[FILES] Owner probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 76 views sinds 30-01-2008

• Sn3akz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-01 20:37
Na lang nadenken en twijfelen heb ik hem toch in NOS geplaatst, omdat het uiteindelijk toch een Linux kwestie is

Probleem: Ik heb een paar bestanden op de site die door een PHP script zijn gegenereerd en hebben daardoor dus als owner httpd (0700 rechten).

Nu heb ik tot die bak geen telnet toegang (dedicated server bij een provider) maar wel FTP toegang.

Ik kan ook met user root inloggen op FTP, maar het CHOWN command werkt niet

(Commando wordt niet herkend, evenals SITE CHOWN).

ook het CHMOD commando werkt niet (geen toegang)

Is er een manier om die krengen via FTP te verwijderen??
Ik heb met google gezocht op:

delete httpd owner ftp
httpd owner delete

op GoT:

httpd owner
httpd owner ftp

Maar hier kreeg ik steeds vragen mbt php (met als antwoord dat daar een chown commando in zit) Maar daar heb ik dus niks aan :)

Alvast bedankt!

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
als het goed is heb jij als je naar je provider toe connect een apparte DIR (public_html) waarin je je files voor internet zet.
die dir is 700, en daar mag je dus alles in doen.

wanneer dit niet het geval is zou ik even bellen naar je isp(?) en vragen of ze je rechten willen geven

This message was sent on 100% recyclable electrons.

• arikkert
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-02 12:23
idd je provider om raad vragen.
wel vreemd dat je als root kunt inloggen met ftp en dan nog bepaalde rechten niet hebt.
overigens zou je het evt kunnen oplossen door een php file te uploaden die bij uitvoeren de chmod doet.

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Sn3akz schreef op 06 januari 2003 @ 12:23:
Ik kan ook met user root inloggen op FTP, maar het CHOWN command werkt niet
(Commando wordt niet herkend, evenals SITE CHOWN).
ook het CHMOD commando werkt niet (geen toegang)
Eh.. Je hebt dat toch niet met hoofdletters in lopen typen he ? :P

Linux is casesensitive, Bestand, bestand, en bESTAND zijn 3 verschillende files in linux..

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• Sn3akz
moto-moi schreef op 06 januari 2003 @ 13:52:
[...]

Eh.. Je hebt dat toch niet met hoofdletters in lopen typen he ? :P

Linux is casesensitive, Bestand, bestand, en bESTAND zijn 3 verschillende files in linux..
Geen stress.. zo ben ik niet ;)
BasieP schreef op 06 januari 2003 @ 12:25:
als het goed is heb jij als je naar je provider toe connect een apparte DIR (public_html) waarin je je files voor internet zet.
die dir is 700, en daar mag je dus alles in doen.

wanneer dit niet het geval is zou ik even bellen naar je isp(?) en vragen of ze je rechten willen geven
Zoals ik al zei: het is een dedicated bak. die is dus van mij alleen... als dat niet zo was had ik ook niet met root in kunnen loggen natuurlijk

Maar er zit denk idd weinig anders op dan de isp ff te contacten en vragen of hij telnet inschakeld?? :)
arikkert schreef op 06 January 2003 @ 12:36:
overigens zou je het evt kunnen oplossen door een php file te uploaden die bij uitvoeren de chmod doet.
Heb ik aan gedacht, en als andere oplossingen komen te vervallen zal ik dat ook wel doen, alleen zijn het meerdere directories met subs. Die moet ik dus dan allemaal gaan aangeven in PHP.. weinig zin in. Of je moet een script gaan schrijven wat subdirs zoekt.. Maar dan ben je vrij lang met dat script bezig :)

[ Voor 22% gewijzigd door Sn3akz op 06-01-2003 14:26 ]

Verwijderd

Mischien ben ik nog niet helemaal wakker, maar kun je niet gewoon met ssh connecten naar die bak?

• Seth4Chaos
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Seth4Chaos

that's me...

Sn3akz schreef op 06 januari 2003 @ 14:23:
Maar er zit denk idd weinig anders op dan de isp ff te contacten en vragen of hij telnet inschakeld?? :)
SSH mag ik hopen?

maar je kan ook een php/perl script installeren die een telnet sessie simuleerd (heb ik ook) dan kan je als de webserver-gebruiker (bij jouw httpd) inloggen en iig de rechten wijzigen van het bestand.
Zelf gebruik ik: CGI-Telnet

suc6 iig

Mistakes are proof that you are trying...

• XTerm
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-06-2025
Kan je met PHP niet een shellcommando uitvoeren ?
Gewoon
code:
1
shell("chmod 777 ./*");

:)

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Als die directory waar de zooi in staat van jouw is, maakt het niets uit van wie de bestanden zijn die erin staan, al hebben ze als rechten 000, je krijgt ze eruit met een DELE commando als het goed is: je schrijft bij het verwijderen van die bestanden nml niet het bestand, maar de directory.

• Sn3akz
_JGC_ schreef op 06 January 2003 @ 22:47:
Als die directory waar de zooi in staat van jouw is, maakt het niets uit van wie de bestanden zijn die erin staan, al hebben ze als rechten 000, je krijgt ze eruit met een DELE commando als het goed is: je schrijft bij het verwijderen van die bestanden nml niet het bestand, maar de directory.
DAT is net de pest. De dir is gemaakt door een PHP script (moregroupware) en daarom krijg ik um niet weg... de dir staat wel in mijn dir :)

• Sn3akz
*schop*

Heb het inmiddels opgelost met telnet acces.. weet iemand even tussen neus en lippen door een linux commando wat alle files/dirs chmod in een bepaalde dir? Want tot nu toe ben ik bezig met alles 1 voor 1 te chmodden (met * welliswaar, maar het zit een paar subdirs diep)

Iemand ideeën?

• igmar
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-05 15:46

igmar

ISO20022

Sn3akz schreef op 19 januari 2003 @ 19:28:
*schop*

Heb het inmiddels opgelost met telnet acces.. weet iemand even tussen neus en lippen door een linux commando wat alle files/dirs chmod in een bepaalde dir? Want tot nu toe ben ik bezig met alles 1 voor 1 te chmodden (met * welliswaar, maar het zit een paar subdirs diep)

Iemand ideeën?
find . -type f -exec chmod 644 '{}' ';'
find . -type f -exec chmod 755 '{}' ';'

• Cipri
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-07-2024

Cipri

Of niet natuurlijk...

Ten 1e moet die 2e find -type d zijn ;)
Maar.. waarom moeilijk doen met find?
chown -help heeft ook een recursive optie(Namelijk -R)

-=[ Murlocs Ate My Boots]=- Sylvanas Alliance - EU - Orosei lvl 100 Paladin

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

Idee? Ja, lees de manual, staat een leuke optie voor in. Het is hier geen helpdesk ;)

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.