Mohaa/Spearhead zelf een game hosten

Pagina: 1
Acties:

• HimmelHund
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-06-2023
Heeft iemand ervaring met bijvoorbeeld zelf een gameserver draaien?
Welke verbinding gebruik je dan? Wat zijn je max. aantal spelers zonder lag?
Gebruik van routers (en 1 ipadres) en Gamespy. Je beveiliging: firewall hardware- sofware.
Ben van plan zelf met Maxx(Cisitron 7800/512) gameserver te draaien voor 16 man :) . Iemand hier ervaring mee?

• Zephyer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-12-2025
HimmelHund schreef op 06 January 2003 @ 16:27:
Heeft iemand ervaring met bijvoorbeeld zelf een gameserver draaien?
Welke verbinding gebruik je dan? Wat zijn je max. aantal spelers zonder lag?
Gebruik van routers (en 1 ipadres) en Gamespy. Je beveiliging: firewall hardware- sofware.
Ben van plan zelf met Maxx(Cisitron 7800/512) gameserver te draaien voor 16 man :) . Iemand hier ervaring mee?
Gebruik een snellen verbinding... (zoals je aangeeft ;) )
Ik geloof dat je ook nog eens op de firewall (soft / hard ware matig) even moet aangeven welke poort er gebruikt gaat worden :? :)
Voor de rest weet ik de lag niet, hangt natuurlijk weer van je verbinding af ;)
Geeft ff je ip door als je gaat hosten ;) :P

MW | BF1 Stats

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:31

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Ik weet niet wat voor pc je hebt maar voor 16 man mag je op zijn minst wel 'iets' hebben. Ik ben overigens bang dat je internetverbinding toch echt eerder bottleneck zal zijn hoewel ik erg benieuwd ben hoever je komt.
Ik denk zelf dat je een man of 10-12 wel gaat redden maar dat je net iets te kort komt (dus lag) bij 16 man.

Uiteraard zul je je router even moeten vertellen welke poorten hij mag forwarden maar daar zal het niet echt aan gaan liggen :).

• Maxow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:59

Maxow

Hidden Sound System

ik denk idd dat je een redelijke verbinding nodig hebt (vooral upload denk ik)

Verwijderd

voor 16 man game heb je denk ik iets snellere upload nodig... 1Mbit zou perfect zijn :)

• HimmelHund
Ja, bedankt allemaal :)
Mijn verbinding is 7800/512 (1:25) Maxx. Althans die staat er sinds vandaag op. (modem/router is nog niet binnen :( )
Ja een hogere upload is gewoon niet betaalbaar. Nu kost deze verbinding al 98 euro per mnd. Hogere upload is veelal zakelijk gebruik, erg duur.

Ja 16 is misschien wel te veel. Als 12 lagvrij kan is het ook nog wel te doen.

Kan je met een router 2x inloggen op gamespy? (voor de server en apparte comp om op te gamen)

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:31

IceStorm

This place is GoT-like!!!

HimmelHund schreef op 07 January 2003 @ 01:45:
Kan je met een router 2x inloggen op gamespy? (voor de server en apparte comp om op te gamen)

Ik neem aan van wel. Of ik zie iig geen reden waarom niet ;).
Hooguit dat je server en client verschillende poorten gebruiken dat je 2 portmappings moet maken maar dat is niet echt het probleem :).

Voor de rest zou ik zeggen, probeer gewoon hoe ver je kunt gaan. Ik heb geen idee hoe goed/slecht Mohaa om gaat met MP games hosten.

• HimmelHund
THX M8. Ik kijk wel ff. Moet toch nog eerst ervaring opdoen met de router :)

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:57
Je moet ongeveer aanhouden dat per persoon er zo'n 5/6 kb/s doorheen gaat. Je max upload is 64 kb/s, maar dat zal je niet halen. Zeg dat je 55 kb/s haalt, dan zou ik niet veel hoger gaan dan 10 mensen. 12 zou misschien nog net kunnen, maar je kan dan geen lage ping verwachten. En Cistron heeft ook een datalimiet dus daar moet je ook mee oppassen ;)

The devil is in the details.

• HimmelHund
MaRc0 schreef op 09 January 2003 @ 17:01:
Je moet ongeveer aanhouden dat per persoon er zo'n 5/6 kb/s doorheen gaat. Je max upload is 64 kb/s, maar dat zal je niet halen. Zeg dat je 55 kb/s haalt, dan zou ik niet veel hoger gaan dan 10 mensen. 12 zou misschien nog net kunnen, maar je kan dan geen lage ping verwachten. En Cistron heeft ook een datalimiet dus daar moet je ook mee oppassen ;)
Ja maar die 100 gig per mnd is toch niet zo snel opgebruikt mag ik hopen :|
Ga nu wat proberen moet ff een oude comp upgraden om deze als server te gebruiken. Zal dan zien hoe het loopt.
THX voor je reactie :)

• HimmelHund
IceStorm schreef op 06 January 2003 @ 19:05:
Ik weet niet wat voor pc je hebt maar voor 16 man mag je op zijn minst wel 'iets' hebben. Ik ben overigens bang dat je internetverbinding toch echt eerder bottleneck zal zijn hoewel ik erg benieuwd ben hoever je komt.
Ik denk zelf dat je een man of 10-12 wel gaat redden maar dat je net iets te kort komt (dus lag) bij 16 man.

Uiteraard zul je je router even moeten vertellen welke poorten hij mag forwarden maar daar zal het niet echt aan gaan liggen :).
EUH.....Hoe kan ik mn router laten forwarden. Ja ben echt nieuw op dat gebied :+

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:57
Als de server de hele dag echt op volle toeren draait zou je op de 120 gig per maand kunnen komen. Dat is natuurlijk niet erg realistisch, maar er gaat meer dataverkeer erdoorheen dan je denkt :)

The devil is in the details.

Verwijderd

met een redelijke pc(gewoon, geen server) kan je een man of 4-5 aan, niet meer of je hebt lag, anders moet je een server huren (vb barryserver)

• HimmelHund
Heb nu de poorten geforward. Server is running. Maar kom niet in de lijst van Gamespy. Zonder firewall ook niet. Mis ik een poort?
Er heeft iemand wel rechtstreeks kunnen inloggen via mohaa en ip.nr. Maar die had een slechte ping, wat ie normaal niet heeft. Upload rond de 45 kb download rond de 750 kb. Lijkt me ruim voldoende dus. Wat ben ik vergeten>
Zou iemand mij verder op weg kunnen helpen? Zijn er mensen die zelf ook achter een router een game hosten met dedicated server.

• SimiusMagnus
  • Laatst online: 02-05-2021
Op www.mohadmin.com staat veel informatie over mohaa servers. Ik vraag me trouwens af of het goed gaat om een server te hosten met meer dan 10 spelers. Dat je 750 kb down haalt is imo niet zo erg belangrijk. Up zal je eerder te kort hebben. Iemand van mijn clan (die ook probeerde te hosten) haalde volgens mij 400 kbps up, en als er meer dan 6 spelers spelen krijgen we meestal al erg veel lag.

[ Voor 4% gewijzigd door SimiusMagnus op 06-02-2003 13:28 ]

Pagina: 1