles te werken zoals het hoorde op m'n audigy. Bovenop de Audigy 2 cd-release alle webupdates voor software en drivers (5.12.01.0324).

Maar nu blijkt ac3 pass-through niet meer te werken :( Ik heb WinDVD en Zoom Player met Intervideo en Moonlight Odio Dekoda ac3 filters getest. Er komen alleen maar korte bliepjes en/of distortion uit m'n dtt2500.
Na terugzetten van Compaq SP22563 met update naar 5.12.01.0253 werkt het weer prima.
Heeft iemand hetzelfde probleem gehad en kunnen oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm voor mensen die problemen ondervinden met 5.1 en AC3 Pass-through, ik heb de volgende progjes werkend gekregen op een Windows 2000 machine met als een eerste een Live! 5.1 en daarna een Audigy erin:

• Creative Surround Mixer
• Creative Speaker Settings
• Creative Speaker Calibrator
• SoundFont Bank Manager
• EAX Console
• Creative Diagnostics
• Creative AudioHQ

Alle progjes werkte probleemloos en AudioHQ biedt de mogelijkheid tot AC3. Inclusief de laatste update van Creative (de updates zijn tricky, deze moet je ook 'editen' anders maken ze je bestaande progjes niet werkend!)

Ik heb MediaSource (mediaplayer soort jukebox :r), Stream Recorder (streamrippertje) en MiniDisc expres weggelaten omdat deze toch niet 'Creative-only' zijn. Ik bedoel een beetje tweaker gebruikt wel Cool Edit ofzo voor editen van ze rommel etc. :P

Ik moet alleen iemand hebben die 60MB kan hosten.

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2003 02:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

krijg da mixer prog nie aan de gang :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is dat een mededeling (zo ja, wat hebben we daaraan?) of wil je dat we suggesties opperen voor de reden dat jij 'da mixer prg niet aan de gang krijg'?
Hoe dan ook, je mag best nadenken voor je een reply plaatst. NOFI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok heb het werkende , na 4x te instaleren 8)7

[ Voor 83% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2003 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat was d'r exact aan de hand? Was dat icoontje in de taskbar er wel maar wou die gewoon niet starten zonder enige foutmelding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De link is dood voor de pack !!!!!

iemand een mirror ?? of die hem mij wilt pasen ofzo ?

ik vandaag een audigy gekocht :P wil dit wel even proberen :)

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2003 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paquito
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 21 March 2003 @ 19:59:
Wat was d'r exact aan de hand? Was dat icoontje in de taskbar er wel maar wou die gewoon niet starten zonder enige foutmelding?
Idd. probleem en evt. oplossing voor anderen graag! Post anders niet. (NOFI)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:( , 2x de hele lijst aan het begin van het topic doorgewerkt nu, maar me systeem blijft volhouden dat ik geen soundblaster kaart heb bij de install :? Dit gebuert wanneer ik me oude drivers erop laat staan maar ook wanneer ik de oude drivers eerst weg haal.

Hopelijk heeft iemand een goede link voor dat 2 kant-en-klare install pakketje :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je moet ook niet die Alles-tegelijk-hoofd installer draaien, maar slecht de losse programma's en daarin iedere keer de setup.ini in aanpassen. De drivers installeren doormiddel van CTZAPXX.exe

Ik heb per ongeluk dat kleine pakketje met Mixer en drivers weggegooid, ik ben m weer even aan het samenstellen ik zal hem morgen uppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nOLoGIc
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-07 14:15
Verwijderd schreef op 21 March 2003 @ 02:13:
...
Alle progjes werkte probleemloos en AudioHQ biedt de mogelijkheid tot AC3. Inclusief de laatste update van Creative (de updates zijn tricky, deze moet je ook 'editen' anders maken ze je bestaande progjes niet werkend!)
...
Maar heb je AC3 pass-through ook daadwerkelijk getest :? Bij mij werken ook alle progs die ik nodig heb en ik kan ac3 decoding uitzetten (pass-through aan dus). Alleen komen er vervolgens alleen gloepjes, bliepjes of andere herrie uit de speakers. Met "officiele" Audigy1 drivers werkt het gewoon.

