Toon posts:

Monitor/Multimedia Speakers

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik hep gehoord dat het veel verschil uitmaakt of je monitor speakers of multimedia speakers gebruikt...
Wat is precies het verschil hiertussen? zit het hem in de manier waarop je je pc gebruikt? isset overbodige luxe? Is een soundblaster live 5.1 afdoende?

plies help mie tnx

Verwijderd

Welcome op GoT!

Het is maar hoe goed je de kwaliteit van muziek wil hebben, de kwaliteit van monitor speakers in minder dan een beetje fatsoenlijke multimedia speakers omdat ze in de monitor gefrommelt zijn.Als je veel spellen speelt en veel muziek luisters zou ik voor multimedia speakers gebruikt.En zolang je geen 5.1 speakers hebt is een soundblaster live 5.1 soundcard overbodige luxe ja.

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

WHAHAAHA sorry kwarkie
absoluut onzin..

monitoren zijn correcte, eerlijke speakers vaak.. de nearfield worden vaak in studio;s gebruikt (lees : bijna altijd) en multimedia is gewoon voor de prutsers, de niet boeiende en dan nog de Kwarkie's :D

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Verwijderd

..monitorspeakers zijn klein, en hebben meestal dus ook weinig vermorgen,en weinig ruimte om een "goede klank" te ontwikkelen.

(of zit ik nou fout:?)

als ik mijn monitor boxjes vroeger hard zet komt er allemaal "ruis: ze konden gewoon niet hard + goede kwaliteit, vandaar dat ik altijd in mijn hoofd heb dat monitorboxjes slecht zijn.

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2003 17:12 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik bedoel denk ik toch de speakers die Gitaarwerk bedoelt..

Verwijderd

woeps ik zat te denken aan boxjes in monitor

Verwijderd

Topicstarter
Maar is een soundblaster live nou afdoende? Want ik produceer zelf muziek (tis niet super ofzow maja:P) en kdenk er over om goeie speakers en eventueel dan een nieuwe (betere?) geluidskaart te kopen. Tzal waarschijnlijk aardig aan de prijs zijn...

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Verwijderd schreef op 06 januari 2003 @ 17:11:
..monitorspeakers zijn klein, en hebben meestal dus ook weinig vermorgen,en weinig ruimte om een "goede klank" te ontwikkelen.

(of zit ik nou fout:?)

als ik mijn monitor boxjes vroeger hard zet komt er allemaal "ruis: ze konden gewoon niet hard + goede kwaliteit, vandaar dat ik altijd in mijn hoofd heb dat monitorboxjes slecht zijn.
ik denk dat je ergends fout zit te kijken denk ik..mensen zetten al snel monitor erop ..
monitor betekent eigenlijk afkijken/afluisteren of sterker nog " in de gaten houden"

de ECHTE monitoren die een beetje kwaliteit hebben en genoeg in hun mars hebben om wat mee te produceren (daat wordt et voor gebruikt dus) kosten een heel hoop centjes..

de genelecs zijn absolute top monitoren (kan altijd beter)
Afbeeldingslocatie: http://www.genelec.com/products/images/twoway.jpg

en dit hieronder zijn multimedia speakers :
Afbeeldingslocatie: http://content.europe.creative.com/products/products/pic_prod373_lang1.jpg

het feit dat ze door melkaar worden gehaald vaak is dat ze meestal allebei actief (dus ingebouwde versterker) hebben

goeie monitoren horen niet of amper te ruisen!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Verwijderd schreef op 06 januari 2003 @ 17:16:
Maar is een soundblaster live nou afdoende? Want ik produceer zelf muziek (tis niet super ofzow maja:P) en kdenk er over om goeie speakers en eventueel dan een nieuwe (betere?) geluidskaart te kopen. Tzal waarschijnlijk aardig aan de prijs zijn...
et KAN, maar ik zal et niet aanraden..wat is je budget??
heb je een budget tot 100 euro ... neem dan
terratec/hoontech/audiotrak

licht het erboven.. neem dan
ESI systems/hoontech pro serie/ RME/M-audio

soundblaster is echt voor mulitmedia bedoeld..
verder nog is dat je bij al deze geluidskaarten (zowel multitrack als 2 kanaals) veelal werken met de 6,3mm jackpluggen (gebalanceerd, ongebelanceerd), tulp(cinch) of XLR
zelf prefereer ik XLR, maar ik werk zelf met 6,3mm jackpluggen .. et was even niet anders.. maar et verschil merk je niet al te veel

