Toon posts:

Naar Indonesie: laptop hier of daar kopen?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.189 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hey all,

Binnenkort ga ik voor een klein jaar naar Indonesie. Afstuderen. Ik ben aan het overwegen er een laptop voor aan te schaffen. Ergens zegt mij iets dat die dingen daar misschien goedkoper zijn dan hier. Aan de andere kant: ik heb er geen info over. Mijn vraag is nu: heeft een (of meerdere) van jullie die info wel? Is het verstandiger (lees: goedkoper) daar zo'n kreng aan te schaffen?
En dan nog wat: kan je eenvoudigweg een pakketje cd-rommen meenemen in het vliegtuig? Ook als er back-uppen van bepaalde besturingssystemen op staan? Want de origininele cd's laat ik liever thuis. Of kan de douane daar bij gaan zeuren?

Ben benieuwd..

Verwijderd

Als je in iedergeval de doos daar weg gooit en in een laptop tas doet zullen ze niet 1-2-3 klagen weet ik zo, anders gaan ze ook nog invoer rechten enzo berekenen. Je moet dus gewoon de indruk wekken dat je hem al bezat voordat je daar heen ging.

En of je hem beter daar aan kan schaffen weet ik niet, want ik ben er nog nooit geweest...

• stamp
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Laptop gaat prima lukken en zal ook wel wat goedkoper zijn als in nederland maar koop er bv geen monitoren of tv`s die zien er vaak niet uit als je ze in nederland neerzet omdat die dingen worden aangepast aan het plaatselijke magnetisch veld van de aarde.
en zoals de-Lynk al zei doe net of je hem al had toen je er heen kwam. :)
ben jaloers ben half indo maar ben er nog nooit geweest :)

Then we ate some mescaline and went swimming - Hunter S. Thompson.

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:14

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

als je pech hebt trekken ze het model/serienummer na :)
maar ja, de kans dat je op schiphol word aangehouden is niet zo heel groot. gokje dus.

over de cd´s kan ik weinig vertellen, ik had er 5 mee naar Thailand (muziek, divx, software). niemand die het controleerde, grotere aantallen weet ik dus niet. zal wel meevallen

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international law enforcement operation.

• Fantomas
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Je kunt hem natuurlijk wel daar kopen.
Maar met het oog op de garantie lijkt het me niet handig.
Je zult zien dat het ding kapot gaat als je terug bent in nederland, en dan heb je natuurlijk een probleem.

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-08 18:11

YellowCube

Wait...what?

ik had een router gekocht en daar heb ik toch bijna een hoop geouwehoer aan overgehouden. Dus zorg er echt voor dat alles wat er ook maar een beetje op wijst dat die laptop nieuw is eraf is...En als ze dan alsnog gaan zeiken, gewoon keihard ontkennen of je dom houden (da's heel makkelijk...gewoon even de Enquete over de Bouwfraude op DVD huren en goed opletten).

cd's meenemen...ze kunnen je controleren, maar dan zeg je inderdaad dat het kopieen zijn.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

• 0cool
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 04-06-2024
zou hem in nederland kopen:
Mijn oom komt met grote regelmaat in Indonesie, en de prijzen verschillen weinig tot niets met de prijzen in Nederland.
voorbeeld: Hij wilde in Indonesie een geheugenuitbreiding kopen voor zijn digitale camera (sony), bleek dat het daar zelfs duurder was dan in Nederland
voorbeeld: Ik wilde graag een palmtop kopen, me oom een aantal prijzen doorgefaxt, vergeleken met de prijzen hier in nederland, bleek iets goedkoper te zijn (paar tientjes (in guldens)).

Bovendien, zoals eerder genoemd, hoef je niet te rekenen op garantie....

You thought your secrets were safe. You were wrong

• Pazzi
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-07 11:37

Pazzi

Koffiemokken en bierglazen

Over die cd's: een vriend van me is vorig jaar voor 8 maanden richting Nieuw-Zeeland vertrokken. Hij heeft mij toen gevraagd om _al_ zijn muziek cd's voor hem te kopiëren... Het waren allemaal originelen, maar de meeste waren van die bijzondere special editions en die wilde hij liever thuis laten.
In totaal heeft hij ruim 50 gekopieerde cd's 2x door 3 of 4 duaneposten heengesleept, zonder problemen...

