Canon S300 of Epson C62?

Pagina: 1
Acties:

• VincentH
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:12
Mijn Epson Stylus color 660 heeft na 3 jaar de geest gegeven (of beter gezegd de zwarte printkop) :( . Een bekend probleem bij Epson, maar goed de HP cartridges zijn zó duur dat ik de gok nog wel een keer wil nemen met een printer met vaste printkoppen.
Ik twijfel tussen de Canon S300 en de Epson C62.
De printkwaliteit van m'n ouwe epson was prima, daarom neig ik wat naar de epson, maar ik weet eigenlijk niet zo heel goed hoe de twee printers zich tot elkaar verhouden qua printkwaliteit. Wel weet ik dat de canon wat stiller is.

De vraag is daarom welke ik het beste kan nemen? Welke ervaringen hebben jullie met dit duo? En klopt het dat de problemen met het verstoppen van printkoppen tegenwoordig een stuk minder zijn dan bij de oudere modellen?

O ja en ik ben in ieder geval niet iemand die ontzettend veel print: nu en dan een paper of zo en regelmatig es een cd-hoesje.

MacBook Pro Late 2012 | iPhone SE | iPad Air |Canon EOS 80D | Sigma 17-70mm f2.8-4.0 OS HSM | EF70-200mm f4L | EF 35mm f2 | EF 50mm f1.8 II | ELGA | SMA+Yingli 1375WP

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05:52

-ET-

Phone Home

Ik heb een Epson C80 (bij de makro gekocht) en daar ben ik heel tevreden over. bijkomend voordeel is dat er seperate inkttanks bij zitten.

Ik heb thuis ook een Canon BJC250 is al wat ouder, en daar ben ik niet zo over te spreken. Ik zou dus voor de epson gaan.

• VincentH
heeft iemand anders misschien ervaring met recentere Canon printers?

MacBook Pro Late 2012 | iPhone SE | iPad Air |Canon EOS 80D | Sigma 17-70mm f2.8-4.0 OS HSM | EF70-200mm f4L | EF 35mm f2 | EF 50mm f1.8 II | ELGA | SMA+Yingli 1375WP

• DrNizeGuy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:35
mja k heb hier een c62 staan. print wel goed opzich.. alleen af en toe krijg ik er wel strepen doorheen (met name bij de wat grotere plaatjes).
en hij maakt wel een klere herrie, maar voor de rest doetie t goed.
nog geen problemen mee gehad iig

Verwijderd

DrNizeGuy schreef op 06 January 2003 @ 22:43:
mja k heb hier een c62 staan. print wel goed opzich.. alleen af en toe krijg ik er wel strepen doorheen (met name bij de wat grotere plaatjes).
en hij maakt wel een klere herrie, maar voor de rest doetie t goed.
nog geen problemen mee gehad iig
Dit probleem komt waarschijnlijk omdat je de printer niet helemaal goed uitgelijnd hebt. Ik heb diverse inktjet printers gehad, maar na goed uitlijnen heb je hier absoluut geen last van, ook niet bij complete a4 afdrukken.
Ik zou zeggen gebruik je epson tool nog eens en lijn de printer eens goed uit

• VincentH
Mag ik de voorzichtige conclusie trekken dat de GoT naar Epson neigt? Ik heb zelf met m'n oude printer nooit last gehad van strepen in plaatjes.

• Il Ljama
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 25-01 12:58

Il Ljama

Spits ya in the face!

Heb zelf de s300. Prima printer voor eenvoudige printwerk + , niet onbelangrijk, betaalbare cartridges (6, 95 voor zwart).

It's better to remain silent and be thought a fool, than to speak out and remove all doubt!

• Tubbietje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-07 10:34

Tubbietje

Illegaal!

Wat je ook kan doen is om de printer te cleanen.
Ik kon helemaal niet meer printen met mijn Epson 740!
Later had ik hem opengeschroefd zodat ik beter bij de printkoppen kon.
Na een hele tijd met keukenrol en alcohol aan de gang te zijn gegaan wertke die nog niet lekker... totdat opeens mijn vader een idee had om er gewoon een vochtige doek onder de printkop te leggen.
Na een hele nacht met die doek eronder deed ie het opeens de volgende dag weer goed... en nu nog steeds :)

[ Voor 7% gewijzigd door Tubbietje op 07-01-2003 12:03 ]

Intel Core i7 4770K + 8x LG 24EB23 | New iPad 16GB WiFi | Xiaomi Mi Mix 2 | Microsoft Surface Pro 3 i5 128GB

Verwijderd

me pa heeft een S200 en daar heb ik laatst op fotopapier een paar foto's mee uitgeprint en dat zag er prima uit, boven verwachting.

Verwijderd

VincentH schreef op 06 January 2003 @ 20:43:
heeft iemand anders misschien ervaring met recentere Canon printers?
Heb zelf de S520, goede printer, lekker snel goede kwaliteit, sperate inkttanks en de cartridges zijn heel voordelig :up: dus
Pagina: 1