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Verwijderd schreef op 06 January 2003 @ 17:15:
woeps ik zat te denken aan boxjes in monitor
OMG :9 lol..dan zit je fout jah :D
een CRT monitor stoort ALTIJD (hoe minimaal dat ook kan zijn)
vandaar misschien, maar deze lijkt ook helemaal niet op de geposte pics hierboven :X

Verwijderd

Topicstarter
Gitaarwerk schreef op 06 januari 2003 @ 17:21:
[...]

verder nog is dat je bij al deze geluidskaarten (zowel multitrack als 2 kanaals) veelal werken met de 6,3mm jackpluggen (gebalanceerd, ongebelanceerd), tulp(cinch) of XLR
zelf prefereer ik XLR, maar ik werk zelf met 6,3mm jackpluggen .. et was even niet anders.. maar et verschil merk je niet al te veel
hierdoor merk ik weer hoe n00b ik eigenlijk ben |:( _/-\o_ :) mooie termen maar zegt me nix :)

en kwarkie iig bedankt voor de moeite ;)

Verwijderd

Topicstarter
Aan welke prijs moet je denken trouwens bij die monitors? (zien er flex uit :9~ ) want "een hele hoop centjes" is me toch wat te vaag :P :)

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Verwijderd schreef op 06 januari 2003 @ 17:28:
Aan welke prijs moet je denken trouwens bij die monitors? (zien er flex uit :9~ ) want "een hele hoop centjes" is me toch wat te vaag :P :)
de ena goedkoopste (de goedkoopste is net wat te cheapo, en klinkt te min) kost actief 1350 euro de paar..

ik moet zelf nieuwe monitoren kopen, maar ik ga een zelfbouw pakket doen van speaker & co, die schijnt ook zeer geschikt te zijn

Verwijderd

Topicstarter
Gitaarwerk schreef op 06 January 2003 @ 17:30:
[...]

de ena goedkoopste (de goedkoopste is net wat te cheapo, en klinkt te min) kost actief 1350 euro de paar..

ik moet zelf nieuwe monitoren kopen, maar ik ga een zelfbouw pakket doen van speaker & co, die schijnt ook zeer geschikt te zijn
HOLY SJIT! de ena goedkoopste nog wel...lekker sparen word dat :) Kep trouwens net een nr van je gehoord genaamd song2.mp3, lang niet slecht :9 was met reason 1 lask :)

• Plague
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
voor simpele muziek heb je (IMO) geen monitoren van 1350 euro de paar nodig. Ik zou zeggen, begin bij 600 de paar, en kijk wat je in die serie mooi vind klinken. Multimedia speakers zijn echt niet genoeg. Dure monitoren overkill. :)

Als je echt gaat produceren ga je toch naar een studio ;)

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-08 18:13

JT

VETAK y0

Tannoy heb je al voor een euro of 400, actief. de Reveal.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

tnx teknikol...das me allereerste ' trance' achtige bedoeling,..wat dus helemaal niet eigenlijk werd zoals ik gedacht had, en heb et maar gestopt.. kan beter gitaar weer gaan spelen :P

verder ben ik het met plague eens.. genelec's zijn overkill.. het zijn de betere middenmoot luidsprekers voor studio werk..
een absolute 2, absolute active, tannoy reveal active.. voor idd hogstends 600 euro is prima

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

JT schreef op 06 January 2003 @ 17:40:
Tannoy heb je al voor een euro of 400, actief. de Reveal.
|:( je bent altijd eerder :D

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-08 18:13

JT

VETAK y0

Gitaarwerk schreef op 06 January 2003 @ 17:44:
[...]

|:( je bent altijd eerder :D
I'm the best 8)

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• Dnc1n
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11-2025
Verwijderd schreef op 06 januari 2003 @ 17:39:
[...]

