Toon posts:

1 van de twee computers kan niet pingen, de ander wel...

Pagina: 1
Acties:
  • 351 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een netwerkje van een laptop(win98) en een pc(winxp), met een switch ertussen (er komen er meer aan), maar het netwerkje loopt niet meer. De laptop kan zichzelf wel pingen, maar de PC niet, en de pc kan zichzelf en de laptop niet pingen, maar kan wel localhost (127.0.0.1) pingen, als ik vanaf de pc ping naar de laptop of naar zichzelf, krijg ik foutcode 65 Kan bericht niet verzenden, dit lijkt mij de oorzaak van het niet lopende netwerk.
Het is wel zo dat als de pc met de switch verbonden is, er voor de pc al een actief netwerk is. en hij stuurt daar dan ook verschillende paketten naartoe. Maar zelfs als de laptop eraanhangt, stuurt deze paketten terug, hoewel de gedeelde schijven niet geopend kunnen worden. Ik ben er al lang mee bezig, en kom er niet uit. BTW ik draai geen firewall oid

Verwijderd

Hebben ze wel allebei een ip-adress in dezelfde range?

Verwijderd

Topicstarter
Ja, namelijk de pc heeft 10.0.0.1 en de laptop 10.0.0.2 met allebei het subnetmask 255.255.255.0

• Maarten
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Gebruik een andere range,

een 192.168.0.XXX adres, die zijn voor thuis gebruik,
verder, wat voor kables tussen de switch en PC's
en zitten die kabels goed :?

• richard_kraal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03-2025
AMD_er schreef op 07 januari 2003 @ 12:53:
Gebruik een andere range,

een 192.168.0.XXX adres, die zijn voor thuis gebruik,
verder, wat voor kables tussen de switch en PC's
en zitten die kabels goed :?
zucht, wat maakte de klasse nou uit, of je nou 192 of een 10 range gebruikt ze zijn beide private ;)

Verwijderd

Is de default gateway ook ingesteld en de DNS?

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
Verwijderd schreef op 07 January 2003 @ 14:54:
Is de default gateway ook ingesteld en de DNS?
heeft nada met pingen te maken

heb je al geprobeerd wat het doet met een crosscable?
andere netwerk kaart in de pc?

This message was sent on 100% recyclable electrons.

• CME86
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:40
de pc werkt wel als er een cross-kabel tussen zit. Maar met de swits heeft het ook gewerkt.
Ik heb al met meerdere NIC's gewerkt en op verschillende pci slots (ivm IRQ)
Ik formateer de zooi gewoon want ik kan nu ook via mijn modem geen data meer verzenden. :(

(namens JASPERDE_LANGE) (maar die het geen inet meer :+, dus maar effe via de telefoon gedicteerd.)

• RMYuma
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-03 05:28

RMYuma

The disguise is complete!

Heb je bij beide PC's een keertje de TCP/IP-stack weggehaald en opnieuw geïnstalleerd? Vaak lost dit TCP/IP-problemen het snelt op.

| Specs Aurora24 | My music |

Verwijderd

Ja, hij heeft tcp/ip op beide pc's al opnieuw geinstalleerd

(namens jasperde_lange, die hangt nu aan de telefoon :P)

• flipjevandejam
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:34
Heb je niet per ongeluk de Firewall in XP aangezet ? Die voorkomt namelijk dat er gepinged kan worden zegmaar :|

Verwijderd

Topicstarter
Ik zeg toch in mn eerste post dat ik geen firewalls oid aan heb staan :?

Verwijderd

Je hebt toch wel een patch kabel in je switch gedaan en geen crosskabel? :D

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:33
4777 » PING: transmit failed, error code 10050 or code 65?

When you issue a PING command, you may receive either of the following:

PING: transmit failed, error code 10050

PING: Transmit failed, error code 65.
This failure is generally the result of having a firewall program blocking the PING or blocking ICMP Echo and/or Echo Reply packets.
Check your program documentation for how to allow the PING command or to allow ICMP Echo and/or Echo Reply packets.

halve minuut google.

mrre ik geloof dat het echt door een firewall komt. ik dacht dat ik dezelfde error tijdje terug had en toen stond er op microsoft.com dat dit door zonelabs zonealarm kwam. ik kreeg die rror toen ik een keer zonelabs zonealarm had geuninstalled. pas als ik hem weer isntaleerde wou het werken :S. erg vreemd dus, mijn optie was helaas windows opniew instaleren :(

dus heb je er in het verleden firewall op gehad is het duidelijk

CISSP! Drop your encryption keys!

Verwijderd

Kabeltester op de kabels..... kan nog wel es een breuk zijn. 1 van de 8 kaduuk en een klein signaal valt weg.

Verwijderd

Kabelbreuk is het denk ik ook niet, als ik de kabel uit mn eigen pc trek kan ik nog wel mn eigen ip pingen

-=edit: sorry laurens, niet goed gelezen=-

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2003 01:16 ]

Verwijderd

[nohtml]
BasieP schreef op 07 January 2003 @ 14:56:
[...]

heeft nada met pingen te maken
Pardon :?

Toevallig heeft de default gateway _hier_ niks met pingen te maken nee, omdat je in hetzelfde subnet zit en er dus geen sprake van routering/gateeway is.

Daarnaast is pingen natuurlijk wel degelijk van DNS en/of de hosts-file afhankelijk als je een hostnaam probeert te pingen i.p.v. een IP-adres.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb idd een zonealarm geinstalleerd, maar niet draaiende. Vroeger - toen het netwerk het nog wel deed, moest ik gewoon zonealarm uitzetten, en het netwerk deed het. Maar ik heb nu gewoon windows opnieuw geinstalleerd, en het loopt als een zonnetje. iig bedankt voor de hulp ;)
Pagina: 1