Slackware 7.1 & rp-pppoe 3.3

Pagina: 1
Acties:

• bitwizz
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-03 13:06
Momenteel draai ik een 468 met daar op slackware 7.1 (kernel 2.2.16)
Deze heeft al deze tijd als mijn netwerk over ISDN aan internet gekoppeld.
En heeft dit al die tijd dankbaar gedaan.

Maar nu heb ik sins kort de mogelijkheid om te internet via de kabel. Nu ben ik op zoek geweest met behulp van google en search van GoT. hier worden 2 programma's aa gegeven om een conectie te maken. de ene met pppoe-0.1 (welk veel problemen schijnt te geven), en rp-pppoe. deze laatste heb ik een download gevonden op ftp.snt.utwente.nl/pub/li...e/rp-pppoe-3.3/slack-desc. maar deze is staat tussen de bestanden van Slackware 8.1.

Is het mogelijk om de rp-pppoe 3.3 te gebruiken met boven omschreven configuratie?

M'n Nieuwe Kabel provider wordt Wanadoo.

[ Voor 4% gewijzigd door bitwizz op 06-01-2003 16:26 ]

Bestuurder van een KIA EV6 77,4kwh RWD GT-Line - Yacht Blue

Verwijderd

Welke kabelprovider hebben we het hier over :)

Verwijderd

Ik denk dat je beter even de source kunt nemen en die compileren op je machine. De 8.1 versie is tegen de libs van Slackware 8.1 gecompileerd en dat zou wel eens problemen kunnen opleveren. Je link gaat al naar de source dir, de tar.gz is degene die je daarvoor kunt gebruiken.

• bitwizz
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-03 13:06
bedankt tot zover nog geen problemen het compileren gaat goed. Nu alleen nog die aansluiting en als alles goed is ben ik dan hele dagen online.

Bestuurder van een KIA EV6 77,4kwh RWD GT-Line - Yacht Blue

• imdos
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-05 12:04

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

bitwizz schreef op 07 januari 2003 @ 20:13:
bedankt tot zover nog geen problemen het compileren gaat goed. Nu alleen nog die aansluiting en als alles goed is ben ik dan hele dagen online.
Dan mag je wel oppassen ... en je machine gaan updaten! Er zijn nl. nogal een aantal vulnerabilities bij oudere Distributie's (of je moet alles geupdate hebben natuurlijk).
Want het zou vervelend zijn als je router ger00t wordt!

pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem

• AlterEgo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
imdos schreef op 07 januari 2003 @ 20:51:
[...]

Dan mag je wel oppassen ... en je machine gaan updaten! Er zijn nl. nogal een aantal vulnerabilities bij oudere Distributie's (of je moet alles geupdate hebben natuurlijk).
Want het zou vervelend zijn als je router ger00t wordt!
Te beginnen met het updaten van rp-pppoe naar versie 3.5 :)
Rp-pppoe heeft standaard als een aardig firewall script, dat kun je al bij de configuratie aanzetten (en niet vergeten om te disablen als je een andere firewall gaat gebruiken, want dat kan erg verwarrend zijn :+ )
Pagina: 1