HOLY SJIT! de ena goedkoopste nog wel...lekker sparen word dat :) Kep trouwens net een nr van je gehoord genaamd song2.mp3, lang niet slecht :9 was met reason 1 lask :)
begin eerst maar is aan hifi apperatuur :p

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Dnc1n schreef op 06 January 2003 @ 18:21:
[...]

begin eerst maar is aan hifi apperatuur :p
eeh... :7
leuke hifi spullen kosten net zo veel..al heb je er veel minder aan.. (naja..laten we het woord high-end noemen)

ik vind het leuker te beginnen met een kleine homestudio, dan gelijk hifi, omdat je later weet waar je goed op moet letten, en weet waarom iets zo moet klinken. Bij high-end word je ongeveeer voor 70% in de zeik genomen.. wat met studio wel anders is

Verwijderd

Gitaarwerk schreef op 06 januari 2003 @ 17:30:
[...]

Heb je iets meer informatie over dat zelfbouw pakket ? Waar ik de tekeningen kan vinden enzo en wat de uiteindelijke kosten zijn. Ik ben zelf ook opzoek naar goede monitoren maarja die zijn idd best duur :|. Al vind ik die behringer nog wel te betalen maar als je met zelfbouw betere kwaliteit voor dezelfde prijs of misschien wel minder dan kies ik toch liever daar voor :).

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 January 2003 @ 18:21:
[...]

Heb je iets meer informatie over dat zelfbouw pakket ? Waar ik de tekeningen kan vinden enzo en wat de uiteindelijke kosten zijn. Ik ben zelf ook opzoek naar goede monitoren maarja die zijn idd best duur :|. Al vind ik die behringer nog wel te betalen maar als je met zelfbouw betere kwaliteit voor dezelfde prijs of misschien wel minder dan kies ik toch liever daar voor :).
Raad je aan om gewoon eens een middagje bij speaker en co langs te gaan, kan je verschillende DIY speakers beluisteren. Ook kunnen ze je alles vertellen over DIY. Ga op een rustige middag (niet zaterdag) en ze hebben ook tijd genoeg om je te helpen. :)

Ze zitten in Haarlem en Rotterdam geloof ik, weet trouwens niet zeker of ze ook monitoren hebben staan, maar daar kun je eerst wel eens over bellen, nummer staat op de website.

LOL trouwens over die spraakverwarring aan het begin van dit topic :D :+

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

jep.. ze hebben DIY monitoren staan
de IMPULSE van VIFA, dat is degene die ik wil maken.. bij speaker & co dus.. maar monitren zijn heel erg afhankelijk van een goeie bouw.. ik bouw em met iemand van hifi.nl samen die heel vaak die dingen bouwt.. ook high-end.. en is er verschrikkelijk goed in..

je moet zeker weten dat je goed kan werken.. (alle benodigheden, en gereedschappen)
je kan ze misschien ook kant en klaar kopen daar :o

vergeet niet dat ze nog een goeie amp nodig hebben.. behringer zal verbleken bij deze speaker.. (schijnt mijn b&w's ook in het niets te vallen, maar dat hoop ik toch niet :P )

het licht er ook aan wat je wilt maken.. als je puur computermuziek maakt (oa dance trance r&b rap etc ) dan kan je rustig die alesis dingen..

ik ben heel veel met pure opnames bezig.. met condesator microfoon, pre-amps etc.. dus van mij ligt detail een stukje hoger

Verwijderd

Wat voor versteker ga je daarbij gebruiken ? Bij die vifa impuls bedoel ik dan.

-edit- heb al antwoord gevonden op mijn andere vraag

[ Voor 246% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2003 10:19 ]

Verwijderd

Oke bedankt ik zal eens gaan kijken wat ze daar allemaal hebben staan. Ik heb idd al een paar leuke dingen zien staan op hun site :)

Verwijderd

oeps dubbel |:(
Pagina: 1