Mobo alweer defect?

Pagina: 1
Acties:

• Postie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-08 12:04

Postie

No beer, no glory

Topicstarter
Als ik mijn PC aanzet, dan doet het toetsenbord het soms niet. Ledjes gaan niet aan, ik kan niks tikken. Het is een PS/2 toetsenbord. Probleem ligt niet aan het toetsenbord, want daar heb ik er 3 van getest. Ik heb een verloopplugje er tussen (van 'oude' toetsenbord naar ps/2, ik wil geen irritante windowstoetsen) en daar heb ik er ook 2 van getest. Machine start verder moeiteloos op zonder een foutmelding.

Soms als de PC aanzet dan brandft er 1 van de 3 leds en die krijg je dan ook niet uit. Of alle ledjes gaan knipperen en de pc gaat piepen net alsof de keyboard buffer vol zit. PC moet dan uit/aan gezet worden.

Moederbord is een MSI KtT Turbo2. Dus mijn logische conclusie is dat het aan het moederbord ligt. Maar wellicht heeft iemand anders nog een ander ideetje, voordat ik hem weer terugbreng naar de winkel en weer in de rij moet staan en etc..

Live every day, as if it's your last one

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-08 15:52
alle ledjes gaan knipperen en de pc gaat piepen net alsof de keyboard buffer vol zit
dat ligt niet aan de "buffer" maar das is een foutmelding als ik het goed heb

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Het KAN een slechte voeding in combinatie met Keyboard Poweron zijn, probeer eens jumpers of biosinstellingen te vinden die dat uitzetten of daar mee te maken hebben. Als het daar niet aan ligt, is het zeer waarschijnlijk toch je moederbord.

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Lijkt me toch dat hij dat toetsenbord met dat verloopje geregeld niet goed initialiseert. Hang er toch maar eens een gewoon toetsenbord aan, gaat vast wel goed. Windows toetsen zijn gewoon handig hoor, gewoon even aan wennen.

• Gem1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-02-2025
Vraag maar RMA aan,bord is stuk.
Probeer maar eens, zet em uit, ook de stekker eruit, laat em een 24 uitstaan, en zet em weer aan, 9 van de 10 keer gaat ie weer een paar minuten.

• avon
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
niet ieder toetsenbord werkt met een verloopje.

Gratis webwinkel beginnen? Met Onetoshop.com kunt u direct beginnen!

• Postie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-08 12:04

Postie

No beer, no glory

Topicstarter
Dit toetsenbord werkt al jaren met een verloopstukje. Ik zal nog een rechtstreekse proberen als ik toegang heb tot eentje dan. Misschien helpt het ook om wat stof weg te blazen.

Live every day, as if it's your last one

Verwijderd

Het klinkt toch als een defect toetsenbord.
Kabelbreukje misschien :?

• Happy-Amd_Freak
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-09-2021
Mischien de connector op mobo brak? Had ik ook een keer op Asus P2B moest ik ff opnieuw solderen en probleem verholpen! :)

Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan?

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
AvOn schreef op 06 januari 2003 @ 19:54:
niet ieder toetsenbord werkt met een verloopje.
Onzin, een DIN en PS/2 toetsenbord hebben precies dezelfde signalen, alleen de pinbezetting is anders.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 January 2003 @ 09:28:
Het klinkt toch als een defect toetsenbord.
Kabelbreukje misschien :?
hij heeft 3 Toetseborden getest, lijkt me sterk dat alle 3 stuk zijn... er zit iets fout op het mobo, of instellingen, of hardware fout...

• Toink
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Bordje weer kapot... de reparaties van MSI zijn niet je van het... dus nogmaals omruilen.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Postie schreef op 06 januari 2003 @ 14:07:
Moederbord is een MSI KtT Turbo2. Dus mijn logische conclusie is dat het aan het moederbord ligt.
Sja.. je geeft het zelf al aan :X

Verwijderd

zekere voor het "onzekere" nemen
een keer een standard ps2 toetsenbord eraanhangen kijken of dat werkt.
waarschijnlijk niet maar je weet het maar nooit.

en je kunt trouwens op elk DIN toetsenbord een converter zetten en dan zou het gewoon moeten werken

Dus gewoon RMA aanvragen,
het beste kun je dat bij je leverancier doen, als je mazzel hebt dan krijg je meteen een nieuw MB terug
zit je niet met de rma handeling van MSI
scheelt tijd en misschien zelfs irritatie
Pagina: 1