Toon posts:

[Flash] Bestandje maken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoe sla ik een bestandje op met flash, bijvoorbeeld om hi-scores op te slaan van een spelletje? 8)7

Ik gebruik Flash-MX.
Alvast bedankt..

Verwijderd

moet je opslaan met een txt bestand of opslaan in een database... (asp / php). Niet zo simpel als het lijkt volgens mij... (weinig verstand van hoe je dat daadwerkelijk moet doen...)

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:20
ik zou eens opzoek gaan naar een tutorial met actionscript, want daar heeft het mee te maken

Verwijderd

Topicstarter
actionscript kan ik wel, maar ik geloof idd dat je het met een database moet doen jammer genoeg :S

toch bedankt jongens

• hobbit_be
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-07-2025
moet dit bestand voor elke bezoeker gelden of alleen voor de huidige gebruiker (zoals een cookie?)

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

gewoon met loadMovieNum("datain.asp?score=15500", 0); en dan met asp in een db gooien.

Huur mij in als freelance SEO consultant!

Verwijderd

Topicstarter
lol "gewoon" ;) nog niet zo bijster veel verstand van databases :(

edit: en het moet niet perse in een web-page staan...

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2003 14:23 ]

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

google is je vriend

Huur mij in als freelance SEO consultant!

Verwijderd

Topicstarter
i know...

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 January 2003 @ 14:06:
Hoe sla ik een bestandje op met flash, bijvoorbeeld om hi-scores op te slaan van een spelletje? 8)7

Ik gebruik Flash-MX.
Alvast bedankt..
Als je er een stand alone game(.exe) van gaat maken is het wel mogelijk zonder server.. maar wat ga je precies doen dan?

Verwijderd

Topicstarter
exe is ook goed... hoe dan?

edit: please ;)

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2003 14:28 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik wil gewoon een bestandje maken die hi-scores opslaat.. de scores komen uit een variabele van flash.. het liefst een bestandje dat je niet zomaar met textpad kan editen ;)

Verwijderd

Topicstarter
niemand? ik weet: ongeduldig...

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
maak een asp/php pagina die de db bewerkt, en vanuit actionscript open je een url als "http://www.mysite.com/updatescore.asp?name=RobIII&score=5165487".
Dat moet werken.

edit:

te laat en niet goed gelezen. excuus

[ Voor 19% gewijzigd door RobIII op 06-01-2003 15:41 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Verwijderd

Topicstarter
Oeh Homer rulz! maarre, ik wil eigenlijk zonder database werken, dus dat je gewoon een bestandje in dezelfde map krijgt... toch bedankt

Verwijderd

surf eens naar flashkit.com

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-08 22:18

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

RobIII schreef op 06 januari 2003 @ 15:40:
...open je een url als "http://www.mysite.com/updatescore.asp?name=RobIII&score=5165487".
Dat moet werken.
Hmm, hij wil al sowieso een bestandje krijgen wat je met een ascii editor niet even doorgrondt, en jij komt met deze oplossing om de hiscores te updaten? Lekker makkelijk :)

Niet serieus bedoeld overigens, je hebt ook al ge'edit

[ Voor 4% gewijzigd door Dark Blue op 06-01-2003 19:20 ]

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Verwijderd

Topicstarter
niet gevonden op flashkit... ook niet in de help. :'(

mijn enige hoop is volgens mij nog B-Top, als ie me ff kan vertellen hoe dat werkt met dat .exe-bestandje.. ;) het hoeft trouwens niet PERSE gecodeerd te zijn.. (niet te editen)

bedankt voor jullie aandacht sowieso

Verwijderd

http://www.flashkit.com/m...r-Kory_Rob-1904/index.php

edit:

this zip contains an fla, swf, html page, and cgi script for keeping highscores with Flash games. there are many advanced features included such as badword detection, built in list scroller for 100 names, tells you what you ranked out of the top scores (if at all.) this works on NT and Unix and windows 2000

[ Voor 71% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2003 23:25 ]

• roytanck
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 07-07 09:29
Kijk eens in de documentatie van Flash naar Local Shared Objects. Dat is precies wat je zoekt. Het is een soort cook-ie-achtig systeem om variabelen lokaal op te slaan...

Verwijderd

zoek eens op loadVariables

• XangadiX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:42

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

en zoek eens op hoe je met txt bestandjes werkt

Stoer; Marduq

Verwijderd

Weefselkweekje schreef op 07 januari 2003 @ 11:18:
Kijk eens in de documentatie van Flash naar Local Shared Objects. Dat is precies wat je zoekt. Het is een soort cook-ie-achtig systeem om variabelen lokaal op te slaan...
wanneer je scores lokaal gaat opslaan, kunnen andere mensen niet meer de hi-scores van anderen zien. Je zal het echt op de server moeten opslaan, ik dacht zelf aan XML, of een combinatie van AS, met PHP en MySQL. Ik weet niet met welke je ervaring hebt, XML is over het algemeen langzamer.

Ik lees net je topic door, je wilt geen database gebruiken, hga dan te werk met XML, dit kan ook gewoon worden gebruikt met een .EXE bestand.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2003 09:15 ]

• oh,when?
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

oh,when?

...

kzie geen enkele reden om voor een simpel highscore lijstje een xml file te gaan bakken, misschien omwille van "kijk oh mooi...allemaal 'xml-georienteerd'

xml is langzaam in flash, punt.

"You're only as good, as what you did last week."

• GrimaceODespair
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17:08

GrimaceODespair

eens een tettenman, altijd ...

"XML is langzaam in Flash"? Dat valt reuze mee hoor, zeker in de overgang naar MX. En al helemaal als je alleen wat hiscores wilt uitwisselen (is helemaal niet zo intensief). Als je dan XML gebruikt, is het naar de toekomst toe ook nog beter uitbreidbaar (loadVariables wordt een rotzooi als je daar zo nu en dan extra vars bij gaat plakken, met XML kan dat gestructureerd). 't Is niet omdat XML een buzzword is, dat je't niet meer zou mogen gebruiken.

Wij onderbreken deze thread voor reclame:
http://kalders.be

Verwijderd

Topicstarter
jongens, bedankt allemaal, maar ik heb helaas niet zoveel verstand van xml, php, asp, en meer van die poep... 8)7 binnenkort ga ik wel php leren denkik, maar dat kan nog ff duren... |:( als iemand me kan vertellen hoe ik gewoon in het .exe bestand iets kan inbakken.. graag!
Pagina: 1