Totaal geblokkeerd :(

Pagina: 1
Acties:

• Maf
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-08 12:22
Ok,

Ik heb de search gebruikt, geen resultaat.. (behalve dan dat mn handen nog verder in mn haar zitten... :(

Het probleem is als volgt...:

Van de één op de andere dag doet mijn compu vreemd, en niet zo'n beetje ook. Ik heb er niks aan veranderd, hard- of softwarematig... maar.... hij loopt vast bij het opstarten, en niet zo weinig ook. Bij het opstarten van W2000 loopt hij bij het W2000 opstartscherm vast... het beeldscherm slaat uit en de hdd led's staan volgloeiend. zelfs de RESET & POWER knop vertikken het dan en enkel de stekker eruit halen is een optie... Maar nu gebeurt het ook als ik de computer aanzet, dan start hij gewoon niet op maar valt meteen vast. En het gebeurt enkel op die 2 momenten. In het allerbegin van het opstarten of bij het opstarten van W2000. Start hij wel door (1 op de 20 ofzo) dan is er verder niks aan de hand, ik kan computeren wat ik wil, zolang ik maar niet herstart (en kom NIET met de opmerking; "dan laat je m toch aanstaan??") Ik snap er niks van...

Ik heb de computer uit elkaar gehaald en enkel met de cruciale delen opgestart, zelfde probleem... nu dacht ik dat W2000 het zou kunnen zijn met een stuurprogramme, maar dan zou die problemen bij het aanzetten niet kunnen......
de voltages van de proc en compu zijn goed, de temp wordt niet hoog en alles (hdd etc) start gewoon op.... hij slaat gewoon muurvast.... ik snap niet hoe en wat... :?

Daarom graag de vraag aan jullie; HELP ME; ik wordt er gek van en ben bereid alles te proberen.

THANX

"If someone takes a knife, you take a gun. If someone puts one of yours to the hospital, you send one of them to the morgue. That's the Chicago way."

Verwijderd

Al een geheugen testje uitgevoerd??

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-07 20:08

job

heb je het geheugen al getest.
kapot geheugen kan veel problemen geven.

download memtest eens om dat te testen.
staat wel een linkje naar in de PMG faq

edit hier dus te downloaden: http://www.memtest86.com/

[ Voor 16% gewijzigd door job op 06-01-2003 15:55 ]

• EMP
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-07 11:41

EMP

Krulloos!

Probeer anders een een nieuwe install met minimale hardware... weet je meteen of het aan je hardware of software ligt :)

Geheugen id idd vaak een probleempunt, maar dat hoeft niet...

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.

• weerdo
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Vertel eens meer over je systeem: merk/type moederbord, geheugen, harddisks en dergelijken.. Kan namelijk nog wel eens zijn dat je tegen een bekend probleem aan bent gelopen.

• Fludizz
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
misschien is de CPU cooler ermee gekapt dat ie te warm word en daardoor vastloopt?
dat al gecontrolleerd?

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Fludizz schreef op 07 January 2003 @ 15:03:
misschien is de CPU cooler ermee gekapt dat ie te warm word en daardoor vastloopt?
dat al gecontrolleerd?
Dan zouden normaal gesproken de PWR of de Reset-knop nog gewoon moeten werken.

Ik zou ook graag even wat meer specs willen zien. Brak geheugen lijkt me eigenlijk niet het geval vanwege die power/reset-'blokkade'.

• mcbadass
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 07-07 22:43
lijkt me wel iets hardwarematigs.. anders zou het niet specifiek bij het opstarten zijn.. mischien corrupt bios ofzo?

probeer eens te flashen of in ieder geval je bios te resetten

je zou ook je moederbord ff kunnen controleren op kapotte condensators

[ Voor 17% gewijzigd door mcbadass op 07-01-2003 16:12 ]

• Maf
Ok....
ik ben flink gaan testen, heb alles uit de compu gehaald en heb nu nog de volgende onderdelen:

Mamabord
Proc
Geheugen
VGA kaart
HDD
Voeding

Met het testen heb ik de volgende dingen gestest:

Geheugen getest, vervangen, andere bank, alles...
VGA kaart getest, andere VGA kaart, PCI kaart, alles...
HDD: andere hdd, andere besturingssysteem...

Laat over:
mamabord, proc & voeding

Het probleem is echt erg, mijn computer start NIET meer op, niet in keer op de 20, gewoon niet en als je opstart is er vaker een vastloper dan dat hij nog met zn opstarten begint.
Voeding lijkt me redelijk uit te sluiten, echter het mamabord en de proc niet.
Als iemand een idee heeft om die te testen?? (dmv bootprog, in windows kom ik niet meer)
Ik check de temps en die zijn allebei keurig, dus nix aant handje...

Mn specs van het overige:

Mamabord: A-bit KA7
Proc: AMD Athlon 650

Ik heb met deze configuratie nog NOOIT problemen meegehad en hij werkt al jaren naar behoren. Ik denk zelf dat het moederbord is overleden en ergens een fout maakt... maar hoe test ik dit??

Alle reacties zijn meer dan welkom :)

"If someone takes a knife, you take a gun. If someone puts one of yours to the hospital, you send one of them to the morgue. That's the Chicago way."

• bratos
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-12-2025

bratos

Meh.

umm heb je die andere hd getest met n ander os behalve w2k? 98se of zo? draai je fat32 of ntfs?
kale install geprobeerd zonder drivers what so ever?
bios instellingen op default?
moederbord batterij doorgemeten? (<2,5 V = vervangen)
(ik noem alleen even wat op wat ik zou checken en wat ik niet zie staan)

eerst kijken dan zeiken

• Maf
done it all......

denk dat moederbord echt naar de ballen is....

Verwijderd

heb je het al met een losse pci ide controller geprobeerd? misschien is je ide controller stuk, en doet de rest van het mobo het nog

ps lijkt me niet waarschijnlijk maar proberen kan geen kwaad
Pagina: 1