Piepend geluid afspelen DVD

Pagina: 1
Acties:
  • 110 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• shlammod
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-10-2024

shlammod

dus.... enzo....

Topicstarter
Ik heb een probleempje.
Als ik via mijn flaptop (Dell Inspiron 4150) een DVD afspeel dan komt er uit de speakers niet een al te geweldig geluid (zeg maar meer, een rot geluid)
Als ik daar oude PC-speakers op aansluit, is het geluid al een stuk beter.
Nu heb ik vorige maand voor mijn desktop PC een SB Audigy 2 Platinum gekocht en een 6.1 speakersetje. In deze PC zit (nog) geen DVD-ROM. Nu wil ik dus wel DVD's kijken en heb mijn geluid van de laptop via de aux-ingang op de bay die bij de SB geleverd is aangesloten.
Als ik nu echter een DVD afspeel heb ik een heel erg piepend geluid. Kijk ik op mijn TV naar de DVD's dan zie ik ook een paar horizontale scanlines over het beeld gaan, die beetje gelijk lopen met het piepend geluid.

Heeft iemand enig idee hoe ik van dit rottige geluid afkom?
Ik heb voorlopig nog niet genoeg geld om een DVD-ROM te kopen voor mij desktop (priorteiten liggen even ergens anders), maar ik wil dus wel graag normaal DVD's kunnen kijken zonder me te ergeren aan het geluid.

it's all fun and games, 'till someone loses an eye. Then it's just fun you can't see

• shlammod

shlammod

dus.... enzo....

Topicstarter
nobody?

it's all fun and games, 'till someone loses an eye. Then it's just fun you can't see

Verwijderd

aardlus ?

• shlammod

shlammod

dus.... enzo....

Topicstarter
Nee, denk t niet.. t is niet echt een brom.. t is meer een hoge stotterende piep, geen constant geluid

Verwijderd

draai je 220 volt stekker eens om van je versterker

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2003 15:26 ]

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-10-2025
dat komt van de tv af...
is het een 50hz???
(mijn oude tv, en die hier bij mijn ouders in de kamer staat maakt altijd een piepend geluid, en als je er op gaat letten... word je er echt bniet goed van, nu met mijn 100hz hoor je NIKS! lijkt net of ie uit staat :*) (

• shlammod

shlammod

dus.... enzo....

Topicstarter
Ik zal ff een situatieschet of foto's maken (vanavond) en deze plaatsen.. misschien dat het verhaal dan iets duidelijker wordt.. het piepen komt dus uit mijn Desktop-PC (via die speakers luister ik nl naar de DVD's)

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-10-2025
shlammod schreef op 07 January 2003 @ 15:21:
Ik zal ff een situatieschet of foto's maken (vanavond) en deze plaatsen.. misschien dat het verhaal dan iets duidelijker wordt.. het piepen komt dus uit mijn Desktop-PC (via die speakers luister ik nl naar de DVD's)
owh...
misschien een hele domme vraag,
maar heb je niet tovallig je microfoontje heel hard aan staan?
(heb ik vroeger wel eens gehad dat ik allemaal onnodig geluid door mijn speakers kreeg, bleek ik in een dolle bui aan de verkeerde hendel te hebben getrokken :o (een "hendel" in het programma ;) )

verder heb ik echt geen id

• shlammod

shlammod

dus.... enzo....

Topicstarter
Gegh.. dat is een goed.. de line-in stond max-open... ik ga t straks ff uitproberen (zit op mijn werk nu)
Als t verholpen is laat ik t wel ff weten, anders kom ik weer terug met meer vragen en specs.

Thanx

• shlammod

shlammod

dus.... enzo....

Topicstarter
't Is dus niet verholpen.
Ik heb op zowel mijn laptop als PC alle geluidskanalen dicht gezet die niet nodig zijn, op mijn laptop bleef dan alleen de wave open staan, en op mijn PC de Aux2 ingang open.
Afbeeldingslocatie: http://www.nepenthe.nl/tweakers.jpg
Klik voor groter

Verder heb ik ook alle bekabeling van mijn PC -> TV eruit getrokken (zit een GeForce 3Ti200 in met TV-out) en van VCR -> PC

Als ik op de koptelfoonuitgang van mijn laptop dus een goedkoop setje aansluit hoor ik niet dat piepende (en krakend wanneer je met muis beweegt) geluid als ik mijn notebook op mijn TV aansluit.

• shlammod

shlammod

dus.... enzo....

Topicstarter
Nobody??
Ik heb inmiddels ook al andere software geprobeerd, maar dat werkt ook niet echt.

• shlammod

shlammod

dus.... enzo....

Topicstarter
PROBLEM SOLVED.

Ik dacht, laat ik maar welk ff mijn oplossing posten, mocht iemand anders hetzelfde/soortgelijk probleem hebben.

Als ik mijn laptop niet aansluit op de adapter, dan ben ik het geluid kwijt.
Ik dacht dat mijn TV-OUT het om spanning-redenen niet zou doen (batterij te weinig voeding kon leveren voor TV-OUT) maar dat bleek dus niet zo.

Ben nu de irritante piepjes kwijt :*)

Pagina: 1