Toon posts:

1000 gulden upgrade

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal wel de zoveelste zijn maar toch...

moet een lowbudget upgrade gaan doen (1000 piek), nieuwe proc, mb, kast & videokaart :)

Heeft iemand tips? Duron/Athlon?

• Thefirstikke
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Misschien een niet heel onbelangrijk gegeven:
wat heb je?
waar ligt(liggen) je prioriteit(en)?

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
duron 600/700 : 200 piek
mobo : 350 piek
kast : 150 piek
videokaart geforce MX : 350 piek

totaal 1050... en dan heb je nog geen geheugen..

Verwijderd

Topicstarter
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 10 november 2000 23:25 schreef thefirstikke het volgende:
Misschien een niet heel onbelangrijk gegeven:
wat heb je?
waar ligt(liggen) je prioriteit(en)?[/quote]Klopt, mijn huidige (bagger) configuratie:

Celeron 366 PPGA (met geen mogelijkheid over te klokken), 8GB HD, 128MB PC100 SDRAM, 3dfx kaartje, voor de rest alle zooi geintegreerd op een klote moederbord (eaglemax geloof ik), netwerk, geluid, beeld en modem :( (wat is een kots smiley ook al weer), 17" beeldkanon en nog wat rand app. die er niet toe doet.

Prioriteiten: Redelijk snel systeem dat geschikt is voor zware programma's als fotoshop, quark xpress, etc, w2k, 100000 vensters tegelijk open e.d. En als het kan een beetje over klokken :)
Af en toe een spelletje, maar niet te veel (te weinig tijd).<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>duron 600/700 : 200 piek
mobo : 350 piek
kast : 150 piek
videokaart geforce MX : 350 piek[/quote]Zat ook al in die richting te denken, maar ik vraag me af is die duron nou echt veel langzamer dan de athlon? Wil nl. niet dezelfde fout maken als vorig jaar (keus tussen celeron en pentium)

Verwijderd

hmmmm mobo van 350 piek zit je dan niet in de buurt van die MSI versie1 das niet echt fijn OCen dacht ik (niet simpel in ieder geval) als je echt (in ieder geval een beetje leuk) zou willen overklokken zou ik nog ff doorsparen zij het voor MSI versie2 of asus of abit.

die MX lijkt me wel een mooie keus en ipv een nieuwe kast zou je kunnen overwegen om alleen een nieuwe voeding aan te schaffen.

:) :)

PS dubbele punt kleine R (r) :r

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-08 20:11

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 10 november 2000 23:43 schreef weetikveel18 het volgende:
Zat ook al in die richting te denken, maar ik vraag me af is die duron nou echt veel langzamer dan de athlon? Wil nl. niet dezelfde fout maken als vorig jaar (keus tussen celeron en pentium)[/quote]Nou hij is soms wel 8% langzamer, maar voor dat geld mag je dus echt niet klagen.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Verwijderd

Dan zou ik ook voor de duron gaan, een goedkope 300watt kast van 125 ofzo en een hercules geforce 2mx. Neem wel een goed mobo.

Ik weet niet of je er al aan gedacht hebt, maar je oude zooi levert ook nog wat op. Dan kun je weer extr besteden. Ga naar ibazar of de vondst ofzo.

• ThePriest
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-01-2024

ThePriest

the one, the only

Sorry, maar dat vind ik plain stupid, om bij een low-budget update je KAST te upgraden! What the F*** heeft een kast nou met een upgrade te maken? Het gaat om de inhoud man! Spend die 150 piek dan aan wat nuttigs.

