Huidige Kwaliteit Mobiele Providers

Pagina: 1
Acties:
  • 116 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:33

n00bs

Het is weer Zomer!

Topicstarter
Weet iemand een site waar de huidige kwaliteit getest is van de NL mobiele aanbieders?

Heb namelijk nu al een uur zitten zoeken... en kan niets bruikbaars vinden

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:56
Iedereen heeft weer z'n eigen onderzoek en deze zijn nooit 100% betrouwbaar. Het is wel duidelijk (komt ook uit onderzoeken) dat KPN en Vodafone de beste netwerken hebben op enige afstand gevolgd door Ben, O2, en Dutchtone, vooral het netwerk van Dutchtone schijnt niet zo heel erg goed te zijn.

Dit soort onderzoeken zijn wel handig bij de keuze maar je zult echt op de plekken waar je de telefoon het meest gebruikt zoals thuis en school/werk iemand moeten vinden die een telefoon van een bepaalde provider heeft om te kijken hoe goed de netwerken op de voor jou belangrijke plaatsen zijn.

De oorzaak dat de netwerken van Ben O2 en Dutchtone slechter zijn is vooral omdat ze hogere frequenties gebruiken die minder ver gaan en minder goed door obstakels heen kunnen (O2 gebruikt om bepaalde plekken al lagere frequenties die ze beperkt hebben, Ben heeft helemaal geen licentie voor lagere frequenties). Ook zijn ze relatief nieuw en zijn dus nog niet op alle plekken helemaal klaar met hun netwerk.

Bij dit soort vragen op GoT krijg je reacties uit het hele land en er is voor ieder netwerk wel iemand te vinden die roept dat dat netwerk erg goed is. Daar heb je dus weinig aan.

[ Voor 11% gewijzigd door Pc123 op 06-01-2003 16:23 ]

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Topicstarter
Tja ik ben mij ervan bewust dat in zijn algemeenheid KPN en Vodaphone het beste netwerk hebben... dat zal een strijd zijn tussen deze 2 voor de 1e plaats...

Maar nu vraag ik mij toch af hoe het zit met de andere 3 providers? en dit hangt natuurlijk weer af per gebied. Maar daarom zocht ik ook naar betrouwbare SignaalSterkte metingen die gedaan worden door onafhanlijke instituten...

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-08 19:49

slaay

Natuurbeleven.com

Ga zeker niet van testen uit zoals de KEMA, want BEN zegt ook dat ze voldoende dekken. Terwijl er overal maar een minimaal tot geen bereik met BEN te krijgen is.

Het beste is gewoon kijken waar je het meeste belt en mensen vragen wat voor aanbieder zij hebben en hun ervaringen!

Dich bis echt unne foëzen haas

Verwijderd

via gsmworld.com kun je van de 5 aanbieders de dekking zien:
http://www.gsmworld.com/roaming/gsminfo/cou_nl.shtml

bijna alle providers hebben wel goede dekking (vergeleken met 3 jaar terug bijv.)

• Pc123
n00bs schreef op 06 January 2003 @ 16:27:
Tja ik ben mij ervan bewust dat in zijn algemeenheid KPN en Vodaphone het beste netwerk hebben... dat zal een strijd zijn tussen deze 2 voor de 1e plaats...

Maar nu vraag ik mij toch af hoe het zit met de andere 3 providers? en dit hangt natuurlijk weer af per gebied. Maar daarom zocht ik ook naar betrouwbare SignaalSterkte metingen die gedaan worden door onafhanlijke instituten...
Er zijn wel wat oude KEMA onderzoeken, maar er is immidels weer een hoop veranderd, en dat zijn voornamelijk metingen op provinciale wegen. Echt veel heb je daar dus niet aan. Bovendien gaat het om de lokale situatie. Netwerkkaartjes zoals van GSMWorld zijn ook waardeloos, je kan dat ook niet zo makkelijk uirekenen, een paar hoge gebouwen of een stukje bos heeft een hoop invloed, je kan moeilijk op die manier een kaart van heel Nederland maken, en de berekeningen zijn zo complex dat deze al snel afwijken van de werkelijkheid. Die van GSMWorld zijn zelfs zo slecht dat Ben, Dutchtone en O2 net zo goed en soms zelfs beter lijken te zijn dan KPN en Vodafone, in de praktijk is dat onzin.

