Toon posts:

Rare schokjes in windows

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds een tijdje heb ik een heel raar probleem, als ik windows opstart gaat alles goed, maar als alles opgestart is lijkt het alsof het systeem steeds voor minder als een seconde vastloopt, en dat met een bepaalde tussenperiode en dan weer. Naarmate het systeem langer draait stopt dit. M'n muis schokt ook onder zo'n hele korte vastloper, dus als ik met m'n muis van links naar rechts over m'n scherm ga, dan hapert ie soms.

Ik heb m'n systeem compleet geformatteerd dus ik denk niet dat het aan het besturingssysteem ligt.

Specs:
Athlon 1.2
A7v266-E
512 DDR
Soundblaster Live 5.1
Asus Geforce 2 GTS
Winxp NL SP1

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2003 12:19 ]

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
heb je dit alleen met je muis of stopt wmp bijv. ook als je divx afspeeld?

anders zou het je muisdriver kunnen zijn (usb muis?)
processen al bekeken?
heb je programma's draaien als MBM die 1x in de xx tijd een actie ondernemen?

[ Voor 29% gewijzigd door BasieP op 06-01-2003 12:23 ]

This message was sent on 100% recyclable electrons.

• bonus
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-04 22:27

bonus

!.. .oO BoNuS Oo. ..!

Ik heb het in spellen. 3 seconden stopt het dan gaat het weer verder. En
dan stopt het weer enz...
Als opnieuw geinstalleerd, maar helaas het blijft.
Div. drivers geprobeerd (Nvidia) maar helaas...

Atari 4 ff'r 😊

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-04 19:43

Gé Brander

MS SQL Server

Ik heb al meer topics hierover gezien. Heb het zelf ook gehad en na een nieuwe installatie of drie had ik er geen last meer van. Echter het is weer begonnen nadat ik een extra harddisk plaatste in mijn systeem. Dus ik begin nu het vermoeden te krijgen dat mijn voeding het niet trekt.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Verwijderd

Topicstarter
maar dat is dan raar, omdat het na een tijdje stopt, na 3 minuten ofzo heb ik nergens meer last van, m'n geluid stopt op dat moment trouwens ook tijdelijk. Dus het is niet alleen m'n muis....

• joosd
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-05 14:50
virusscanner

• Fludizz
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Klinkt misschien vreemd, maar kijk eens of je HDD en alles wel op DMA staat... dat was bij mij (w2k) ook et geval, windows had me hdd op PIO gegooid...
IDE controller drivers overnieuw geinstalleerd en hij stond weer rustig soepel op DMA

Verwijderd

Als je de haperingen alleen hebt zodra je je muis beweegt dan heb je wellicht een IRQ conflict :? zie je systeem eigenschappen voor IRQ problemen ;)

Verwijderd

Ik lees net dat je geluid ook stop --> IRQ conflict muis/geluidskaart zeker

• bonus
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-04 22:27

bonus

!.. .oO BoNuS Oo. ..!

Ik heb de virusscanner uitgezet en dat hielp dus ook niet. Zelfde probleem.
(BTW. XP prof)

Atari 4 ff'r 😊

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Heb je al allerhande VIA drivertjes/patches geprobeerd? Verwijder anders eens die SB Live uit je systeem en zie toe hoe het boeltje zich houdt :)

Verwijderd

Topicstarter
er zijn veel problemen ja met sounblaster live, toch wel raar eigenlijk, de raarste problemen worden veroorzaakt door die live kaarten...

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Is niet per se een Virus, SB of VIA driver probleem want die heb ik beide niet... En ik heb een PIV met een Intel chipset, dus mijn vermoeden van voeding is volgens mij zo gek nog niet...

[ Voor 45% gewijzigd door Gé Brander op 06-01-2003 14:06 ]

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• noltha
  • Laatst online: 03-07-2025

noltha

Hantam!

Heb jij zo'n iPanel??

Die checkt ook om de zoveel sec de temps voltages etc etc

Verder kan het je swap file zijn.
Te hoog OC
Virus scanner (realtime file protection)
Firewall
Brak geheugen ??
SB even in ander pci slot doen.
Check je IRQ's

suc7

Ryzen 5800X3D / RTX3070Ti nvidia / Be quiet Dark base 700

Verwijderd

Topicstarter
nee, ik heb net nieuwe install gedaan en hij deed het meteen al, misschien brak geheugen ik zal het eens proberen..

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

noltha schreef op 06 januari 2003 @ 14:26:
Heb jij zo'n iPanel??

Die checkt ook om de zoveel sec de temps voltages etc etc

Verder kan het je swap file zijn.
Te hoog OC
Virus scanner (realtime file protection)
Firewall
Brak geheugen ??
SB even in ander pci slot doen.
Check je IRQ's

suc7
Ik heb wel een iPanel. Maar het probleem is weggeweest en de iPanel niet. Dus dat zou het niet mogen zijn.

• Gizmo4ever
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:54
Is het niet zo dat je pc nog bezig is met opstarten die ca. 3 minuten en af en toe daarvoor dus de volledige processorkracht nodig heeft waardoor de rest stil komt te staan?

