[RRAS] VPN Connectie met WIN95-client

Pagina: 1
Acties:

• Emielio|IA
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 03-08-2018

Emielio|IA

Shit On My Interface

Topicstarter
Ik heb een windows 2000 RRAS VPN-server opgezet. Deze werkt verder prima over het PPTP-protocol. Nu heb ik alleen nog 1 probleem:

Ik kan met een windows 2000 en windows XP client prima connectie maken met een dial-up of breedband-verbinding. Alleen krijg ik dit met een windows 95 client nog niet voor elkaar.
Ik heb windows 95 service release 1 geinstalleerd. Deze is voorzien van een 56k6-modem waarop een tijdelijke ISP is geinstalleerd. De internet-toegang werkt naar behoren.
Vervolgens heb ik MSDUN1.3 geinstalleerd (Dial-Up Networking 1.3), omdat windows 95 standaard geen VPN-verbinding kan maken. Ook dit ging zonder problemen.

Om verbinding te maken verbind ik allereerst met de tijdelijke ISP en vervolgens probeer ik de 2e (VPN) verbinding op te bouwen.

Geef ik gebruikersnaam/wachtwoord/domein op (zoals dit ook onder 2000 en XP werkt) dan geeft de client foutcode 645 weer (Controleer de configuratie blabla). Tevens geeft de VPN-server de volgende fout:

There was an authentication failure because of an unknown user name or a bad password.

Wat doe ik verkeerd ?? Ik heb al een aantal sites bezocht waarop een VPN-connectie onder windows 95 staat uitgelegd, maar helaas zonder resultaat. 8)7 |:( :?

Of All The Things I've Lost In Life, I Miss My Mind The Most...

• RedRose
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

RedRose

Icebear

Even een DUN-update naar 1.4. doen. Die is hier te vinden. Die heb je zeker nodig. Lees ook even direct de release notes door: daar staat bijvoorbeeld dat voor Windows 95 128 bits encryptie pas wordt ondersteund bij DUN versie 1.4. Wat ik verder zelf heb gemerkt is dat sommmige username/password combinaties niet goed worden gehashed. Even een compleet andere un/pw combo proberen zou ik doen. Voor de rest: wat zijn je TCP/IP-settings (van de client dus)?

Sundown Circus

• Emielio|IA

Emielio|IA

Shit On My Interface

Topicstarter
Welke TCP/IP-settings bedoel je precies ??
De windows 95 client krijgt bij connectie een IP-adres uit een bepaalde range toegewezen.

• Emielio|IA

Emielio|IA

Shit On My Interface

Topicstarter
Ik heb de verbinding zojuist proberen op te zetten met DUN 1.4. Dit geeft echter dezelfde foutmelding.
Tevens lees ik op internet een aantal berichten dat de verbinding niet tot stand kan worden gebracht door de combinatie van modem en DUN. Weet iemand hier misschien meer van ??

Verwijderd

Op mijn NT Server (Windows 2000 SB-server) heb ik ook VPN geconfigureerd. Ik heb geen win95 clients, maar er staat wel een optie bij de Accountname voor PRE-Windows2000 systemen. Dan is de loginnaam namelijk: Domainname\User Name. Dat zou volgens mij de foutmelding wel verklaren.

Verwijderd

het kan ook zijn dat je bij de username van de inbel gebruiker moet zetten : Store password using reversible encryption .

kijk daarvoor op : http://www.microsoft.com/...winxppro/proddocs/505.asp

laat ff weten als dat het was !
Pagina: 1