[ Voor 11% gewijzigd door Pc123 op 06-01-2003 16:38 ]

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Topicstarter
Beetje jammer de providers weten natuurlijk zelf wel dondersgoed hoe sterk hun dekking is in een bepaald postcodegebied, maar dat zullen ze niet naar buiten brengen ;)

• Petergr
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-04-2021

Petergr

beroeps prutser

laat ik maar de eerste zijn die zijn prive reaktie geeft,
ik heb zelf o2 en voor me werk rij ik heel nederland door, op een paar parkeergarages na heb ik overal kunnen bellen met goed berijk, en heb zelfs berijk gehad waar kpn geen berijk had (collega had kpn).

Maar let wel op als je een o2 abo afsluit, want als je dat doet zitten de gesprekken naar mobiel niet meer in be bel minuten inbegrepen. (hoorde ik van de helpdesk)

[ Voor 1% gewijzigd door Petergr op 06-01-2003 16:40 . Reden: typ foutje ]

www.wardrivers.be/ nee, ik ben geen belg :p maar verder niets mis met belgen.

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Topicstarter
Ik heb nu een KPN en O2 abonnement ;)

Met KPN NATUURLIJK geen probs... O2 merk ik op sommige plekken wat mindere dekking... en die zie ik wel terug op GSMWORLD.... Ben ziet er daar beter uit dan O2 en DT.

DT wil ik nooit meer iets mee te maken hebben, die mensen gaan absoluut op een verkeerde en illegale manier om met hun gegevens en klanten... Dat is ook absoluut geen optie.

KPN abonnement heb ik al voor werk, ik wil niet meer bij O2 vanwege paar gaten, en het feit dat ik een nieuw toestel wil (waar ik niet 100en Euro's voor wil betalen). Dan blijft er dus eigenlijk niet veel over ;)

Verwijderd

Ik heb al 3 jaar een BEN abbonement en ik heb nog niet vaak gehad dat het berijk weg was.
Af en toe in een lift of betonnen garage is het wel eens weg.
Over het algemeen ben ik er heel tevreden over, en er lopen nu enorme kortingsacties bij ben zo heb je al een nokia 7650 voor nop bij een 2 jarig 150 minuten abbo a 22,5 euro per maand.

• Sander-B
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-08 10:51
Woon je landelijk, dan moet je bijna wel KPN of Vodafone nemen omdat Ben, O2 en Dutchtone daar vaak slecht/geen bereik hebben.
In de randstad doen deze 3 providers het meestal net zo goed als KPN/Vodafone

• The_Wireless_Guy
  • Laatst online: 06-08 13:15

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

Ik geloof dat TNO vanaf nu de onderzoeken naar kwaliteit van alle nederlandse GSM netwerken doet. Ik heb het ergens gelezen een maand of twee terug maar kan het niet terugvinden.

Er staat me ook iets van bij dat er begin 2003 de eerste resultaten bekend gemaakt zouden worden maar begin 2003 is natuurlijk een rekbaar begrip. Ik ben wel benieuwd wat de bevindingen van TNO zijn.

Antenne en masten malloot

Verwijderd

> Terwijl er overal maar een minimaal tot geen bereik met BEN te krijgen is.

stemmingmakerij zeg :(

(en nee ik werk niet bij Ben. ik zeg alleen maar dat het totaal niet objectief is en volledig uit de lucht gegrepen)

• Glacier
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 07 januari 2003 @ 18:52:
> Terwijl er overal maar een minimaal tot geen bereik met BEN te krijgen is.

stemmingmakerij zeg :(

(en nee ik werk niet bij Ben. ik zeg alleen maar dat het totaal niet objectief is en volledig uit de lucht gegrepen)
mijn broertje heeft Ben, en hij heeft regelmatig geen bereik in ons huis...af en toe als ik hem bel, krijg ik zijn voicemail.... "ja, ik had geen bereik"...

Euh....Ben en Dutchtone hoef ik niet....

