Toon posts:

Gentoo + NIS *zucht*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik ben een poging aan het doen om een client-server config te maken met 2 clients...

voor het inloggen wou ik nis gaan gebruiken, dus ik lezen.. (ww.linux-nis.org).
Zag er niet te lastig uit, maar het wil dus echt niet werken ......

Server (ypserv) gewoon met standaard instellingen.

Client (ypbind) heb ik de server in de config gezet (hostname) en die hostname staat wel in de hosts file :) .

Dat is het zo'n beetje.

Het probleem is dat de client de server op 1 of andere manier niet kan vinden... (netwerk werkt goed, geen firewall ofzo).

Wie red mij :P

Verwijderd

Nog ff afgezien van het feit dat NIS eigenlijk iets is wat je niet wilt gebruiken, maar op wat voor manier kan de client de server niet vinden? Kun je pingen? Kun je resolven? Wat zijn de foutmeldingen die je krijgt als ... ?

Verwijderd

Topicstarter
allereerst ik had de keuze tussen openldap en nis, leek mij een makkelijke keuze toen ik de configuraties zag...

Het netwerk is perfect, pingen nfs enzo werkt ook allemaal, maar zodra ik IPBIND wil starten op de clients krijg ik de error "no nis server found".

(en ja de nis server draait wel :) )

• imdos
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-05 12:04

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

Iets met /etc/hosts.allow & hosts.deny lijkt me ...

En als je met de client op de server zelf probeert te connecten dus via localhost werkt dat wel???

pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem

Verwijderd

Topicstarter
imdos schreef op 06 januari 2003 @ 15:14:
Iets met /etc/hosts.allow & hosts.deny lijkt me ...

En als je met de client op de server zelf probeert te connecten dus via localhost werkt dat wel???
hosts.allow en hosts.deny zijn goed, anders zouden de andere programma's zoals nfs ook niet mogen werken, vanaf localhost zal ik ff proberen...

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 January 2003 @ 15:16:
hosts.allow en hosts.deny zijn goed, anders zouden de andere programma's zoals nfs ook niet mogen werken, vanaf localhost zal ik ff proberen...
Da's niet helemaal waar he. Je kunt met tcpwrappers per service filteren. :)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 06 January 2003 @ 15:30:
[...]

Da's niet helemaal waar he. Je kunt met tcpwrappers per service filteren. :)
daar heb jij weer gelijk in :)

Maar nee, ik heb het ff gedubbelchecked en de hosts files zijn goed (lees alles is allowed :+ )

• arnova
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:21

arnova

weet veel, maar niet alles

Ik denk dat ik al weet wat je probleem is, heb ik zelf ook gehad: je moet eerst even je domain naam "setten" met "/bin/domainname {joudomainnaam}" voordat je ypbind (of ypserv). start! Op dit gebied vind ik de documentatie van ypbind niet echt duidelijk. Dit commando kun je bv. in je rc.sysinit zetten of in het ypbind / ypserv init script.

Indien je dit niet helpt post dan ff je config file (yp.conf etc..)

Ctrl4Dkn: ESP32 (Floor) Heat Controller With Daikin (Heatpump) Support - https://github.com/arnova/ctrl4dkn

Pagina: 1