Toon posts:

5.1 speakerset op mijn CT5880 onboard sounblaster 128 ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ben van plan nieuwe speakers aan te schaffen, de creative inspire 5100 o.i.d.
Nu wil ik weten of de onboard soundcard (ct5880) op mijn gigabyte ga 7dxr voldoende mogelijkheden heeft om de speakers aan te sturen. Wat ik weet is dat ik 4 speakers aan kan sturen via de twee uitgangen op de ct5880.

Maar kunnen ook 5.1 speakers gebruikt worden, of moet ik een nieuwe soundblaster live aanschaffen?

b.v.d.

Verwijderd

Je onboard soundkaart is geen 5.1

Dus succes met aanschaffen :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik vroeg me af of een 4.1 set wel zal werken, vanwege de aansturing van 4 speakers.
Klopt dit?

Verwijderd

Je kunt een 5. 1 speakerset best aansluiten maar dan doet de center speaker het natuurlijk niet. Verder is het geen probleem. Hij werkt dan gewoon als een 4.1 speakerset. 5.1 heeft 3 aansluitingen 1 kun je dan gewoon los laten hangen.
Als je dan ooit een 5.1 geluidskaart zou aanschaffen heb je meteen de juiste boxen hiervoor.

4.1 Speaksets kun je gewoon aansluiten, als tenminste 4 speakers kan instellen. Dus 2 line-out's op je geluidskaart. Test dit bv door gewoon stereospeakers aan te hangen aan uitgang 1 en dan aan uitgang 2. (en natuurlijk luisteren of er geluid uit komt bij beide 8)7 )

Koop je dus gewoon de 5.1 speakerset. Dat werkt precies hetzelfde als de 4.1 en je hebt uitbreidingsmogelijkheden. B) :Y)

Verwijderd

Topicstarter
thx, lijkt me duidelijk.