Ik heb zelf nu nog een weekje o2 en dat werkt prima...mischien niet overal 100% singaalsterkte, maar goed genoeg om mee te bellen...ik heb overal bereik...en ik kom in heel midden en zuid nederland met mijn mobiel....

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Vergeet daarnaast het verschil niet in telefoon.

De ene telefoon is gewoon beter dan de andere, dat kan schelen in ontvangst. Terwijl je buurman zit te bellen heb jij wegvallende gesprekken.
(Tja, bij mij was het een defecte telefoon, maar hoe vaak worden mensen niet pissig op een provider terwijl je zelf waarschijnlijk er ook wat mee te maken hebben. (andere antennes, aanpassingen aan de telefoon, vermogens van telefoons anders afregelen))

* TheGhostInc : eerst kijken wat je kunt betalen, daarna pas verder kijken. Soms is een provider gewoon niet interessant voor jou qua prijs, denk dan niet te snel "dat het dan wel beter zal zijn"

• maartena
  • Laatst online: 08-09-2025
Ik had een Dutchtone toen ik Nederland in April 2002 verliet.... en deze had op verschillende plekken geen bereik, inclusief midden in de randstad. Als ik mijn lokale AH binnenliep verloor ik steevast signaal compleet, waarbij de Vodafone van mijn vrouw gewoon compleet signaal had.

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

• Glacier
  • Niet online
TheGhostInc schreef op 07 januari 2003 @ 19:04:
Vergeet daarnaast het verschil niet in telefoon.

De ene telefoon is gewoon beter dan de andere, dat kan schelen in ontvangst. Terwijl je buurman zit te bellen heb jij wegvallende gesprekken.
(Tja, bij mij was het een defecte telefoon, maar hoe vaak worden mensen niet pissig op een provider terwijl je zelf waarschijnlijk er ook wat mee te maken hebben. (andere antennes, aanpassingen aan de telefoon, vermogens van telefoons anders afregelen))

* TheGhostInc : eerst kijken wat je kunt betalen, daarna pas verder kijken. Soms is een provider gewoon niet interessant voor jou qua prijs, denk dan niet te snel "dat het dan wel beter zal zijn"
klopt, dat ben ik helemaal vergeten te zeggen : ik heb zijn SIM een keer in mijn (simlockvrije) telefoon gedaan...met als resultaat : vaak geen bereik (oftewel, het brakke bereik van Ben is iig op 2 toaal verschillende telefoons, wat het risico dat je onterecht de provider afzeikt, veel kleiner maakt)

[ Voor 10% gewijzigd door Glacier op 07-01-2003 19:11 ]

Verwijderd

Ik heb 1,5 jaar KPN privé gehad, toen 1 jaar KPN zakelijk, daarna een jaar Telfort/O2 zakelijk en nu gelukkig weer KPN.

De eerste week dat we over waren van KPN op Telfort wilde ik al meteen terug, bij mij thuis was er niets aan de hand, maar op afgelegen plaatsen en bij mn ouders was het hopeloos met Telfort, complete dorpen van 15.000 man waar je niet met Telfort kon bellen...wat een troep.

Ik heb nu weer KPN en er zijn weinig plekken waar ik niet meer kan bellen. DT was 3-4 jaar geleden al niets, en nu nog niet. M'n vriendin en een paar collega's hebben Vodafone en dat is vergelijkbaar met KPN. Ben schijnt ook behoorlijk ruk te zijn en de kleinere plaatsen, en voor iemand die in het hele land werkt, heb je daar niets aan.

1. KPN
2. Vodafone
3. Ben
4. O2
5. DT

is de lijst of volgorde van bereik.

