Toon posts:

Audio Cd's, eerste nummer tikt

Pagina: 1
Acties:
  • 123 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Bij het kopieeren van audio cd's tikt het eerst nummer opeens en klinkt vies.
Ik heb een Sony 140 brander en een A-open 52 speed CDROM.
Ik gebruik zowel cdrwin 3.8 als Easy Cd Creator 4.0 een beide hebben dit probleem.

Verwijderd

Sterkerk nog: Ik heb het tussen de nummers is ook. Lijkt wel alsof de laser aan en uit springt. Dat hoor je volgens mij. *D

Verwijderd

Dat tikken kan aan een aantal factoren liggen:
- je brander/firmware
- kwaliteit origineel
- brand speed
- brand programma
- etc.

Op hoeveel speed brand je? Voor audio cd's is het raadzaam maximaal 4x speed te fikken, maar ik ken al gevallen waarbij 2x speed beter resultaat gaf.
Probeer ook eens CloneCD.

Verwijderd

brand je van cd --> cd, of via de hd? Het laatste is aan te raden. Bij voorkeur op 2x

Rob

Verwijderd

Heb je wel disk at once aangevinkt ?
BTW hoe maak je usericon en hoe laat je em
verwijzen daarnaar ik krijg het niet voor elkaar !

Of is dat een domme vraag ?

Verwijderd

Charles: je kunt er eentje op internet zoeken en de URL plakken op de plaats die daar voor bestemd is, of eentje zelf maken en uploaden op je homepage. heb je die niet maak je een gratis, heb ik ook gedaan.

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Het ligt aan het niet goed afronden van je WAV file op je HD. Die moet in bepaalde blokgroottes in elkaar zitten, anders kom je in de problemen met het begin en einde. Goede programma's schrijven deze WAV's al keurig weg in deze blokgroottes en niet volledig volle blokgroottes worden keurig aangevuld tot het eind met nullen. Probeer eens een ander brandprogramma.

Verwijderd

Topicstarter
Ik brand niet rechtstreeks, dat heb ik wel afgeleerd.
Eerst had ik het ooit en nu opeens gaat het bij bijna alle CD's mis bij beide programma's.

Verwijderd

Ga maar eens branden op een langzame speed, maar dan zonder die 2 sec tussen elk nummer, die moet je weglaten.

• T.S.
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Je brand toch niet 'Track-at-once' ?

Verwijderd

Als je easy cd creator 4 gebruikt (althans datheb ik) loopt ie soms vaag te doen bij muziek cd's

vooral bij mp3z... Dan selecteer je de mp3z en dan zet ie de ene mp3 er maar voor 50 sec op enzo..

echt vaag

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-08 18:47

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Probeer de cd eens in te lezen met je brander ipv met de aopen 52x. Ik heb precies hetzelfde probleem. Als ik het met de brander inlees, geen centje pijn.

Verwijderd

Toen ik de bijgeleverde easy cd creator 3.5 gebruikte, had ik hier ook last van, maar dan geen tik, maar een kras. Nu ik Nero 5 gebruik, heb ik nergens lanst meer van :)

Verwijderd

Ik doe het zo:

Kopieer de liedjes naar mijn Hard-disk
Daarna gewoon op een cd-zetten met cd-inees. Gaat perfect met 4x en meteen kopieeren. Heb nog nooit een fout gehad.

Verwijderd

Topicstarter
Helpt allemaal niet en eerst ging alles prima.
Opnieuw Windows instaleren dan maar.................

Verwijderd

Topicstarter
De wave files klikken niet en klinken verder ook goed.

• Dualdude
  • Laatst online: 18-06 23:18
Ik fik audio vanaf de HD, op 8x. Wel Disc at Once. Ik heb een Ricoh 7080A 8x4x32 brander.

• Digicore
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-12-2021

Digicore

Stay true to yourself!

ik had dat 'tikken' ook in het begin dat ik mijn cd writer had - maar dan bij elk lied. het duurde een tijd voor ik wist wat het was -> bij mij was het mijn PCI busmaster.

heb jij een AMD CPU en VIA chipset? dan kan het daar aan liggen - waarschijnlijk staat je PCI Busmaster op VIA ingesteld en om muziek te kopieren moet die op 'Standard dual pci IDE controler' staan (ga naar settings -> system -> device manager -> hard disk controlers -> driver -> update driver -> next -> display list of all... -> en installeer dan de Standard Dual PCI IDE controler'

normaal zou het muziek kopieren nu zonder tikken moeten gebeuren...

