Ik heb een netwerkje van een laptop(win98) en een pc(winxp), met een switch ertussen (er komen er meer aan), maar het netwerkje loopt niet meer. De laptop kan zichzelf wel pingen, maar de PC niet, en de pc kan zichzelf en de laptop niet pingen, maar kan wel localhost (127.0.0.1) pingen, als ik vanaf de pc ping naar de laptop of naar zichzelf, krijg ik foutcode 65 Kan bericht niet verzenden, dit lijkt mij de oorzaak van het niet lopende netwerk.
Het is wel zo dat als de pc met de switch verbonden is, er voor de pc al een actief netwerk is. en hij stuurt daar dan ook verschillende paketten naartoe. Maar zelfs als de laptop eraanhangt, stuurt deze paketten terug, hoewel de gedeelde schijven niet geopend kunnen worden. Ik ben er al lang mee bezig, en kom er niet uit. BTW ik draai geen firewall oid
Het is wel zo dat als de pc met de switch verbonden is, er voor de pc al een actief netwerk is. en hij stuurt daar dan ook verschillende paketten naartoe. Maar zelfs als de laptop eraanhangt, stuurt deze paketten terug, hoewel de gedeelde schijven niet geopend kunnen worden. Ik ben er al lang mee bezig, en kom er niet uit. BTW ik draai geen firewall oid