[winxp/2k] installatie traag

Pagina: 1
Acties:

• xilebo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-08-2023
Als ik win2k/xp wil installeren, gaat dit ontzettend langzaam, hij is nu al zo'n 2 uur bezig en pas op 7% met bestanden copieren.. (win2k, xp is hetzelfde)

eigenlijk draait alles sloom, als ik de compu opstart van cd, moet ik ook heel lang wachten voordat ik met de installatie kan beginnen (hij is dan van die drivers aan het laden.. maar dat gaat echt heel traag..)

voorheen heb ik hier nog NOOIT last van gehad.. :?

ik heb een tijdje geleden een memtest uitgevoerd en mijn geheugen is niet helemaal correct en (er zitten 10 fouten in ofzow, is dat veel?) moet ik even terug sturen, kan het hier aan liggen?

ik heb nog nooit last gehad dat de installatie traag was, wel dat hij bestanden onder het installeren niet kon vinden (daarvoor heb ik memtest gedaan.)

onlangs heb ik een nieuwe (stillere) cooler erop gezet, zou dat erwat mee te maken kunnen hebben?

mijn spec's

chaintech 7kjd
amd 1900+
512mb 266 kapot geheugen (m.tec ofziets)
gf2 gts 64mb
48x cd brander en 56x cd lezer
40gb wd + 20gb seagate hd

Verwijderd

Als memtest fouten geeft dan is je geheugen niet helemaal goed nee, was windows hiervoor ook sloom, voordat je ging installen?

• xilebo
nee, windows was in het geheel niet sloom..

Verwijderd

Heb je de mogelijkheid om een reepje ander geheugen te proberen! Zo ja, doe het dan even en install windows nog een keer moet beter gaan! en check eens in de bios hoe heet je cpu is, maar ik denk niet dat het daar aan ligt

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2003 17:03 ]

• xilebo
een simpele bios reset heeft het opgelos :? iig doettie het weer :) bedankt voor je hulp!