• Asylum
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:17
ik heb dit probleem ook.
maar dan alleen in verkenner. tot dat die een hele directorie heeft ingelezen en dan is het over.
irq confilict is het niet, want de muizen zitten allebij op een apparte irq net als me raid controller en me live
ook als ik de live er uit haal blijft de muis schokken
of als ik 1 muis aansluit (ik heb er 2 een pilot muis op de ps/2 port en een trackbal op usb)
geluid blijft niet hangen bij mij als de muis schokt

Verwijderd

Topicstarter
Is het niet zo dat je pc nog bezig is met opstarten die ca. 3 minuten en af en toe daarvoor dus de volledige processorkracht nodig heeft waardoor de rest stil komt te staan?
Nee, ik heb van dit probleem pas sinds kort last en onder het schokken loopt m'n cpu 99% idle

• dikiedik
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-04-2025

dikiedik

de verkeers ont regelaar

met ctrl+alt+del ff kijken wat er allemaal aan t "vogelen" is en kijken of daar iets bij zit wat niet klopt (want 99% is wel heel veel) en gooi dat eraf.

ride on

Verwijderd

Sorry mensen, ik heb stiekem iets van tweakzone gejat en zet het hieronder neer, helemaal fout, ik weet het, maarrrrrrrrrrr, ik had hetzelfde probleem als "bimi" echt precies hetzelfde. Totdat.... een vriend van me deze link gaf. ik heb deze sleutel aangemaakt in het register, en voila, systeem draait zo soepeltjes als het maar kan. hopelijk is deze oplossing goed genoeg voor vergiffenis van het plaatsen van de link :P

http://www.tweakzone.nl/tweaks/bekijk/322

edit:// sorry vergeten erbij te zetten :9 , na het maken van de key in je register natuurlijk wel ff een reboot doen.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2003 19:53 ]

• Asylum
hm
het lijkt een klein beetje te werken, maar niet helemaal

• Tys
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:26

Tys

Al een ander OS geprobeerd? geen idee wat je nu gebruikt, maar messchien werkt ie niet zo compatible, dat deed mn GF3 ook niet met win98...

My flight statistics: (449.638km in 124 flights) Next trips: Estonia, Latvia, Lithuania

• Asylum
ik heb windows xp pro sp-1 nu draaien
heb win 98 geprobeerd geen schokken
en windows longhorn alpha build 3868 of zo een klein beetje

• Sailorman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-04 21:56
Mijn gok zou zijn iets met gedeelde irq in windows. Het komt vaak voor dat windows een hele berg apparaten op dezelde irq gooit terwijl sommige apparaten een uniek of zelfs twee unieke irq´s willen. Tijdens het werken komt het dan vaak voor dat twee apparaten tegelijkertijd dezelfde interrupt willen gebruiken, wellicht hapert je systeem daardoor?

Ik lees dat je Windows XP gebruikt. Er stond laatst in een computerblad, weet niet zeker of het Computer Totaal of Pc Active was een heel artikel over irq sharing in windows xp.

[ Voor 22% gewijzigd door Sailorman op 08-01-2003 15:48 ]

• Asylum
hm
maar me muizen en raid zitten op apparte irq's daar heb ik al na gekeken
zou het kunnen dat de xp andere irq's toewijst dan de bios??

Verwijderd

probeer eens wat kaarten om te wisselen in je comp

kan het irq conflict weleens oplossen

• KBDE
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-05 15:21
Als je een ipanel hebt, eruit slopen dat ding !!! (of op zijn minst auto update in bios uitzetten)
Die veroorzaakt dat nl.

Anders dan dat zou ik het niet weten... IRQ probleem in elk geval...

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb even dat ding geprobeerd van tweakzone, ik ga nu naar fontys als ik terugkom dan kijk ik of het opgelost is, thx!!!

• KBDE
Die tweak wat op tweakzone staat klopt helemaal niet....

Als je deze tweak wil toepassen moet je niet [HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Session Manager

Maar:
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Session Manager\Memory Management]

Aanpassen...

Volgende toevoegen:
"LargePageMinimum"=dword:ffffffff

Maar dit heeft niks met het probleem van jou te maken... da's alleen een tweak voor windows 2000 en total hard locks....
Dus ja..

Maar goed, proberen kan nooit kwaad natuurlijk ;)

Verwijderd

Ik had laatst ook zoiets komt het spontaan of drekt als je je pc aanzet? en druk is op ctrl alt del en kijk wat zoveel cpu speed gebruikt.

• Asylum
KBDE -->> met dat wordt het wel veel minder bij het schokken
en het selecteren in verkenner gaat nu ook weer goed

en insomnia-84 -->> ik heb alles er al een keer uitgehad wat eruit kon

• KBDE
Asylum schreef op 10 January 2003 @ 17:59:
KBDE -->> met dat wordt het wel veel minder bij het schokken
en het selecteren in verkenner gaat nu ook weer goed

en insomnia-84 -->> ik heb alles er al een keer uitgehad wat eruit kon
Aha, is wel vreemd...
Amd heeft die patch namenlijk officieel gereleased toen windows 2000 gelanceerd werd. (met de path van die versie van mij, da's nl de originele amd reg file)

Ik zal eens kijken of ik de originele pagina nog kan vinden. :)

Laterz

• KBDE

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-05 12:51

MaDLiVe

.-Observer-.

Kijken of IRQ's gedeelt worden dat is 1 ding. Heb je je HDD op een onboard raid controller aangesloten ? Een update van de driver zou hierbij uitkomst kunnen bieden. Het is mij overkomen met een highpoint driver (van een highpoint 370 controller) toen winxp net was gereleased (zelfde probleem). (jij moet in dat geval dus naar de nieuwste promise drivers kijken als ik me niet vergis).

Andere keer toen ik dit onder win2k heb meegemaakt was na de installatie van sp1 (ja heel lang geleden :+) na de uninstall werkte et weer normaal.

[ Voor 11% gewijzigd door MaDLiVe op 17-01-2003 23:12 ]

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Pagina: 1