Hoe in gedeelde win XP mappen komen via Mandrake 9.0?

Pagina: 1
Acties:

• Mpdrichel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-08-2024
Ik heb 2 computers op elkaar aangesloten. 1 waar ik alles op doe die draait onder Mandrake Linux 9.0 en 1 waar mijn ouders en zusje vaak op zitten te internetten enzo die draait onder Windows XP prof. Die Win XP PC gaat gewoon op internet via mijn Mandrake PC. Aleen hoe kan ik in de gedeelde mappen komen op die computer? Want voor ik Mandrake gebruikte had ik eerst alle anime en mp3`s op die computer gezet in een gedeelde map aleen ik wil dat allemaal weer terug kopieren op mijn computer. Van de search werd ik ook niet veel wijzer.

Verwijderd

Als ik het goed heb kan linux niet werken met het bestandsysteem NTFS wat waarschijnlijk gebruikt wordt op de XP machine. Simpelste oplossing is waarschijnlijk om het bestandsyteem van de XP machine om te zetten (formateren) naar FAT32.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2003 16:43 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 January 2003 @ 16:43:
Als ik het goed heb kan linux niet werken met het bestandsysteem NTFS wat waarschijnlijk gebruikt wordt op de XP machine. Simpelste oplossing is waarschijnlijk om het bestandsyteem van de XP machine om te zetten (formateren) naar FAT32.

Tja, als je het goed zou hebben ja.

Ten eerste gaat het hier om sharing en niet om directe access van een NTFS partitie op de machine zelf. Sharing gaat via SMB en dat ondersteund Linux perfect (reverse-engineerd). Daarnaast kan GNU/Linux perfect NTFS partities benaderen als zijnde read-only en als het Windows NT < 5 bedrijft ook read/write, hoewel dat niet aan te raden is.

Topicstarter wat jij zoekt heet samba en daarmee kan je de shares op de windows computer benaderen en andersom.