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
The_Wireless_Guy schreef op 06 January 2003 @ 21:31:
Er staat me ook iets van bij dat er begin 2003 de eerste resultaten bekend gemaakt zouden worden maar begin 2003 is natuurlijk een rekbaar begrip. Ik ben wel benieuwd wat de bevindingen van TNO zijn.
Klopt, dat was nog niet zo lang geleden in het nieuws. Over de resultaten kan ik ook niets vinden, maar die zullen binnen enkele maanden wel bekend worden gemaakt.
maartena schreef op 07 January 2003 @ 19:05:
Ik had een Dutchtone toen ik Nederland in April 2002 verliet.... en deze had op verschillende plekken geen bereik, inclusief midden in de randstad. Als ik mijn lokale AH binnenliep verloor ik steevast signaal compleet, waarbij de Vodafone van mijn vrouw gewoon compleet signaal had.
Zoals anderen ook al zeggen: het verschilt per situatie. Als ik mijn AH binnenloop is er een goede kans dat D* het gewoon blijft doen. :)

Als je een wat duurder abonnement neemt en je twijfelt over de kwaliteit, dan zou ik eerst van dezelfde provider een prepaid nemen om het te testen. Het is toch zonde van je geld als blijkt dat de door jou gekozen provider voor jou geen goed bereik heeft.

Persoonlijke note:
Ik had O2 en ben overgestapt naar KPN. O2 deed het op zich goed, maar ik heb thuis geen bereik met O2. KPN doet het werkelijk overal waar O2 het ook deed, maar KPN werkt ook binnenshuis en dat wilde ik hebben. KPN is wel wat duurder, maar dus ook beter (nogmaals: persoonlijke note).

|| Unprompted (AI-blog) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:41

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Ik ken mensen met alle providers. Vooral met o2 zijn er veel problemen. Zowel Ben als Dutchtone zijn afgelopen jaren vet beter geworden. KPN heeft 900mhz netwerk, dus dat is makkelijker bereik halen.. klinkt alleen klote. Verder is de service van Ben bijv. erg goed (mijn ervaringen) en zijn die van Vodafone, KPN en Dutchtone stukken minder.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! of kijk hier op YouTube.

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Glacier schreef op 07 januari 2003 @ 19:10:
[...]

(oftewel, het brakke bereik van Ben is iig op 2 toaal verschillende telefoons, wat het risico dat je onterecht de provider afzeikt, veel kleiner maakt)
dan heb jij ook een brakke telefoon :+

ik heb zelf ook ben en ben er zeer tevreden mee.
een enkele keer valt de verbinding heel ff weg als ik in een ondergrondse pakeerplaats ben, maar verder heb ik er nog nooit last van gehad dat ik slecht bereik had of dat ie wegviel :)

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Verwijderd

nigelator schreef op 07 January 2003 @ 19:18:
KPN heeft 900mhz netwerk, dus dat is makkelijker bereik halen.. klinkt alleen klote.
Mag jij eens bij mij komen luisteren...het klinkt gewoon super helder.

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:41

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Verwijderd schreef op 07 januari 2003 @ 19:20:
[...]

Mag jij eens bij mij komen luisteren...het klinkt gewoon super helder.
LoL :P ik bel met mensen met alle aanbieders en 900mhz staat erom bekend: minder bandbreedte, meer bereik.. betere penetratie enzo.. 1800mhz is aan of uit achtig bereik.. 900 kan je ook nog piepklein beetje hebben.. met ruis en storing enzo.. gloof best dat het helder is bij je, tis ook geen aanklacht.. tis alleen de techniek die bepaald of je bereik of bandbreedte hebt :+

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! of kijk hier op YouTube.

Verwijderd

Het staat er om bekend ja... Lagere frequenties hebben idd een hogere penetratiegraad, maar het verschil in kwaliteit is nou niet bepaald schokkend te noemen.

Bovendien bel ik liever met een beetje ruis dan helemaal niet.

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-08 23:46
waarom vergeet iedereen ook te kijken naar connectivety? wel bereik maar geen connectie is ook niks natuurlijk..... Helaas haperen die lui van vodafuck wel heel vaak.

no comment

• martijnr17
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-08 19:36
Ik heb over het algemeen zeer goede verbinding met ben. Jaartje of 2 terug was er weleens uitval. in de trein enzo maar daar heb ik nu geen last meer van.
slaay schreef op 06 januari 2003 @ 16:28:
Ga zeker niet van testen uit zoals de KEMA, want BEN zegt ook dat ze voldoende dekken. Terwijl er overal maar een minimaal tot geen bereik met BEN te krijgen is.

Het beste is gewoon kijken waar je het meeste belt en mensen vragen wat voor aanbieder zij hebben en hun ervaringen!

