[Win2k] winxp startbalk in win2k

Pagina: 1
Acties:

• Schizoveen
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-11-2021
ik heb nou al een tijdje windows xp geinstalleerd, en ben erg gewend geraakt aan de startbalk van windows XP. ik vind het makkelijk dat de meest gebruikte applicaties boven elkaar staan, en dat de documenten er niet tussen staan (want die kan ik wel weer snelopenen in de applicatie).

maar eigenlijk wil ik overstappen naar win2k, omdat bij winxp alleen de startbalk goed is, al die toeters en bellen hou ik niet van, maar die startbalk wil ik houden

is het mogelijk om een startbalk zoals die in winxp zit, in win2k te hebben???

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ik sleep altijd al mijn snelkoppelingen in windows 2000 naar mijn start knop, dan komen ze dus direct achter start te zitten.

specs

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-09 20:11

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

zet in WinXP je thema eens op 'Windows Klassiek' en laat je Startmenu gewoon op de 'XP' manier staan... dan heb je toch een soort van Win2000 met het voordeel van XP..

PS: het aanmeldvenster kun je ook omzetten naar 'Win2000'-achtig :)

ik zou lekker XP blijven draaien, tenzij je de oplossing van gladiool goed genoeg vindt :P

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/corn3lissen/images/startXP-2k.jpg

[ Voor 16% gewijzigd door Whieee op 06-01-2003 17:06 ]

Launching containers into space

• Schizoveen
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-11-2021
er zijn nog andere redenen waarom ik die startbalk wil. ik wil bijvoorbeeld ook mijn desktop zo leeg mogelijk hebben. daarom wil ik "Deze Computer" en "Mijn documenten" ook in de startbalk hebben.
is er niet gewoon een update voor win2k om de winXp startbalk te krijgen?

P.S. het gaat mij niet zo om de winXP look die ik weg wil, maar meer de opties die allemaal "makkelijker" zijn, waar ik dus niet zomaar de dingen kan doen die ik bij win2k gewend was. klein voorbeeldje. als ik in control panel zit, dan zijn de accounts opties allemaal heel gebruiksvriendelijk. maar dat wil ik helemaal niet, want ik heb het gevoel alsof ik een heleboel niet kan omdat microsoft denkt dat ik dat toch niet nodig heb

[ Voor 47% gewijzigd door Schizoveen op 06-01-2003 17:06 ]

Verwijderd

Ja, er is inderdaad een update voor Windows 2000, men noemt het NT5.1, andere mensen noemen het Windows XP ;)

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-09 20:11

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Schizoveen schreef op 06 January 2003 @ 17:03:
er zijn nog andere redenen waarom ik die startbalk wil. ik wil bijvoorbeeld ook mijn desktop zo leeg mogelijk hebben. daarom wil ik "Deze Computer" en "Mijn documenten" ook in de startbalk hebben.
is er niet gewoon een update voor win2k om de winXp startbalk te krijgen?
ehhh WindowsXP?? :+ 8)7
P.S. het gaat mij niet zo om de winXP look die ik weg wil, maar meer de opties die allemaal "makkelijker" zijn, waar ik dus niet zomaar de dingen kan doen die ik bij win2k gewend was. klein voorbeeldje. als ik in control panel zit, dan zijn de accounts opties allemaal heel gebruiksvriendelijk. maar dat wil ik helemaal niet, want ik heb het gevoel alsof ik een heleboel niet kan omdat microsoft denkt dat ik dat toch niet nodig heb
een heleboel opties die je in WinXP niet standaard 'ziet' kun je toch bereiken via de Microsoft Management Console plugins. Deze staan in %windir%\system32
WinXP Pro is namelijk niet meer dan Win2000 Pro met een nieuwe interface en wat MultiMedia uitbreidingen... Alles wat je dus met win2000 kunt, kan met winXP ook :Y) (8>

Launching containers into space

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
je kunt snelkoppelingen maken naar my comp, my doc''s en network places, en die samen met de rest in je start menu zetten. Dan haal je met wat registry gefreubel de iconen van je desktop.

deze creeert een optie "delete" voor je recycle bin:

REGEDIT4

[HKEY_CLASSES_ROOT\CLSID\{645FF040-5081-101B-9F08-00AA002F954E}\ShellFolder]
"Attributes"=hex:70,01,00,20

edit, trouwens, tweakui kan ze ook weghalen dacht ik.

[ Voor 48% gewijzigd door maratropa op 06-01-2003 17:16 ]

specs

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Veel van die "nieuwe" interfaces kun je gewoon omzetten hoor, volgens mij ook die van de door jou genoemde gebruikersaccounts configuratie

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Pagina: 1