[Zone Alarm] werkt niet met Remote Administrator, wat nu?

Pagina: 1
Acties:

• Hofmeester_abc
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-08 22:33
Probleempje met Remote Administrator. Ik snap er geen snars van.

Ik draai Remote Administrator server, een programma waarmee ik van afstand mijn PC kan besturen. Alles werkt, mits Zone Aarm uit staat. Op zich niet zo gek natuurlijk, daar is een firewall voor. Maar ik heb in Program Control het server-gedeelte aangevinkt, dat wil zeggen dat ik access en server toe laat.

Toch blokkeert Zone alarm nog steeds Remote Administrator. Natuurlijk kan ik ZA uitzetten, maar je laat een breedbandPC niet een hele dag zonder firewall draaien. |:( |:(

Mijn vermoeden is dat het iets met de poorten te maken heeft. Het zou kunnen dat ZA de standaardpoort van Remote Administrator blokkeert, maar dat kan ik niet goed zien. Heeft iemand een suggestie?

(Draai overigens een netwerk achter een router, maar dat werkt allemaal, portmapping enzo is in orde)..

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Hofmeester_abc schreef op 06 January 2003 @ 13:50:
Probleempje met Remote Administrator. Ik snap er geen snars van.

Ik draai Remote Administrator server, een programma waarmee ik van afstand mijn PC kan besturen. Alles werkt, mits Zone Aarm uit staat. Op zich niet zo gek natuurlijk, daar is een firewall voor. Maar ik heb in Program Control het server-gedeelte aangevinkt, dat wil zeggen dat ik access en server toe laat.

Toch blokkeert Zone alarm nog steeds Remote Administrator. Natuurlijk kan ik ZA uitzetten, maar je laat een breedbandPC niet een hele dag zonder firewall draaien. |:( |:(

Mijn vermoeden is dat het iets met de poorten te maken heeft. Het zou kunnen dat ZA de standaardpoort van Remote Administrator blokkeert, maar dat kan ik niet goed zien. Heeft iemand een suggestie?

(Draai overigens een netwerk achter een router, maar dat werkt allemaal, portmapping enzo is in orde)..
zit er in je router ook geen firewall?

ff deels offtopic, maar je pc kan gerust dagen zonder firewall draaien ;) als je gewoon geen trojan's etc hebt en je os geupdate, en zeker als je nog achter een NAT router zit ;)

Verwijderd

Zoek eens uit welke poorten dat Remote Admin tooltje gebruikt. Maak daarna zelf regels aan in je firewall om inbound verkeer van die poorten toe te staan.

Als je niet weet welke poorten die remote admin gebruikt moet je even zoeken (GoT, Google of de site van ZA). Als het niet kan vinden probeer je gewoon te connecten en kijk je in je vuurmuur logs welke poorten geblocked zijn. Probeer die Remote Admin ook eens vanaf een andere pc in je netwerk.

• Hofmeester_abc
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-08 22:33
De poort is duidelijk, Remote Admin maakt standaard gebruik van 4899 oid. Het probleem: in Zone Alarm kun je dit niet nader specificeren.....

In mijn router zit een firewall, maar daar kan het niet aanliggen. Als ik Zone Alarm uitzet, komt ik er wel langs (=lukt het me Remote Admin Serv aan te sturen).

Ik vrees dat Zone Alarm niet geavanceeerd genoeg is, omdat het niet toestaat poorten open en dicht te zetten.....

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Hofmeester_abc schreef op 06 January 2003 @ 15:15:
De poort is duidelijk, Remote Admin maakt standaard gebruik van 4899 oid. Het probleem: in Zone Alarm kun je dit niet nader specificeren.....

In mijn router zit een firewall, maar daar kan het niet aanliggen. Als ik Zone Alarm uitzet, komt ik er wel langs (=lukt het me Remote Admin Serv aan te sturen).

Ik vrees dat Zone Alarm niet geavanceeerd genoeg is, omdat het niet toestaat poorten open en dicht te zetten.....
mja, dan moet je op zoek naar een echte firewall ;)