Verwijderd

Er wordt vaak gezegd dat de Athlons/Durons een aardige hoop stroom gebruiken. Daarom wordt een 300W voeding aangeraden en als je op een 235W zit kan dat onvoldoende zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Dan denk ik dat ik toch maar voor die Duron ga. Scheelt idd. weer een smak geld, en als het maar 8% langzamer is denk ik dat ik niets te klagen heb. <BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Sorry, maar dat vind ik plain stupid, om bij een low-budget update je KAST te upgraden! What the F*** heeft een kast nou met een upgrade te maken? Het gaat om de inhoud man! Spend die 150 piek dan aan wat nuttigs.[/quote]Uhm, weet het, maar je wilt waarschijnlijk niet eens weten wat voor kast ik heb, het is een gewone AT kast (minitower), daar past niet eens een fatsoenlijke atx mobo in. Dus die nieuwe kast is vereist (of ik moet ergens een ouwe bak zien te vinden op de HCC)<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Dan zou ik ook voor de duron gaan, een goedkope 300watt kast van 125 ofzo en een hercules geforce 2mx. Neem wel een goed mobo.
Ik weet niet of je er al aan gedacht hebt, maar je oude zooi levert ook nog wat op. Dan kun je weer extr besteden. Ga naar ibazar of de vondst ofzo.[/quote]Yeah, lijkt me ook wel een goed idee, als ik het tenminste in het budget redt. Ik zal kijken of ik die trash nog kwijt kan raken, OK. iemand geinteresseerd in een celeron 366, slot1 en socket 370 combi MB met alles er op en der aan (werkt dus voor geen meter) Krijg je der gratis een kast bij :)

Het valt te proberen, eerst maar eens kijken of ik hier in de buurt de rotzooi kan slijten<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Er wordt vaak gezegd dat de Athlons/Durons een aardige hoop stroom gebruiken. Daarom wordt een 300W voeding aangeraden en als je op een 235W zit kan dat onvoldoende zijn[/quote]MMh, cool, worden die dingen dan ook veel heter dan de pentiums? Zal ik onthouden, want er zit nogal wat extra rommel in mijn pc en dat zuipt ook weer stroom

Verwijderd

Kast: AOPEN KFA miditower 150 Watt: 109,-
MB: MSI KT7 Pro (met Audio): 319,-
Video: Asus V3800 Magic TNT2/M64: 266,- (met TV-out 294,-)
processor: AMD Duron 700: 214,-
koeler: 30,-

Totaal 938,- ex. verzendkstn.

Okee, dan maar een zwaardere/betere videokaart anders kom je niet aan de 1000 piek:
Abit Suliro Geforce2 MX retail: 362,- (zeer goed getest!)

Tsja, door die koeler kom je dan boven de 1000 piek uit..........

En dan nog even overklokken naar 800/850 mHz. en je steekt velen (incl. mij) de ogen uit......

Ik heb als voorbeeld de site van COMPUTER9000 genomen, wellicht kan je elders nog leuker terecht.

Succes!

Verwijderd

Topicstarter
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 12 november 2000 00:47 schreef PeepPeep het volgende:
Kast: AOPEN KFA miditower 150 Watt: 109,-
MB: MSI KT7 Pro (met Audio): 319,-
Video: Asus V3800 Magic TNT2/M64: 266,- (met TV-out 294,-)
processor: AMD Duron 700: 214,-
koeler: 30,-

Totaal 938,- ex. verzendkstn.

Okee, dan maar een zwaardere/betere videokaart anders kom je niet aan de 1000 piek:
Abit Suliro Geforce2 MX retail: 362,- (zeer goed getest!)

Tsja, door die koeler kom je dan boven de 1000 piek uit..........

En dan nog even overklokken naar 800/850 mHz. en je steekt velen (incl. mij) de ogen uit......

Ik heb als voorbeeld de site van COMPUTER9000 genomen, wellicht kan je elders nog leuker terecht.

Succes![/quote]Thanx, daar heb ik wat aan. Lijkt me wel een goed idee (hopelijk kan ik een hoop op de hcc vinden), hoewel is zo'n kast van 150watt niet een beetje weinig? Ik zie dat ik momenteel 230 watt heb, en als ik ze het hier over 300 watt hoor hebben...
Videokaartje is op zich ook goed, een tv out lijkt me ook wel beter, ik zal nog eens goed rondvragen wat anderen ervan denken. Geluidskaart op MB is iets minder, is hopelijk wel gewoon uit te schakelen? Ik heb daar niet zo'n goeie ervaringen mee. Hopen dat het overklokken een beetje lukt, ik heb ooit wel mijn 486 dx266 overgeklokt naar 80mhz (met een flink blok ijs erop, anders kwam hij niet door het booten heen), maar met mijn cele366 is het nooit gelukt :(

