[VB6] Visual Basic doet vaag?

Pagina: 1
Acties:

• console
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 26-08 16:22
Ej, ik ben met een programma'tje bezig wat scorens bijhoud bij het darten. Nartuurlijk ken je ook de aantal sets aanvinken wat je wilt spelen. dat heb ik in een FrmOpties deze krijg je altijd als eerste naarvoren waar je de spelers namen etc kan invullen.

Gister was ik eff de zooi aan verbeteren en meer functies aan het toevoegen, zoals geluiden als je 60/100/140/180 gooit of uitgooit etc. Toen ik een potje ging spelen tegen me zwager zag ik ineens dat ie tot de 3de set teld en dan laat ie pas zien dat diegene gewonnen heeft, terwijl ik gewoon aangeef dat ie als ie op 2 staat dat diegene al gewonnen heeft. Maar toen ik oudere versies ging proberen was het elke X het zelfde terwijl ik gewoon zeker weet dat die het gewoon goed deden. Ik een X opnieuw opstarten misschien dat er nog iets in het geheugen bleef hangen of zo.

Maar daarna nog steeds hetzelfde ook al starte ik als eerste een oude versie op. Ik snap er nu geen hol meer van, ik heb de hele code na gekeken. Maar kan gewoon niks vinden wat fout is :|

Ik ga de code niet hier plakken want het is nogal wat code :D als jullie een stukje willen hebben zet ik het wel online. Maar ik denk niet dat het aan de code kan liggen.

bvd.

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
console schreef op 06 January 2003 @ 18:04:
...
Ik ga de code niet hier plakken want het is nogal wat code :D als jullie een stukje willen hebben zet ik het wel online. Maar ik denk niet dat het aan de code kan liggen.
En dan moeten wij maar raden?
En wedden dat het aan je code ligt ? :P

Post je "set-teller" code es..

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:40
Debug eerst eens je code, dan zal je zelf kunnen zien waar de fout aanligt... Maw, je zult zien waar je code de mist in gaat (en waarschijnlijk ook waarom).

https://fgheysels.github.io/

• console
Ik weet gewoon dat het niet aan me code ligt omdat ik daar verder niks aan hebt verandert, de oudere versies deden het ook gewoon eerst en nu ook ineens niet meer, en die zijn al gecompiled. gewoon ineens echt heel raar :|

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Lopen er niet wat events door elkaar ofzow? Heb je al gedebugged? Breakpointjes, watches etc?
En waarom mogen we dat stuk code niet zien.... :?
Zo kom je nergens...

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Over mij

• console
hier een stuk code dan:

dit is in de FrmOpties
code:
1
2
3
4
5
6
Private Sub OptieBestof3_Click()

'Zet de Sets goed
    BestofSets = "2"

End Sub

en die is public en roep ik in een andere form met FrmOpties.BestofSets aan.

Hier de code waarbij als speler 1 bv uit gooit dan moet hij kijken als de speler de sets heeft wat gegooit moet worden, anders telt hij der 1 set bij.

dit is de FrmMain
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
            If FrmOpties.Speler1Score = 0 Then

If Speler1Sets = FrmOpties.BestofSets Then

'Speler 1 heeft gewonnen
                     Unload Me
                     FrmWinnaar.Show

'Call MdlIncludes.EndMatch

Else

'Speler 1 heeft deze set gewonnen
                    Speler1Sets = Speler1Sets + 1

'hier staat nog meer daar dat ie andere dingen.

Maar wat ik raar vindt dat ie bij de oude versies het ook doet :| terwijl die gewoon goed waren.

[ Voor 4% gewijzigd door console op 06-01-2003 18:21 ]

• Helmet
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-08 11:41
probeer eens een paar debugs in te bouwen
(het debug.print command kan je daar misschien wel bij helpen :))

Icons are overrated

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
BestofSets = "2"
WTF? Waarom is dat een string? En waarom gebruik je geen label.caption of textbox.text???

[ Voor 40% gewijzigd door RobIII op 06-01-2003 18:31 ]

Over mij

• console
RobIII schreef op 06 januari 2003 @ 18:29:
[...]

WTF? Waarom is dat een string?
foutje, vb had dat eff geprobeert :D, moet toch wat :p maar is gewoon een integer dus BestofSets = 2 moet dat gewoon zijn :P

edit: gebruik ik wel, maar die code wat je daar ziet zijn geen labels of text boxjes ;) maar gewoon een vab. wat ie moet onthouden

eff nog een edit; als ik een best of 3 heb gespeelt moet ie automatisch als iemand 2 sets heeft gewonnen naar een winnaar form gaan dat doet ie ook wel maar bij de 3de pas, en hij zegt wel dat ik met 2-0 heb gewonnen ?

[ Voor 44% gewijzigd door console op 06-01-2003 18:37 ]

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:40
console schreef op 06 januari 2003 @ 18:14:
Ik weet gewoon dat het niet aan me code ligt omdat ik daar verder niks aan hebt verandert, de oudere versies deden het ook gewoon eerst en nu ook ineens niet meer, en die zijn al gecompiled. gewoon ineens echt heel raar :|

Euh ja, dan zijn het de kaboutertjes ofzo? ;)

Als je het echt zeker weet, doe dan eens alle object files weg, en compile uw applicatie eens opnieuw.

https://fgheysels.github.io/

• JohanDM
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-07-2021

JohanDM

Optimist

Jouw code in woorden uitgelegd:
Je checkt of je de vorige keer 2 hebt bereikt en als dat zo is toon je de score, zonder er nog eerst 1 bij te tellen, maar als de vorige keer er nog geen 2 bereikt was er 1 bij tellen.

En dan vind je het vreemd dat er 2-0 wordt getoond na de derde set :? Een kleine logica fout, dacht ik zo.

Je kan beter eerst de score uitrekenen en dan pas kijken of de condities vervuld zijn.
Visual Basic:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
If FrmOpties.Speler1Score = 0 Then

Speler1Sets = Speler1Sets + 1
    If Speler1Sets = FrmOpties.BestofSets Then
        'Speler 1 heeft gewonnen
        Unload Me
        FrmWinnaar.Show
        'Call MdlIncludes.EndMatch
    End If

"Two things are infinite: the universe and stupidity. And the former I'm not so sure about." -- Albert Einstein

• robjanssen
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-08 16:10

robjanssen

Software Developer

Plaats anders ff je code in een ZIP online, zodat we die kunnen downloaden en bekijken.

• OZ-Gump
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 25-08 14:38

OZ-Gump

terug van weggeweest

JohanDM heeft hem gewoon. En niet zo'n beetje CODE-fout ook niet. Je kan er lang of kort over praten, het gaat hier om een bug.
Pas dat maar eens aan, dan weet ik zeker dat 't werkt...

offtopic:
waar is het progje te downen?

[ Voor 17% gewijzigd door OZ-Gump op 07-01-2003 00:41 . Reden: ben zeker ]

My personal website

Pagina: 1