[DTS] Wat doe ik fout?

Pagina: 1
Acties:

• Maximize
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
ik heb als boxen Creative Inspire 5.1 Digital 5700, en de twee geluidskaarten waarmee ik getest heb zijn de Creative Audigy Player, en de Terratec SixPack 5.1+

mijn probleem is dat mijn decoder/versterker die bij de creative boxen, geen DTS stream (of hoe je dat noemt, heb er niet zoveel verstand van :)) niet detecteert.
ik heb dus wel een DTS audio bron, maar deze wordt dus niet zo afgespeeld.

SixPack5.1: optische digital out --> naar de optische poort van de decoder
Audigy player: digital out --> digital din
aangesloten met de kabeltjes die bij de speakers zaten, en bij allebei de geluidskaarten heb ik hetzelfde probleem

ik speel de audio cd (The Corrs Unplugged DTS) af in PowerDVD, en deze geeft ook aan: 6 Speaker, DTS. Maar het ledje op de decoder springt dus niet automatisch op DTS, en hij wil er ook niet op als ik het selectie knopje indruk.
Hij wil alleen maar Dolby pro logic, geen DTS of dolby digital. Ik heb ook een paar DVD films (the matrix, princess mononoke, en nog een paar andere 5.1 surround films) uitgeprobeerd, maar hij wil dus ook niet op dolby digital

voor de rest komt er prima geluid uit hoor :) alleen ik vraag me dus af of dit nou aan de decoder ligt, of doe ik nou iets helemaal fout?

• GeforceDDQ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-12-2025
ondersteunt je geluidskaart DTS wel ?

Mijn Audigy (2 weliswaar) namelijk niet.

[ Voor 38% gewijzigd door GeforceDDQ op 06-01-2003 17:55 ]

301SQN

• Dnc1n
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11-2025
heb je powerdvd op spdif ingesteld staan?
probeer bij de terratec windvd is met de spdif instelling, die wordt er namelijk bijgeleverd als het goed is, of is dat alleen bij de aureon serie :?
iig zet hem wel op spdif out in de dvd software :)

• megaleo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-02 16:59

megaleo

Special member

Staat je versterker wel op; auto? Zodat ie automatisch de geluidsbron herkent en weergeeft.

• Maximize
  • Niet online
ik heb even de sixpack er terug in gezet.
als ik nu in powerdvd de audio output op use SPDIF zet, en ik probeer weer die audio cd af te spelen, geeft hij een error message:

Error Code: 8007000B
An attempt was made to load a program with an incorrect format. :?

ik zal even kijken of het met winDVD lukt (met de audigy player lukte het iig niet)
megaleo schreef op 06 January 2003 @ 17:56:
Staat je versterker wel op; auto? Zodat ie automatisch de geluidsbron herkent en weergeeft.
in de handleiding staat dat de decoder de geluidsbron automatisch moet herkennen, ik kan niks vinden over het aan en uit zetten van zo'n functie

[ Voor 33% gewijzigd door Maximize op 06-01-2003 18:16 ]

• Dnc1n
kaarten steeds omwisselen kan voor driver conflicten zorgen.
dus kijk daar ook is naar, eerst drivers er af en dan pas nieuwe er op :)

• Maximize
  • Niet online
Dnc1n schreef op 06 January 2003 @ 18:17:
kaarten steeds omwisselen kan voor driver conflicten zorgen.
dus kijk daar ook is naar, eerst drivers er af en dan pas nieuwe er op :)
ik denk niet dat dat het probleem is :) (doe ik natuurlijk wel :))
ik heb nu met de sixpack in windvd als ik daar use SPDIF out zet, iets van 1 seconde geluid en daarna stopt ie er mee :?
ik kan hier trouwens ook niet kiezen voor 4,6,7 of 8 channel audio als ik 'analog soundcard' gebruik.

[ Voor 15% gewijzigd door Maximize op 06-01-2003 18:35 ]

Verwijderd

De Creative Inspire 5.1 Digital 5700 ondersteunt toch geen DTS? Volgens mij kun je alleen DD beluisteren...

• Maximize
  • Niet online
Decoder-versterker met ingebouwde Dolby® Digital 5.1 en DTS® opnametechnologieën?

• Dnc1n
zorg dat je drivers op stereo staan, ook in de multimedia instellingen van windows.
en de spdif aansluiting aan, ook andere geluidsschema's op standaard zetten.
ik had zelf ook geen dts over m'n terratec aureon op m'n dts receiver maar ik heb niet echt uitgebreid kunnen testen, k'heb nog geen optisch kabeltje besteld :)

• NaLiN
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

NaLiN

Muziek moet ragge

bij een audigy moet je d8 aangeven dat jr een externe decorder wil gebruiken

[ Voor 10% gewijzigd door NaLiN op 07-01-2003 16:39 ]

hallo

• Falcon2107
  • Laatst online: 06-09-2022

Falcon2107

DUTCH-FALCON

Ik heb het zelfde probleem gehad, wat je moet doen is het in de Mixer van Creative. (Bij een Creativekaart natuurlijk) AC3-decodering UITSCHAKELEN(onder instellingen) en ALLEEN DIGITAAL geluid Inschakelen. Dan moet je Spif instellen in het programma Power DVD en voila. Dan kiest je boxenset automatisch DTS of Dolby Digital, bij het afspelen van een DVD.

Verwijderd

Het is wel belangrijk om te weten of je kaart wel DTS ondersteunt. De meeste kaarten doen dit nl. niet. Bovendien ben ik wel benieuwd welke audio-CD jij hebt die een DTS-signaal bevat. Ik heb zelf wel eens een audio-CD gebrand met DTS, maar dat was dan ook de enige die ik ooit ben tegengekomen. Een normale CD-speler kan deze nl. niet afspelen door andere samplefreqs enzo.

Verwijderd

geforceddq schreef op 06 januari 2003 @ 17:54:
ondersteunt je geluidskaart DTS wel ?

Mijn Audigy (2 weliswaar) namelijk niet.
Een Audigy2 ondersteunt absoluut wel DTS, dat doen een Live 5.1 zelfs

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:17

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Mijn Aureon Space ondersteund ook keurig DTS. Ik heb mijn kaart digitaal met mijn 5.1 receiver aangesloten (TOS Link), en stop ik er een DTS DVD in, dan springt hij ook keurig over :)

Edit: zowel met de nieuwste PowerDVD als WinDVD. Ik gebruik overigens de laatste, daar het beeld veel beter is.

Edit: oud topic :X

[ Voor 28% gewijzigd door SandsOfArrakis op 02-03-2004 07:28 ]

He who controls the Spice, controls the Universe.

Pagina: 1