• Glacier
  • Niet online
chucky666 schreef op 07 januari 2003 @ 19:20:
[...]

dan heb jij ook een brakke telefoon :+

ik heb zelf ook ben en ben er zeer tevreden mee.
een enkele keer valt de verbinding heel ff weg als ik in een ondergrondse pakeerplaats ben, maar verder heb ik er nog nooit last van gehad dat ik slecht bereik had of dat ie wegviel :)
dan kom je op de verkeerde plaatsen :+
Mijn Siemens ontvangt super, met o2 overal bereik, maar met Ben erin geeft ie het thuis gelijk al op -> ligt toch echt aan Ben volgens mij :P

Persoonlijk is dit mijn lijstje van providers :
1. KPN
2. Vodaphone
3. O2
4. Ben
5. Dutchtone (ik heb nog nooit iets positiefs over DT gehoord, alleen maar klachten en gemopper over het bereik/service)

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-08 13:18

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Zover ik het kan beoordelen is dit mijn lijstje qua dekking:

- Vodafone(*)
- KPN(*)
- O2(**)
- BEN(**)
- Dutchtone

(*) Ik denk dat KPN al jaren zowat geen zendmasten meer plaatst, en Vodafone wel. Daarom ben ik van mening dat Vodafone een betere dekking heeft dan KPN.
In ieder geval heeft Vodafone wel de meeste roaming afspraken, dus wereldwijd heeft Vodafone zeker het grootste "bereik".

(**) Ook hier is het een twijfelgeval, toch denk ik dat O2 een beter bereik heeft als BEN. En wel met de reden dat volgens mij O2 als enigste gebruik maakt van EGSM 900Mhz.

Daarbij moet met paar dingen rekening gehouden worden:

- Zelfs met een KPN of Vodafone kan het zo zijn dat je ergens niet kan bellen en met één van de andere (mindere) providers juist wel.
Dat kan dus plaatselijk heel erg wisselen...
- Interventie: Hoe goed is jou huis geïsoleerd (gewapend beton --> kooiconstructie), veel electronische apparatuur aanwezig?, enz...
- En dan zijn er nog een paar dingen te bedenken.

Qua service:

- Vodafone/BEN
- Dutchtone
- KPN/O2
- Debitel

Heb zelf verschillende ervaringen met providers gehad (lees: D*, Vodafone en O2)
Toch denk ik dat ik redelijk objectief kan beoordelen in de service van alle providers.

- Debitel heb ik helemaal onderaan geplaatst omdat ik vindt dat Debitel aan "zieltjes winnen" doet en daarna de klant in de SHIT laat zakken.
Over het algemeen lage prijzen bij de aanschaf van een nieuw abonnement, maar als je je contract wil gaan verlengen, vragen ze onwijs hoge prijzen. En dat vindt ik geen service.

- KPN en O2 staan bij mij op de één na laatste plaats omdat je bij KPN geld moet betalen voor een beetje service, en als je geen geld betaal dan ook helemaal geen service krijg.
-O2 heeft misschien wel een heel ander structuur als alle andere providers, maar toch vindt ik dat daar ook een bepaalde vorm van service bij hoort.!!

- Dutchtone was qua service echt nix. Toen kwam Orange opeens en zag duidelijk de service van Dutchtone omhoog schieten als paddenstoelen uit de grond.
Dat was ook een duidelijke voorwaarde van Orange. "jullie verbeteren jullie service en dekking, eerder heten jullie geen Orange".
Je service verbeteren is over het algemeen makkelijker dan je dekking zomaar in één keer verbeteren. En dat merk je dus ook duidelijk.

- Vodafone en BEN staan bij mij gesamenlijk op 1. persoonlijk heb ik echt niks met BEN, maar weet toch wel iets van hun service.
Vodafone omdat ze SMS bundels, duidelijk, overzichtelijkheid etc.. bieden. (kan je van Dutchtone niet stellen)
Alleen al het feit dat als je beltegoed bijna verloopt dat ze je een brief sturen. (nog nooit bij KPN gezien, terwijl de geldigheidstermijn bij KPN maar de helft is van die van Vodafone).

