Toon posts:

Inet delen met XP + bestanden kunnen versturen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een pc die XP pro draait met kabelinternet, en via een crosskabel zit daar een 98SE pc op aangesloten. XP is dus 'server' en deelt internet doordat ik heel simpel 'internet delen' heb aangevinkt bij de 2kabelmodem netwerkkaart.
Op de 98SEpc werkt internet prima, op 1 cruciaal ding na. Ik kan geen bestanden versturen met MSN, ICQ of IRC (en ook geen DCC chat sessie openen op IRC). Ik kan trouwens wel FTP'en.
Is het mogelijk op de XPpc zo te configureren dat de 98SEpc gewoon bestanden mag sturen?
Ik heb 'firewall' bij de kabelmodem netwerkkaart al uitgeschakeld, pakketcontroles verwijdert (en weer teruggezet), maar ik krijg het niet voor elkaar.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2003 14:48 ]

• stamp
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
hint je moet poorten mappen maar ik denk dat je simpel even de search moet gebruiken en dat een slot er snel aankomt wil je graag helpen maar dr zijn al tig topics over en dan wordt het alemaal een beetje dubbel. succes met zoeken

Then we ate some mescaline and went swimming - Hunter S. Thompson.

• Sumuhtsop
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Verwijderd

Topicstarter
Ik had gesearched, veel netwerkproblemen maar kon bestandsverstuurproblemen niet vinden. Ik zal poortverhaal even lezen, bedankt voor de moeite mensen!

Verwijderd

Topicstarter
Hee bedankt, die FAQs zijn erg uitgebreid. Nu moet ik alleen nog uitvinden hoe ik poorten kan mappen in XP, er staat alleen een vinkje 'inet delen'. Het kan vast wel met zon vaag .msc bestandje. Ik zoek al op google...