Het is momenteel niet meer belangrijk. M'n dtt2500 is verkocht (gelukkig _/-\o_ ) en aan m'n hifi hangt een andere pc met Terratec. Maar ik wil toch graag alles werkend hebben. Helemaal als het waar blijkt dat Creative geen officiele updates meer uitbrengt voor Live/Audigy1 :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 maart 2003 @ 01:18:
Je moet ook niet die Alles-tegelijk-hoofd installer draaien, maar slecht de losse programma's en daarin iedere keer de setup.ini in aanpassen. De drivers installeren doormiddel van CTZAPXX.exe

Ik heb per ongeluk dat kleine pakketje met Mixer en drivers weggegooid, ik ben m weer even aan het samenstellen ik zal hem morgen uppen.
ah kijk nu is het duidelijk ,txs :)

Ik wacht nog even jou pakketje af, en anders pruts ik wel verder :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Raven- schreef op 21 maart 2003 @ 23:11:
[...]

Idd. probleem en evt. oplossing voor anderen graag! Post anders niet. (NOFI)
zekers , gewoon 4x opnieuw gedaan

NOFI :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dudes, :P

Ik heb die hele shit erop staan nu, en moet zeggen was echt verbaast was hoeveel helderder het geluid is in black hawk down :)

Nog geen BSOD gezien, houden zo :P

Mixer is ook veel mooier als de standaard troep van de audigy. Alles werkt naar behoren, nejus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 March 2003 @ 03:27:
[...]

Nou ik heb dit wel ns eerder gehad. Als ik teamspeak aan heb voor een UT2003 match en dan ga spelen, dan gaat me beeld haperen en haken en kan ik niet meer degelijk spelen. Ik krijg dan ook een rare soort van mouselag zo af en toe. Ik heb het eerder kunnen verhelpen door me gheugen op 266 Mhz te laten draaien in plaats van 333 (en er 256Mb bij te douwen, wat een totaal opleverd van 512), maar nu ik deze drivers en de nieuwe TeamSpeak2 RC2 heb geinstalleerd is het weer terug.
Heb nog niet de oude drivers geprobeerd er terug op te zetten. Misschien is het gewoon me moederbord dat gaar is ofzo hoor. Maar zonder TeamSpeak2 aan draaid het prima.
Het draaid tegenwoordig allemaal prima... dunno why.
Maar lag iig niet aan de driver, die heb ik niet veranderd.

Dus top drivertjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwin85
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-07 15:28
sb_install_multilang.rar kan ik niet downloaden. Ze zeggen dat het bestand niet bestaat? Wie kan zeggen waar het meer te downloaden is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is die .ace nog ergens te downloaden ?
Ik kan hem niet downloaden nl :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morph666
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-07 14:12
Iemand nog een mirror van de audigy 2 cd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morph666
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-07 14:12
*SCHOP* heb echt een mirror nodig , please anyone!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op 14 april 2003 @ 14:00:
Is die .ace nog ergens te downloaden ?
Ik kan hem niet downloaden nl :(
Ja, die heb ik. Voeg me vanavond anders maar even toe op MSN dan paas ik 'm je wel even door. slamfm@gmx.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nieuwe Audigy2 drivers (5.12.1.383):
http://files.creative.com.../2164/AUD2DRVLB030425.exe
Versie: 5.12.1.383 WHQL
Datum in WindowsXP device manager: 11-4-2003

Audigy 2 DriverPack 3 (WDM Drivers)
Date: 9 May 2003

This update contains fixes to improve the performance of your Creative Sound Blaster® Audigy(TM) 2, Audigy 2 Digital Audio, Audigy 2 Platinum and Audigy 2 Platinum eX.
Features or Enhancements included in this update
There are no new features in this update.
Fixes included in this update
Optimizes EAX 3 performance
Improves CMSS2 performance
Adds Audigy 2 Platinum support for pre-installed/system integrated Audigy 2 cards

Before installing this update
Be sure that you have:
Windows 98SE, Windows Me, Windows 2000 or Windows XP installed
Creative Sound Blaster Audigy 2 or Audigy 2 Platinum eX audio card installed
Note:
This update contains only the WDM drivers. There will not be future updates to the VXD drivers, which are no longer supported by many third-party applications. For the best user experience on the Audigy 2 series, please use the WDM drivers.
Kan ik nu met mijn Audigy1, WinXP + driverpack van Slamfm, gewoon deze update er over heen flikkeren?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2003 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
Er zijn nu ook nieuwe beta drivers geoptimaliseerd voor EAX3:

meuktracker: Creative Audigy / Audigy 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*schop* voor mijn vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tco
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:26

Tco

Verwijderd schreef op 11 May 2003 @ 12:49:
Nieuwe Audigy2 drivers (5.12.1.383):
http://files.creative.com.../2164/AUD2DRVLB030425.exe

[...]