Een keuze maken voor een provider is dus erg persoonlijk. Plus het feit dat de dekking van de providers plaatselijk erg kan verschillen.
En dan nog het verschil in prijs
:O :O

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

• maartena
  • Laatst online: 08-09-2025
nigelator schreef op 07 January 2003 @ 19:23:
[...]

LoL :P ik bel met mensen met alle aanbieders en 900mhz staat erom bekend: minder bandbreedte, meer bereik.. betere penetratie enzo.. 1800mhz is aan of uit achtig bereik.. 900 kan je ook nog piepklein beetje hebben.. met ruis en storing enzo.. gloof best dat het helder is bij je, tis ook geen aanklacht.. tis alleen de techniek die bepaald of je bereik of bandbreedte hebt :+
Vandaar dat ik altijd een POKKE bereik heb met mijn 1900 Mhz AT&T abonnement..... ze hebben nog heel wat te leren op het gebied van mobiele telefonie hier :(

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Verwijderd

maartena schreef op 07 January 2003 @ 21:44:
[...]

Vandaar dat ik altijd een POKKE bereik heb met mijn 1900 Mhz AT&T abonnement..... ze hebben nog heel wat te leren op het gebied van mobiele telefonie hier :(
Amerikanen hebben wel wat meer te leren vrees ik...

• Glacier
  • Niet online
maartena schreef op 07 januari 2003 @ 21:44:
[...]

Amerika is toch ook aan het switchen naar het gsm systeem (900/1800)?
Of heb ik dat nou fout?

• Pc123
De bevolkingsdichtheid in de VS is natuurlijk onvergelijkbaar met Nederland, bovendien zijn in de VS de verschillen tussen steden en platteland gigantisch en zijn er grote gebieden waar bijna niemand woont. Dat maakt landelijke dekking onmogelijk maar die hele hoge frequenties zijn dus ongeschikt voor gebruik door het hele land. De 1800 MHz netwerken in Nederland zijn helemaal niet slecht, door de hoge bevolkingsdichtheid kan je in Nederland ook met 1800 MHz een fatsoenlijk netwerk aanbieden maar 900 Mhz blijft natuurlijk iets beter. Nederlanders zijn ook nogal kritisch, in veel andere landen zouden ze willen dat ze net zo'n bereik als Ben of Dutchtone hadden. Een comibinatie van beide frequenties is het beste, hoge capaciteit in steden en goed bereik op het platteland, een aantal Nederlandse providers doen dat ook dat (ook KPN en Vodafone hebben bij de laatste veiling een aantal 1800 Mhz frequenties gekocht voor gebruik in dicht bevolkte gebieden).

• Pc123
Glacier schreef op 07 januari 2003 @ 21:54:
[...]

Amerika is toch ook aan het switchen naar het gsm systeem (900/1800)?
Of heb ik dat nou fout?
Nee, CDMA is het meest gebruikte systeem, voor GSM worden alleen de 1900 Mhz frequenties gebruikt. Wat dat betreft is 1 standaard in heel Europa toch een stuk makkelijker.
Verwijderd schreef op 07 januari 2003 @ 21:53:
[...]

Amerikanen hebben wel wat meer te leren vrees ik...
Ben ik het absoluut mee eens, maar internet & telefonie is niet de plaats voor die discussies ;)

[ Voor 27% gewijzigd door Pc123 op 07-01-2003 22:05 ]

