Maxtor 5000LE 80GB externe HD wil niet werken icm USB2

Pagina: 1
Acties:

• plakbandrol
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-02 12:36
Ik heb een Maxtor 80gb externe schijf gekocht, hij werkt prima alleen is de snelheid bagger, (ik heb USB1.1)
Vandaag heb ik een USB2 pci kaartje gekocht (merk Sunix) maar als ik hem daarop aansluit herkent hij hem niet meer

Ik heb m'n USB muis in die kaart gestoken om te kijken of het daaraan lag maar die herkent hem wel gewoon

Dus de harde schijf werkt wel met USB1.1 en het USB2 kaartje werkt ook met andere USB apparaten maar ze werken niet samen

iemand een idee waar dit aan kan liggen?

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-02 17:19
Werkt de schijf wel op je normale usb 1.1 poorten ?, want dan is het verhaal iets duidelijker.

Een muis werkt al gauw op zo'n usb kaartje, heb vaak zat gezien dat bijv. een scanner of een webcam dan alsnog niet werken :)

• hullepim
  • Laatst online: 10:53
Carel schreef op 06 januari 2003 @ 16:34:
Werkt de schijf wel op je normale usb 1.1 poorten ?, want dan is het verhaal iets duidelijker.

Een muis werkt al gauw op zo'n usb kaartje, heb vaak zat gezien dat bijv. een scanner of een webcam dan alsnog niet werken :)
Als je gelezen had, dan had je gezien dat hij wel op 1.1 werkt

Verwijderd

al nieuwe drivers geprobeerd ? welk OS ? je moet wel USB 2 drivers instaleren !

• plakbandrol
Win2k, ik hoorde dat er aparte drivers voor gedownload moesten worden, maar kan nix vinden tot nu toe

• plakbandrol
Carel schreef op 06 januari 2003 @ 16:34:

camara werkt ook op het kaartje :)

Verwijderd

Met mijn Maxtor 5000DV (aangesloten op Belkin USB 2 PCI kaart) heb ik ook herkeninsproblemen bij win2000.
Na iedere herstart van win2000 komt er een geel ? error in Apparaatbeheer.
Alleen door de USB kabel eruit en weer erin te steken installeert win2000 de HD opnieuw. En kan ik de HD gebruiken.

USB 2 PCI kaart deelt met 4 andere kaarten het IRQ 11.

Euvel verholpen door in Apparaatbeheer onderstaand uit te schakelen:
- geintergreede USB 1 controller (AMD 756 PCI to USB);
- 1 USB 2 controller (NEC PCI to USB).

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2003 17:34 ]

Pagina: 1