Kan ik nu met mijn Audigy1, WinXP + driverpack van Slamfm, gewoon deze update er over heen flikkeren?
Denk het wel, gewoon de file extracten, dan patchen met dat speciale progje en alles weer afzonderlijk installeren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welk speciale progje :? ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tco
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:26

Tco

Creative soundblaster compatability patch 6.0 (link moet wel ergens in een van de topics over audigy2 drivers op live/audigy1 kaarten te vinden zijn). Als je hem niet kunt vinden kan ik hem wel ergens up-loaden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
ctcomp.exe ->
http://users.pandora.be/ransacker/ctcomp.exe

[ Voor 72% gewijzigd door Gianni Rombios op 13-05-2003 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gelukt :D
- Files extract
- Progje in dezelfde folder gezet als de extracte files
- Progje gedraaid
- Geinstalleerd met "setup.exe" (dus gewoon over me huidige drivers heen)
Zonder dat alles te doen kreeg ik "GE HET JILLEMAL GENE AUDIGY2!" =)

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2003 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:10
Klien vraagje.
Ik akn zowel die kleine ACE file als de complete instalatie cd niet vinden. linx zijn dood.
heeft iemand anders een andere link, vooral voor die kliene ACE file?

grtz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maartend schreef op 15 May 2003 @ 10:44:
Klien vraagje.
Ik akn zowel die kleine ACE file als de complete instalatie cd niet vinden. linx zijn dood.
heeft iemand anders een andere link, vooral voor die kliene ACE file?

grtz
Nou ik weet hoe ik zelf altijd zit te balen als ik iets graag wil maar al die f0cking links zijn d00d. Dus ik ga de goeiert uit hangen hiero..

edit:
Ook op mijn server is de file niet meer te vinden, sorry

Dat is die driverpack van jamf (die ace) plus de laatste nieuwe drivers van 2003-04-11 (al gepatcht). Astu

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2003 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:10
Ja, en nu blijkt dus plots mijn audigy naar de knoppen te zijn.
heb ik alles, doet mijn kaart het niet meer, maar in ieder geval hartstikke bedankt, er komt wel weer zo'n kaart.
Zit ik weer met mijn SB-Live
doen die PX-drivers het daarop eigenlijk?

grtz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedoel je misschien de kX-drivers?
Die doen het perfect. Ik heb versie 3528 en 3530 uitgeprobeerd; 3528 was iets stabieler dus daar draai ik m'n SBLive nu op. Maar ondertussen is er versie 3532; nog niet geprobeerd dus ik kan er niets over zeggen. Zie www.kxproject.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou zijn er alweer nieuwe drivers released: meuktracker: Creative Soundblaster Audigy 25/06/2003
Dit zijn drivers voor Audigy1 kaarten met datum 25/06/2003 voor win2000/XP

Als ik daar de reacties over lees zijn deze erg positief. Maar zijn deze nou nogsteeds slechter/even goed/beter dan de laatste versie Audigy2 drivers (gepatcht voor Audigy1)?

Iemand ervaring?

En ik vraag me nog iets af... ik begon met de gepatchte drivers met die kant-en-klare driverpack van Slamfm. Maar nu ik die kwijt ben, kan ik nu ook gewoon de laatste drivers downloaden voor de Audigy2 en deze patchen met dat tooltje wat een paar posts hier boven staat? Is dat dan genoeg of moet ik eerst nog een "basis" drivers hebben, want die je kan downen zijn updates.
Als ik eerst zo'n "basis" moet hebben, waar kan ik dit halen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou.. het blijkt dus dat de zojuist releasde Audigy1 drivers het zelfde versienummer hebben als de laatste Audigy2 drivers, en dus dezelfde kwaliteit hebben (zelfde drivers). Het lijkt zelfs beter te klinken, maar dat kan ook me verbeelding zijn.

