ik heb als boxen Creative Inspire 5.1 Digital 5700, en de twee geluidskaarten waarmee ik getest heb zijn de Creative Audigy Player, en de Terratec SixPack 5.1+
mijn probleem is dat mijn decoder/versterker die bij de creative boxen, geen DTS stream (of hoe je dat noemt, heb er niet zoveel verstand van
) niet detecteert.
ik heb dus wel een DTS audio bron, maar deze wordt dus niet zo afgespeeld.
SixPack5.1: optische digital out --> naar de optische poort van de decoder
Audigy player: digital out --> digital din
aangesloten met de kabeltjes die bij de speakers zaten, en bij allebei de geluidskaarten heb ik hetzelfde probleem
ik speel de audio cd (The Corrs Unplugged DTS) af in PowerDVD, en deze geeft ook aan: 6 Speaker, DTS. Maar het ledje op de decoder springt dus niet automatisch op DTS, en hij wil er ook niet op als ik het selectie knopje indruk.
Hij wil alleen maar Dolby pro logic, geen DTS of dolby digital. Ik heb ook een paar DVD films (the matrix, princess mononoke, en nog een paar andere 5.1 surround films) uitgeprobeerd, maar hij wil dus ook niet op dolby digital
voor de rest komt er prima geluid uit hoor
alleen ik vraag me dus af of dit nou aan de decoder ligt, of doe ik nou iets helemaal fout?
mijn probleem is dat mijn decoder/versterker die bij de creative boxen, geen DTS stream (of hoe je dat noemt, heb er niet zoveel verstand van
ik heb dus wel een DTS audio bron, maar deze wordt dus niet zo afgespeeld.
SixPack5.1: optische digital out --> naar de optische poort van de decoder
Audigy player: digital out --> digital din
aangesloten met de kabeltjes die bij de speakers zaten, en bij allebei de geluidskaarten heb ik hetzelfde probleem
ik speel de audio cd (The Corrs Unplugged DTS) af in PowerDVD, en deze geeft ook aan: 6 Speaker, DTS. Maar het ledje op de decoder springt dus niet automatisch op DTS, en hij wil er ook niet op als ik het selectie knopje indruk.
Hij wil alleen maar Dolby pro logic, geen DTS of dolby digital. Ik heb ook een paar DVD films (the matrix, princess mononoke, en nog een paar andere 5.1 surround films) uitgeprobeerd, maar hij wil dus ook niet op dolby digital
voor de rest komt er prima geluid uit hoor