In-wall speakers

Pagina: 1
Acties:
  • 270 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• argi
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 03:41
Mijn ouders zijn van plan om nieuwe speakers te kopen voor (een nieuwe) stereoset, omdat ze ook bezig zijn met een nieuw interieur. De grote boxen die we nu hebben passen eigenlijk niet goed bij het interieur.

Nu heb ik iets gezien van In-wall speakers, speakers die verzonken zijn in de muur. Heeft iemand daar ervaring mee? Is de geluidskwaliteit goed? En heb je dan ook nog een subwoofer nodig? En hoe pak je het inbouwen aan? Kan iedereen dat of kun je dat beter laten doen? En waar kun je zoiets kopen? En welk merk heeft goede in-wall speakers?

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:56

Jag

In wall speakers, bah. Die worden vaak in openbare gelegenheden gebruikt (zoals in een supermarkt of een schoolkantine). Ik vind het helemaal niets.
Ik vind sommige speakers echt helemaal niet lelijk trouwens, die maken het interieur juist mooier.
Afbeeldingslocatie: http://www1.bwspeakers.com/images%5CphotoItem%5CACF53E.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www1.bwspeakers.com/images%5CphotoItem%5Cdm604s2-33l.jpg

Jag

Verwijderd

Ik ben het helemaal met Jag eens.

Verwijderd

Voor deze keer ben ik het eens niet met je eens, Jag ;) In-wall speakers zijn juist geliefd bij sommige audiofielen, en wel om het volgende. Je weet natuurlijk dat mee/partieëltrillende kastpanelen een funeste uitwerking hebben op het geluid van een luidspreker (kleuring). Daarom worden ook altijd zoveel mogelijk interne verstevigingen gebruikt, maar helemaal trillingsvrij is een kast nooit. Als je bv. bij de bouw van je huis al zeg maar luidsprekers in laat bouwen in de muren, dan heb je dus in feite bakstenen luidsprekers. Die zijn dus vrijwel kleuringsvrij (probeer maar eens een betonnen buitenmuur te laten resoneren). Uiteraard hebben we het hier dan wel over kwaliteits luidsprekerunits, en dus niet die goedkope in-wall gevallen die idd voor scholen enz. worden gebruikt (een goede bakstenen luidsprekerconstructie kan oplopen tot (tien)duizenden guldens per kanaal.

Ik ben het wel met je eens dat mooie luidsprekerkasten juist mooi staan in de woonkamer. En je kunt ermee patsen tegenover je bezoek :)

Verwijderd

Ik was ooit in een studio waar ze ook de speakers in de muur hadden zitten... Zal dus wel niet slecht zijn.

Alleen zul je nooit de indeling van je kamer meer kunnen veranderen, en dat is kut vind ik. Ik houd wel van verandering. Ik houd altijd het volgende stappen plan aan:

1 Plaats speakers
2 Bouw de rest van je kamer er omheen :)

Verwijderd

De enige In-wall speakers die ik ken zijn die school-gevallen (Conrad Electronic heeft die ook)

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:24

JvS

Ik heb hem zelf ook

hhm..
Ik heb ze nog nooit gehoord, maar weet wel dat heel veel bekende merken "in wall" versies hebben.

Je kan bij audioscript in Soest (B&W)misschien wel wat informatie opvragen en misschien wel even luisteren. (035 6020302 geloof ik)

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

He jongens voor flinter dunne speakers ga je naar mission ze hebben de NXT next generation geluids platen, dit is een plaat die een paar milimeter dik is en een zeeeer zuiver geluid geeft en is in alle grotes vormen en kleuren te krijgen vooral mooi in modern interieur als je een beetje lekkere muziek wilt luisteren zul je er wel een sub bij moeten hebben

http://www.mission.co.uk/fs2__tec.htm

KOM NAAR DE FIRATO daar kun je ze live bewonderen en beluisteren in een ruimte waar er meer als 20 in zitten terwijl de ruimte klein is heel wijs.

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 20-04 13:24

Shuriken

Life is all about priorities

Ik wil niet vervelend zijn hoor. Maar NXT www.nxt.co.uk heeft het uitgevonden.
Mission e.a. hebben slechts een licentie om dat soort speakers te produceren.

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-04 17:52

JT

VETAK y0

Waarom niet een leuk subwoofer systeempje ?
2xmission 771 + Rel strata 3
of
2x mission 700 + Rel Q 100

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

Verwijderd

wat heeft dat laatste hier nou weer mee te maken:?

Verwijderd

Signat heeft ook wel coole inwall speakers
http://www.signaturetech.com/page1.html

Verwijderd

beolab 8000 actieve luidsprekers fl 3000, - per stuk zijn een sieraad voor de kamer. Als je je boxen in de muur bouwt klinkt volgens mij altijd slechter. Trouwens systemen met subwoofer klinken altijd slecht. Tenminste als je echt goed geluid wilt!!!

• Clithopias
  • Laatst online: 06-12-2024
m'n oom heeft (of had, want ze zijn kadoek) boxen die heel dun zijn en hoog, en daarin zit een soort net gespannen, klinkt heel goed, maar kost ook een paar duiten

Verwijderd

Electrostaten zeker.

• Clithopias
  • Laatst online: 06-12-2024
zoiets ja

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:56

Jag

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 12 november 2000 12:26 schreef koffeannan het volgende:
beolab 8000 actieve luidsprekers fl 3000, - per stuk zijn een sieraad voor de kamer. Als je je boxen in de muur bouwt klinkt volgens mij altijd slechter. Trouwens systemen met subwoofer klinken altijd slecht. Tenminste als je echt goed geluid wilt!!![/quote]Maar gelukkig klinken B&O speakers wel goed :P.

Jag

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Als je je boxen in de muur bouwt klinkt volgens mij altijd slechter.[/quote]wat een onzin...vooral dat woordje altijd. <BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Trouwens systemen met subwoofer klinken altijd slecht. Tenminste als je echt goed geluid wilt!!![/quote]nog zulke onzin, en alweer dat woordje altijd...

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Maar gelukkig klinken B&O speakers wel goed[/quote]Hehe:)

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Maar gelukkig klinken B&O speakers wel goed[/quote]Euhm..?
bah

Verwijderd

was vast grapje...
Pagina: 1