Hoe sla ik een bestandje op met flash, bijvoorbeeld om hi-scores op te slaan van een spelletje?
Ik gebruik Flash-MX.
Alvast bedankt..
Ik gebruik Flash-MX.
Alvast bedankt..
Verwijderd
[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2003 14:23 ]
Verwijderd
Als je er een stand alone game(.exe) van gaat maken is het wel mogelijk zonder server.. maar wat ga je precies doen dan?Verwijderd schreef op 06 January 2003 @ 14:06:
Hoe sla ik een bestandje op met flash, bijvoorbeeld om hi-scores op te slaan van een spelletje?![]()
Ik gebruik Flash-MX.
Alvast bedankt..
[ Voor 19% gewijzigd door RobIII op 06-01-2003 15:41 ]
There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.
Je eigen tweaker.me redirect
Over mij
Hmm, hij wil al sowieso een bestandje krijgen wat je met een ascii editor niet even doorgrondt, en jij komt met deze oplossing om de hiscores te updaten? Lekker makkelijkRobIII schreef op 06 januari 2003 @ 15:40:
...open je een url als "http://www.mysite.com/updatescore.asp?name=RobIII&score=5165487".
Dat moet werken.
[ Voor 4% gewijzigd door Dark Blue op 06-01-2003 19:20 ]
heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs
Verwijderd
[ Voor 71% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2003 23:25 ]
Stoer; Marduq
Verwijderd
wanneer je scores lokaal gaat opslaan, kunnen andere mensen niet meer de hi-scores van anderen zien. Je zal het echt op de server moeten opslaan, ik dacht zelf aan XML, of een combinatie van AS, met PHP en MySQL. Ik weet niet met welke je ervaring hebt, XML is over het algemeen langzamer.Weefselkweekje schreef op 07 januari 2003 @ 11:18:
Kijk eens in de documentatie van Flash naar Local Shared Objects. Dat is precies wat je zoekt. Het is een soort cook-ie-achtig systeem om variabelen lokaal op te slaan...
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2003 09:15 ]
"You're only as good, as what you did last week."
Wij onderbreken deze thread voor reclame:
http://kalders.be