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Dit vind ik nu de eerste echt genuanceerde post van dit topic, dat toch weer een 'kraak je netwerk af of hemel het op' niveau krijgt.
Toevallig heb ik dezelfde 'perfecte combinatie' en ook grotendeels dezelfde ervaringen.
Zo'n dekkingslijstje kan er voor iemand anders natuurlijk totaal verschillend uitzien.
Ik heb slechte ervaringen met de service en vooral klantvriendelijkheid van Vodafone. Met KPN (toen nog PTT telecom) heb ik geen slechte ervaringen gehad, maar toen was er nog nauwelijks concurrentie en wist ik gewoon niet dat het ook anders en vooral goedkoper kon.
Door vijf netwerken en nog meer aanbieders zonder eigen netwerk zijn we met z'n allen wel behoorlijk veeleisend geworden. Als een aanbieder met een nieuwe mogelijkheid komt, eisen we dat alle anderen dat ook gaan doen, anders vinden we ze slecht.
Bij elke provider zullen er klanten zijn die slechte ervaringen hebben. Maar gelukkig ook veel goede.
Ik ben misschien wat te vergevingsgezind: Libertel heeft mij in het verleden schofterig behandeld door beloftes op papier "120 minuten bellen voor hetzelfde maandbedrag" (ik had een abonnement zonder belminuten) niet na te komen en mij daardoor ruim 100 gulden te benadelen. Dat geld heb ik nooit meer teruggekregen, ook niet toen ik met het vernieuwde contract en de foutief berekende factuur bij het Business Point langsging. Ik werd gewoon op arrogante wijze weggestuurd, ze wilden niets voor mij doen.
Toch heb ik weer Vodafone gekozen.
Ik heb ook een Dutchtone abonnement want in tegenstelling tot Ginz vind ik de duidelijkheid en overzichtelijkheid daarvan beter dan bij Vodafone. Als ik mijn gratis gespecificeerde Dutchtone factuur naast de 2,27 euro kostende gespecificeerde factuur van Vodafone leg, dan vind ik de eerste veel duidelijker. De dekking is inderdaad minder, maar met twee netwerken heb je toch op meer plaatsen bereik dan met één.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-08 13:18

Ginz

Trek Superfly 5 powered

haas schreef op 07 January 2003 @ 22:16:Ik heb ook een Dutchtone abonnement want in tegenstelling tot Ginz vind ik de duidelijkheid en overzichtelijkheid daarvan beter dan bij Vodafone. Als ik mijn gratis gespecificeerde Dutchtone factuur naast de 2,27 euro kostende gespecificeerde factuur van Vodafone leg, dan vind ik de eerste veel duidelijker. De dekking is inderdaad minder, maar met twee netwerken heb je toch op meer plaatsen bereik dan met één.
tja, daar heb je wel gelijk in, maar ik bedoel het iets anders.
Ik zit samen met mijn vriendin bij Vodafone met deze constructie:

Vodafone bundel 240
Vodafone SMS bundel 50
Vodafone partner

Deze deel ik samen met mijn vriendin dmv een Vodafone partner abonnement.

Wij hebben allebeide een Ericsson (heb ik haar verplicht }) )
Daarbij kan je netjes de [b]aantal uitgaande minuten en SMS`jes[b] bekijken en die maandelijks aan het einde van de maand resetten.
Voor mij is het dus kristalhelder wat ik aan einde van de maand moet betalen.

Vodafone bundel 240 -----------------> € 35.00
Vodafone SMS bundel 50 -------------> € 6.00
Vodafone partner --------------------> € 9.50+

---------------------totaal-----------> € 50.50

Ik zal zelden over dat bedrag heen komen omdat ik netjes kan bijhouden hoeveel er gebeld en ge-SMS`t wordt. O-) O-)

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

• Glacier
  • Niet online
haas schreef op 07 januari 2003 @ 22:16:
Ik ben misschien wat te vergevingsgezind: Libertel heeft mij in het verleden schofterig behandeld door beloftes op papier "120 minuten bellen voor hetzelfde maandbedrag" (ik had een abonnement zonder belminuten) niet na te komen en mij daardoor ruim 100 gulden te benadelen. Dat geld heb ik nooit meer teruggekregen, ook niet toen ik met het vernieuwde contract en de foutief berekende factuur bij het Business Point langsging. Ik werd gewoon op arrogante wijze weggestuurd, ze wilden niets voor mij doen.
Toch heb ik weer Vodafone gekozen.
:?

Als ze dat bij mij hadden geflikt, had ik mooi een andere provider gekozen...met nummerbehoud that is .... laat ze voor die 100 gulden (als je die echt onmogelijk kan terugkrijgen) maar flink werken dan....

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Dat heb ik toen ook gedaan! Het speelde in 1998/1999. Mijn geld heb ik afgelopen jaar weer terugverdiend. Ik had namelijk net voor de prijsverhogingen een 2-jarig abonnement genomen, met flinke toestelkorting. Dat heb ik een maand later vanwege tariefswijzigingen weer opgezegd. De volgende dag had ik wel direct een nieuw abonnement, weer met toestelkorting, maar nu éénjarig.