Nog ff over die videokaart, is het daarmee mogelijk 2 kaarten in je systeem te proppen en daarmee 2 schermen aan te sturen? Of is dat nu met alle nieuwe kaarten mogelijk. Met mijn apg kaart (sis8mb) en voodoo rush pci lukte het in elk geval niet. Of ik moet gelijk zo'n kaartje kopen met 2 uitgangen (zoals die matrox g400)

Verwijderd

Ik heb ook de MSI en Duron700, maar aangezien de MSI geen multiplier settings heeft, loopt ie (bij mij tenminste) stabiel op maximaal 750 MHz (7x107).

Dat is trouwens best snel hoor, niets te klagen!!!

groeten, Jeroen

• xiphoid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-10-2023

xiphoid

I am just me

Ik heb zelf 750,- piek om uit te geven aan upgrade.
Ik heb celeron400mhz en 128mbsdrampc100 + 3dfx voodoo2 sli.
Hier wil ik iets aan doen.
Ik had al gekeken naar een mobo + amd en 128mb sdram erbij, maar dan kan ik niet nieuwe videokaart kopen, 3dfx v4 4500 / geforce2mx.
Ik zag dat mijn huidige mobo niet verder komt dan 433mhz celeron, en daar is er nog bij optima computers wat van te koop + goedkoopste sdram. Heb ik nog 375 piek over voor de pci videokaart (geen agp slot op dit mobo).
Ik koop liever een mobo + amd (welke, geef me raad!) en 128mb sdram erbij + videokaart.
geforce2 mx agp is dan wel prima, voor 2d/3d.
Mobo moet wel onboard sound hebben.

Ik hoor graag hoe jullie denken dat ik het beste mijn 750 kan besteden.

http://mrfloris.com

Verwijderd

Topicstarter
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 12 november 2000 22:15 schreef Addict het volgende:
Ik heb ook de MSI en Duron700, maar aangezien de MSI geen multiplier settings heeft, loopt ie (bij mij tenminste) stabiel op maximaal 750 MHz (7x107).

Dat is trouwens best snel hoor, niets te klagen!!!

groeten, Jeroen[/quote]Tsja, maar je wilt natuurlijk altijd meer.. Hoewel ik niet denk dat ik veel kans heb ver over te klokken. Kun je niet gewoon de FSB hoger zetten?

Verwijderd

Ik heb nog wel een Mobo: FIC SD11 met 550 Mhz Athlon 128MB en Guillemot videokaart (TNT2 Ultra 32MB/AGP). Als je interesse hebt kan je een e-mail sturen naar ricardo.pronk@quicknet.nl

Verwijderd

koop een celly 2 sse
mobo met een via chip er op bev asus aopen enz
en een geforce mx

celly 2 600 kost 300
mobo kost 350
geforse mx kost 350
samen 1000,-

en kan je de oude mobo en celly verkopen
voor 250.- of meer wat eeb gek er voor geeft zal ik zeggen
celly 2 over klokken moetde 83 bus wel halen

en waar om moet je een amd kopen want meestal moet je dan een anderen kast of voeding kopen want op een 235 watt gebruiken loop toch kloten spreek met ervaring was wel een a klassen voeding redden het net niet

wat ik er in had zitten

• Majestic
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19-05 20:54

Majestic

Neerlandici.

Volgens mij hebben die celly 2's geen SSE.

Je brengt me helemaal van mijn abrikoos.

Verwijderd

Topicstarter
Heeft iemand ervaringen met de Matrox G400 DH? Schijnt wel mooi te wezen, hoeveel kost die ong. En is hij een beetje te pruimen voor 3d spelletjes (ben geen hardcore gamer)

Verwijderd

Topicstarter
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 13 november 2000 02:02 schreef suijkerbuijk het volgende:
koop een celly 2 sse [/quote]Cellys zijn duurder dan AMD en ik ben er niet zo dol op, hoewel ik niet weet hoe deze nieuwe zijn. Nogsteeds fsb op 66mhz of is dat allang de wereld uit?