Overigens: als je de originele hebt en je mocht problemen krijgen, kun je iig de orignele laten zien...

"When the shit hits the fan, make sure you don't get splattered" - Carol Thompson
"It's the story, not he who tells it" - Stephen King
"If you hate freedom, get married" - Vusumuzi Gumede
"Women can fake orgasms, men can fake love" - Bo Burnham

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-08 23:43

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Mocht je hem in Nederland kopen, neem dan in ieder geval je aankoopbon (of kopietje) mee naar Indonesie. Bij terugkomst kun je dan aantonen dat hij in Nederland gekocht is. Anders mag je hem achterlaten bij de douane en kun je hem later op vertoon van Nederlandse aankoopnota ophalen.
Jij moet aantonen dat hij in Nederland gekocht is, douane hoeft niet aan te tonen dat hij in Indonesie gekocht is.

This footer is intentionally left blank

Verwijderd

je gaat daar toch voor een klein jaar heen om te studeren. daar heb je een laptop bij nodig. als je em daar koopt, en je neemt em na dat jaar weer mee retour naar nederland, dan is er geen probleem hoor.

weet je al wat het prijsverschil is dan?

Verwijderd

Toen ik in 2000 in Indonesie was, heb ik ook gekeken naar computerapparatuur,.. ik dacht dat ik wel goedkoop een moederbordje kon kopen daar... Helaas, dus,.. die moederborden waren toen 10% duurder dan in NL... Kun je nagaan hoeveel dat voor die Indonesiers wel niet is... :/

Verwijderd

Topicstarter
OK, mooie reacties! Daar kan ik wat mee. Dus inderdaad gewoon in Nederland kopen en helemaal plat installen. Ik verwacht naar aanleiding van jullie verhalen ook niet dat cd's een probleem op zullen leveren. En het in- of uitvoeren van de laptop lijkt me al helemaal geen probleem: Als hij gewoon in een tas zit, ik laat mijn visum als student zien zal toch wel aannemelijk zijn dat ik er voor de studie naartoe gaan.

En voor stamp666: ik ben ook halfbloed. Had het niet verwacht, maar deze kans laat ik natuurlijk niet glippen. Babi ketjap here I come!

• amahusu
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04-08 22:21

amahusu

taking over the world!

hehe, ik ga in september 20 weken stage lopen in jakarta :)

maar ff over die cd's, een vriend van me is vorig week teruggekomen uit taiwan, na daar 3 maanden stage te hebben gelopen. Hij had ook een aantal gebrande cd's met divx mee en werd toen wel aangehouden door de douane op schiphol, maar ze deden er niet zo moeilijk over, zolang je niet teveel hebt (zodat het lijkt dat je een handeltje hebt oid). En bovendien is het toch toegestaan om 1 kopie te hebben voor eigen gebruik van een cd/dvd?

Always Outnumbered, Never Outgunned // Some people feel the rain, others just get wet

Verwijderd

volgens mij staat er onder een laptop die je in indonesie koopt geen CE sticker en op een laptop uit de EG wel! Krijg je gezeik mee met een beetje pech. Douane is niet achterlijk

• mvt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-07 10:56

mvt

ja ik ja

Even voor iedereen die zeurt over garantie.
Als ie over een jaar stuk gaat dan heb je idd moeite met garantie, echter, als je hem hier koopt heb je het 1e jaar zo goed als niks aan je garantie.

schandalig duur systeem, schandalig hoge 3d mark score, volgend jaar toch maar wat eerder mijn verlanglijstje opsturen naar Spanje, anders blijft dit gelul

Verwijderd

Laptops zijn over het algemeen van bekende merken, Compaq/HP enzo, deze bieden vaak een worldwide garantie zolang het zelfde product hier ook wordt verkocht
Pagina: 1