[ Voor 4% gewijzigd door Canaria op 08-01-2003 18:52 ]

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Topicstarter
offtopic:
Bij DT mag je gespecificeerde rekening gratis zijn... maar het is toch van de gekken dat op ELK factuur bij VEEL mensen extra kosten worden berekend over NOOIT gebelde nummers etc etc... (en dit is nog maar een klein puntje vergeleken bij de rest wat er mis gaat bij DT)

• zwahiel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:36

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Tja ik heb inmiddels ook verschillende maatschappijen gehad,

Ik ben begonnen in 1997 met Libertel prepaid (trail) dat ging goed, tijdens de introductie van SMS ging er wel behoorlijk wat mis bij Libertel (gratis sms de volgende toch van je beltegoed af :( :/ ) maar op zich wel overal bereik zelfs voor prepaid...

Daarna Telfort, nou ik heb dat abbo nog steeds, en ik heb er nog steeds nooit iets over te klagen gehad (behalve dat mijn gsm kapot was en ik 2 maanden niet kon bellen |:( ) ik heb dat abbo nu al zo'n 3 jaar ik krijg helaas geen nieuw toestel door hun nieuwe abbo, dus ik ga misschien over stappen op Ben, maar ik denk dat ik mijn Telfort abbo nog even door laat gaan voor 't geval dat, kan ik altijd nog overstappen :)

Telfort vond ik ideaal, overal bereik, soms wat minder en soms helemaal niet maar in kelders en dergelijken had ik meestal toch bereik, je hoord duidelijk wanneer je op een GSM900 belt omdat je dan een echo hebt ;) Helaas ging mijn GSM1800 antenne bij mijn M35i kapot (GSM900 antenne deed 't wel, in buitenland bellen ging namelijk wel perfect!) Rekeningen van Telfort waren altijd helder, en ze waren goedkoop! ik schrik wel eens als ik de prijzen op dit moment zie, ik kan namelijk gewoon het gulden teken ervoor zetten en dan heb ik mijn prijzen die nog steeds gehanteerd worden door Telfort! :) :*)

Ik heb ook een tijdje op KPN gelopen toen mijn gsm kapot was, ook goede dekking zeker hier in de grensstreek van Noord Limburg, alleen vond ik KPN gewoon behoorlijk duur,bij lange gesprekken kost dat je bakken met geld, bij Telfort viel dat allemaal wel mee...

Raar detail is dat ik met nieuwjaar gewoon probleemloos kon bellen, terwijl alle andere maatschappijen niemand meer doorlieten, kon ik gewoon probleemloos alsof er niets aan de hand was bellen naar het vaste net...

Bij broertje heeft Dutchtone en niets als ellende, DT is onnodig duur, een vriend van me heeft DT 360 en nog moet ie elke maand bij betalen... :? Ik zit op Telfort Clarity 180 en ik betaal elke maand bijna niets bij (onder de 10 euro) Mijn broertje is ook pas afgesloten omdat ie 1 maand te laat was met betalen... :? Ik heb bij Telfort wel eens een paar maanden niet betaald, dat was geen enkel probleem! :)

Voor mij is BEN in 't verleden ook wel problematisch geweest maar ik hoor veel dat BEN haar netwerk heeft verbeterd hier in de regio, dus ik moet het er maar 's op wagen (buiten 't feit dat ik een Sony Ericsson T300 voor € 30,- erbij krijg :9 :9 :9 :9 :9 )

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Topicstarter
Waarom zou je in hemelsnaam 3 jaar lang hetzelfde contract aanhouden, als het mogelijk is elk jaar GRATIS een nieuw toestel te krijgen met nieuwe aanbiedingen zoals GEEN aansluitkosten en de 1e 2maanden gratis bellen etc....
En natuurlijk kan jij je nr ook behouden.

Daarom begrijp ik echt niet waarom sommige mensen een contract langer dan 1 jaar nemen :? Je GSM KAN soms iets goedkoper zijn.... maar als je even snel rekent, ben je juist VEEL meer kwijt
Pagina: 1