Dus ik gebruik weer "gewoon" de laatste Audigy1 drivers van de officiele site.
IK ben weer tevreden! :*)

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2003 05:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb, denk ik, het orginele artikel gevonden...hier staat een nog wel werkende link voor de "base-driver cd" van audigy 2.
Dus voor een-ieder die er nog naar zocht:

Driver CD van audigy 2
Bron webpagina

[edit]
ff nog wat links direct naar Creative voor Audigy 2 drivers voor WinXP (sommige kunnen ook op andere OS-en, check changelog voor zekerheid):

Audigy 2 DriverPack 3 (WDM Drivers) Date: 5/9/2003 12:33:00 PM Changelog
Creative Speaker Settings version 1.00.56 Changelog
Creative Surround Mixer version 3.00.57 Changelog
Creative EAX console version 1.00.54 Changelog
Creative SoundFont Bank Manager version 1.00.14 Changelog

Rest op de Creative site is alleen maar MediaSource en DVD-Player...

[ Voor 71% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2003 13:28 . Reden: Driver links toevoegen! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand niet een totale geupdate driver pack ergens neerplanten op een ftpke ofzo

voor lompe mensen zoals mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 August 2003 @ 19:00:
Kan iemand niet een totale geupdate driver pack ergens neerplanten op een ftpke ofzo

voor lompe mensen zoals mij
Geez, ff 5 keer op proggie klikken te veel voor je?

:P :9 :P

Tis echt heel simpel, mij lukte het ook in 1 keer!
Gewoon ff alles uitpakken en in aparte dirs zetten, dan met proggie (ctcomp) alle dirs aangeven met "data1.cab" (zoals beschreven in eerste post!).

En dan ff alles installen :)
Nog geen 5 min werk en stuk mooier geluid (met audigy, live wordt alleen beter 3Dpos in spellen!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb iets makkelijkers gevonden:

ed2k://|file|AUDIGY.2.FOR.AUDIGY.1.Multil.Language.ISO|516745216|503C6059CE829ACA14997C9FE0F1CF6D|/

(ik neem aan omdat het drivers zijn het geen warez is dus dat het moet kunnen?)

Iig kun je die zo installen en dan werkt het.
Iig op een losse Audigy, moet het nog uitproberen op mijn Audigy Ex.
Dus vanaf nu kun je gewoon installeren ent als de originele installatie cd en hoef je geen rare dingen uit te halen enzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb die Installatie CD voor Audigy 2 gedownload, maar hij zegt dat 'ie de kaart niet ziet. Is er een probleem met die versie?

Mijn installatie CD is namelijk kapot, en nu heb ik momenteel geen geluid. Ik wist niet dat die gasten van Creative zo stom waren geen drivers op hun homepage te zetten, wat een lui zeg .... maar ja, niets aan te doen nu, is er ergens nog een driver vandaan te halen voor de Audigy 2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-07 17:29
Verwijderd schreef op 30 april 2004 @ 23:41:
Ik heb die Installatie CD voor Audigy 2 gedownload, maar hij zegt dat 'ie de kaart niet ziet. Is er een probleem met die versie?

Mijn installatie CD is namelijk kapot, en nu heb ik momenteel geen geluid. Ik wist niet dat die gasten van Creative zo stom waren geen drivers op hun homepage te zetten, wat een lui zeg .... maar ja, niets aan te doen nu, is er ergens nog een driver vandaan te halen voor de Audigy 2?
Misschien dat dit de oplossing is voor je? Solution ID: 798 XP Driver information for Creative products

Ik weet niet of de URL voor je werkt, maar anders moet je zelf in de Knowledge Base zoeken op dat Solution ID...
http://dmzweb6.europe.cre...Case=obj(798),Kb=Creative

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haay schreef op 01 mei 2004 @ 08:06:
[...]Misschien dat dit de oplossing is voor je? Solution ID: 798 XP Driver information for Creative products

Ik weet niet of de URL voor je werkt, maar anders moet je zelf in de Knowledge Base zoeken op dat Solution ID...
http://dmzweb6.europe.cre...Case=obj(798),Kb=Creative
Ik ga ze in ieder geval proberen! Thnx for the link, ik laat het wel weten!

