Toon posts:

Wat is het nut van de CPU voltage verhogen???

Pagina: 1
Acties:
  • 196 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu een Abit KT7(-RAID) en je kan in Softmenu dus een aantal dingen aanpassen.
Je FSB en Multieplier(fout???) en dus je voltage.

Wat je muliteplier en FSB doet weet ik inmiddels. Maar ik zie ook mensen die hun voltage omhoog hebben gegooit.
Maar waarom is dit??

Mijn T-bird700@840(8x105) Zodra ik naar de 900Mhz ga dan boot Win2K niet meer.:(

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-08 15:56

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

vaak iets stabieler.... let er wel op... ook met verhoging van je spanning kun je de handel "opblazen". Ik heb de mogelijkheid om m'n spanning in 2 stappen op te voeren. Helaas gaf de 2e stap bij mij een onregelmatige spanning (12 volt vloog af en toe naar 16 volt en dat soort gein). Maak dus wel nuttig gebruik van proggies als moederbord monitor. But then again... als je systeem snel genoeg draait (wanneer is dat?) of je kunt de fsb en multiplier niet hoger zetten, en de handel is stabiel genoeg, dan hoef je niet aan die spanning te klooien.

Verwijderd

Met een hoger voltage kan je je processor verder overklokkken.
Waar omdat hij dan weer Watt verbruikt, word de warmte produtcie hoger ( basic natuurkunde ) en daarom is goede koeling vereist.
Een goede Coolermaster van 80 piek, of een alpha.
Wees niet bang een thunderbird 800 kan je wel op 1.85 laten lopen.

• koekum
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 01-12-2022

koekum

Case....., net als m'n broer!

Een processor werkt met 1 en 0.
Zie dit als een blokspanning.
(bij 0 geen spanning, bij 1 wel spanning)
Als je nu de snelheid gaat verhogen heeft de spanning niet genoeg tijd om de toppen en dalen te halen voor de volgende bit alweer langs komt.
De processor weet dus niet wat ie met 0,2 moet doen en maakt dus fouten.
Als je de toppen en dalen verder uit elkaar legt (lees spanning verhogen), is het onderscheid weer duidelijk, en weg fouten.

Een cliche is ooit origineel begonnen