BTW : om muziek te branden gebruik ik FEURIO (in mijn ogen de beste software om muziek te branden -> kan ook enkel maar muziek branden...)

"Life is like a video game with no chance to win" - ATR

Verwijderd

Topicstarter
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 12 november 2000 10:37 schreef Digicore het volgende:
ik had dat 'tikken' ook in het begin dat ik mijn cd writer had - maar dan bij elk lied. het duurde een tijd voor ik wist wat het was -> bij mij was het mijn PCI busmaster.

heb jij een AMD CPU en VIA chipset? dan kan het daar aan liggen - waarschijnlijk staat je PCI Busmaster op VIA ingesteld en om muziek te kopieren moet die op 'Standard dual pci IDE controler' staan (ga naar settings -> system -> device manager -> hard disk controlers -> driver -> update driver -> next -> display list of all... -> en installeer dan de Standard Dual PCI IDE controler'

normaal zou het muziek kopieren nu zonder tikken moeten gebeuren...

BTW : om muziek te branden gebruik ik FEURIO (in mijn ogen de beste software om muziek te branden -> kan ook enkel maar muziek branden...)[/quote]Bedankt, het werkt weer goed !
Ik heb niet de door jou genoemde onderdelen maar ik heb wel de driver van de Standard Dual PCI IDE controler geinstalleerd en alles is weer als vanouds.
Ik had een tweede CDROM speler aangekoppeld en daardoor is het geheel van slag geraakt.
Het geintje heeft me wel flink wat cd's gekost maar ik heb weer wat geleerd.

Nogmaals bedankt !

Verwijderd

Topicstarter
Ben ik weer.

Het leek even opgelost maar is weer gewoon terug.

Ik wordt er gek van, de ene cd gaat goed de volgende kraakt.
Ook na iedere sessie rebooten helpt niet.

• Auke
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Feurio geprobeerd?

Nieuwe Winaspi?

Verwijderd

P@, probeer eens

1) te branden zonder FSB overklok , als je dat hebt (gaf bij mij ook rare effecten, kloppende?? brander??)

2) te branden met de eerst lagere brandsnelheid van je brander , sommige CD's en branders doen het niet zo goed als geadverteerd..

3) ... bidden helpt soms... ;)

Verwijderd

Topicstarter
winaspi, daar heb ik zelf ook aan zitten te denken.
waar haal ik een goede versie vandaan ?

• Wekkel
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Bij adaptec, of even Easy CD creator installeren.

• waslijn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-08 09:53
Ik had ook de meest vage problemen, met name tikken bij 80min cd's, met mijn sony 8x/4x/32x brander. Ik had echt alles geprobeerd, betere media verschillende brandprogramma's etc etc. Er hielp helemaal niets :(.

Toen heb ik maar bestloten dat ding terug te sturen en heb een Plextor 12/10/32A gekocht. Ik heb geen last meer van tikken ook niet on the fly vanaf een dvd speler. Het lag bij mij dus duidelijk aan die Sony brander aangezien ik niets aan mij systeem (hardware/software) heb veranderd. Het enige waar ik nu van baal is dat Nero 5, 1 maal is vastgelopen onder w2k, waardoor ik het aantal coasters van mijn nieuwe brander op 1 heb gebracht ;).

Mijn Advies, snel van die Sony brander afkomen ;)

Verwijderd

Topicstarter
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 13 november 2000 08:54 schreef Waslijn het volgende:

Mijn Advies, snel van die Sony brander afkomen ;)[/quote]Heel leuk advies, alleen ik heb maanden lang probleemloos alles kunnen kopieren en nu opeens problemen.
Of de brander is stuk of ik heb software probleem.
De brander is nog geen jaar oud dus zit nog in de garantie en kan dus retour, maar het lijkt mij een software probleem.

Verwijderd

Topicstarter
Het blijft raar de ene keer perfect de andere keer tikken.
Bedankt voor alle adviezen maar ik ga format C: uitvoeren.
Pagina: 1