Ah .... ik zie bij nader inzien dat het wederom een update is van de drivers, en wederom staat er 'CD-Rom in online sotre bestellen'. Bah :(. Dit begint erg vervelend te worden, ik hoop dat ik ergens online nog een kopie van de installatie CD kan vinden.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2004 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-07 17:29
Verwijderd schreef op 01 mei 2004 @ 11:36:
Ik ga ze in ieder geval proberen! Thnx for the link, ik laat het wel weten!

Ah .... ik zie bij nader inzien dat het wederom een update is van de drivers, en wederom staat er 'CD-Rom in online sotre bestellen'. Bah :(. Dit begint erg vervelend te worden, ik hoop dat ik ergens online nog een kopie van de installatie CD kan vinden.
Jammer dat het niet werkte. Tsja, ik heb alleen de Audigy 1 met bijbehorende CD, dus kan ik je daarmee niet helpen. Misschien dat iemand met een Audigy 2 hier een ISO voor je kan maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zowel een Audigy 1 en 2 dus zou dat eventueel wel kunnen als het moet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik moet dan wel ff opzoeken hoe dat gaat werken met branden en zo, maar dat komt wel in orde :). Zou wel fijn zijn als ik de informatie ergens vandaan kon halen, want op alle officiele sites and forums die ik bezocht heb, heb ik alleen 1 file gevonden, en die werkt niet (zou een multilanguage CD pack moeten zijn voor audigy 2, maar kennelijk is er toch iets niet in orde met die file, want hij herkent de kaart niet, maar ik las al dat anderen hetzelfde hadden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

/me schopt dit topic even omhoog is er toevallig iemand die de "installatie cd file" van de audigy 2 (de file van 125mb uit de startpost) online kan zetten? Ik zou er erg mee geholpen zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CHeeCH
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 22 mei 2004 @ 21:14:
/me schopt dit topic even omhoog is er toevallig iemand die de "installatie cd file" van de audigy 2 (de file van 125mb uit de startpost) online kan zetten? Ik zou er erg mee geholpen zijn :)
Audigy2 install-cd is hier te vinden:

code:
1
http://users2.ev1.net/~dallasstar/a2/sb_install_multilang.rar

ps: sorry voor de kick ..maar misschien heeft iemand er wel iets aan :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr_Hell
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-07 12:04
Heeft iemand deze nieuwe drivers voor de audigy2 al aan de praat gekregen op zijn audigy1?
meuktracker: Creative Sound Blaster Audigy 2 (ZS) 1.8

EDIT:
NA 1 keer een blauw scherm gezien te hebben :( en het nog een keer geprobeerd te hebben werken ze nu prima hier _/-\o_

met dit programma kan je de setup geschikt maken voor je audigy1
KLIK

[ Voor 50% gewijzigd door Dr_Hell op 02-08-2004 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
Voor mensen die een Live!/Audigy hebben kunnen dit ook eens proberen: http://www.trforum.nl/stuff/creative_sb_live+audigy2.rar

Kale Audigy2 drivers zonder poespas voor wie genoegen neemt met Mixer van Windows. Uitpakken en installeren met CTZAPXX.exe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag heb ik een Creative Live! 5.1 Digital gekocht. Natuurlijk meteen de Audigy2 drivers geprobeerd. Helaas heb ik dan alleen geluid uit de 2 frontspeakers. Hetzelfde met de Audigy1 drivers. Een film met dolby digital die op 6 kanalen wordt afgespeeld, geeft een brommend geluid en ik hoor heel zacht wat stemmen. De Live! drivers werken uiteraard wél prima. Iemand een idee waar dit aan kan liggen?

*edit*
Net ontdekt dat de drivers op de meegeleverde cd van maart dit jaar zijn. 1 van de driverbestanden is ctaud2k.sys wat suggereert dat Creative nu zelf Audigy2 drivers heeft aangepast voor de Live serie. De geluidskwaliteit is in ieder geval een stuk beter dan van de onboard geluidskaart dus ik ben al helemaal gelukkig :*).

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2004 11:31 ]

Pagina: 1 2 Laatste