Tsja, 300 watt moet toch niet zo'n probleem zijn, op de hcc is genoeg keus

• Ropniko
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 31-03-2021
Maxtrox is niet goed voor Games.. wel voor applicaties en grafische programma's.. maar kzou eens kijken op http://www.ascoauto.nl (nee ik werk er niet maar mijn ervaringen daaro zijn errug goed..) alleen goeie spullen en levert onder rembours.. maar kzou zeker een 300 Watt voeding erbij nemen.. 250 is zelfs al te weinig voor Athlon's... voeding los kost ongeveer 75,-..

NL: 18 19 31 32 34 37 39 47 57 60 66 67 68 70 72 73 77 79 80 82 83 85 90 94 95 96 98 02 04 11 12 | KB: 17 43 61 67 70 71 72 79 83 86 87 93 98 99 02 06 07 10 | SC: 93 94 95 | JCS: 02 05 06 | EC1: 71 72 73 95 | EC2: 87 | UC: 92 | WB: 72 95 | ESC: 72 73 95

Verwijderd

Topicstarter
ASCO is interessant, maar niet zo heel scherp geprijst, of zit ik ernaast?

Mh, wil af en toe nog wel kunnen gamen, andere low budget ideeen misschien? Geforce 32mb ofzo

Ik denk dat ik dan voor de duron 700 ga, mobo weet ik nog niet en kast maakt me eigenlijk niet zoveel uit. Als het maar niet te duur wordt.

• ken
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 23-08 22:34

ken

nee geen celly

langzamer en duurder deze wilt je dus echt niet hebben

ik weet ook niet waarom mensen je deze aanraden om te kopen
of ze hebben geen verstand van hardware of ze zijn pro intel

moederbord zou ik gewoon voor de abit kt7 gaan kost iets van 400 piek
deze heb ik ook en bevalt prima
maar de nieuwe msi pro2 of zoiets schijnt ook heel goed te zijn en je kan er goed mee overklokken net als de abit
deze is ook goedkoper
misschien is dat wat voor jou

succes

Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L

Verwijderd

Topicstarter
Alweer 'n tijdje terug, maar ik zat hier aan te denken:

AMD Duron 700 FL 225
Abit KT7 FL 399
Videokaart TNT2 M64, 32 MB FL 195
Midi Tower ATX WTY03 FL 129

totaal 945,-

kopen bij http://www.intercom-mailorder.com/

is dit wat? Videokaart is een beetje bout, die wil ik later vervangen door iets beters...

• Dr_Frickin_Evil
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:18
Die videokaart is inderdaad 3x niks, geef dan meteen iets meer uit aan een goeie.

Verwijderd

Topicstarter
Morgen naar de beurs dan maar (vandaag helaas geen tijd), eerst het moederbord, dan de proc kopen en vervolgens de kast. Dan kijk ik wel wat ik voor videokaart ga kopen. Desnoods een simpele 8mb agp, als ik er maar mee kan werken. Dan komt die upgrade later wel (aangezien ik de games best een tijdje kan missen)

Verwijderd

Topicstarter
Zo, de HCC is achter de rug (vond er eerlijkgezegd niet veel aan: veel te warm, druk, en niet enorm goedkoop) en ik heb mijn boeltje gekocht. Dit is't geworden (zal jullie vast niet interesseren, schrijf het toch even op)

MSI Geforce2 MX 32mb 295,-
MSI KT7 pro Socket A 320,-
AMD DURON 650 190,-
ATX Miditower noname 250watt 65,-

Netwerkkaartje van 22 piek en een etech modem van 40,-, omdat ik me op het laatste moment realiseerde dat die KT7 mobo helemaal geen ISA sloten meer heeft |:(

Bedankt voor de tips!

Verwijderd

Kijk eens bij www.mavesco.nl deze hebben ook meestal de goede onderdelen voor een lage prijs.
proberen je altijd te helpen aan de laagste prijzen voor zover mogelijk.

is een nieuwe winkel,( is nog gedeeltelijk onder constructie.)
maar heb er goede ervaring mee.
*D >:)
Pagina: 1