[Tweakdsl/Alcatel] Iemand aan de praat?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basszje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-09 14:38

Basszje

Reisvaap!]

Topicstarter
Ik probeer via een Speedtouch Home Alcatel modem het zooitje aan de praat te krijgen. Ik heb links en rechts al gezocht. O.a. bij tweakdsl, eweka, bbned, google en hier , maar ik kan mijn specifieke probleem nergens vinden .

Is hier iemand die het al eens aan de praat heeft gekregen?

Ik heb volgens de instructies gewoon een bridged connectie aangemaakt met de bijgeleverde settings ( eweka , vci/vpi op 0/35 en LLC/SNAP ). Vervolgens alle DHCP settings op de modem uitgegooid en DHCP op de PC gegooid .

Dit zou dus moeten werken. Echter ik wacht, maar er gebeurt vrij weinig. De modem probeert wel data te versturen , dat gaat allemaal goed, maar er komt maar geen data terug.

Alles staat dus precies volgens instructie, ik heb ook al wat andere dingen geprobeerd, maar niets had succes. Ik begin dus een beetje wanhopig te worden.

Kent iemand dit probleem of heeft nog suggesties om uit te proberen ? Heel graag.

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jant
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
DHCP op het modem uit en op de PC aan. Hoe krijgt je PC dan een IP ?

Een album per dag; een selectie: https://open.spotify.com/playlist/6s3nNLl8pJpCwLR3LPligA?si=dddc51153b2a49e8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schwarzenegger
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05-08-2024
misschien heb je hier iets aan: I_Stealth_I in "ADSL problemen"
Maar branden alle lampjes op je modem en is de aansluiting ook helemaal opgeleverd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basszje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-09 14:38

Basszje

Reisvaap!]

Topicstarter
jant schreef op 06 January 2003 @ 12:05:
DHCP op het modem uit en op de PC aan. Hoe krijgt je PC dan een IP ?
Via mijn PC dus. Zo staat het dus ook in de Alcatel handleiding. De modem geeft de aanvraag dan gewoon door.

Larsemanneke : Aha dat is idd bruikbare informatie :) . Vraag ik me af waarom ik dat niet heb gehoord van cambrium helpdesk :{ . Die heb ik vrijdag nl ook nog gebeld.

[edit]

Ow trouwens I_stealth_I krijgt wel een ping reply e.d. Bij mij gebeurt er dus niets. En niet alle lampjes branden dus ;) .

Wel de line Sync, LAN, en Line DX (sending?) , maar op de incoming gebeurt dus helemaal nada.

[ Voor 21% gewijzigd door Basszje op 06-01-2003 12:11 ]

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.