[ALPHA] Adaptec ANA-62044 NIC Probs

Pagina: 1
Acties:

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-04 20:21

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Topicstarter
Nee he, heb ik nou mezelf dood gemaakt met een blije mus? Ik heb net voor ~100 euro bij de norrod veiling een (door linux ondersteunde) Adpatec ANA-62044 4Poorts netwerkkaart weten te bemachtingen... Maar als ik hem in mijn alpha plaats (EB164 evaluation board) werkt het geheel niet :(
Op internet heb ik geen meldingen hiervan kunnen vinden, weet iemand of inderdaad een Alpha en deze kaart niet samengaan :'(

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ik denk dat die kaart gebruik maakt van PCI-PCI bridge om meerdere pci netwerk chips
achter 1 pci slot te mappen.
Er zijn vaker problemen mee , ik weet niet of dat aan de EB164 ligt , of aan de Alpha
in het algemeen , zie bijv:
http://www.uwsg.iu.edu/hy...ux/alpha/9609.1/0003.html

Misschien een firmware upgrade proberen.......?

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

• Kippenijzer

Kippenijzer

Topicstarter
Dat klopt, in zoverre dat hij idd achter een PCI bridge zit, maar dat zit mijn SCSi Controller ook, en deze heeft nergens last van :'(
En de allernieuwste firmware staat erop, dwz, alpha is lang geleden gestopt met het creeren van nieuwe firmawares voor dit beestje (ben er 99,9% van overtuigd dat dit het probleem zou kunnen tackelen, maar jah, ik ben niet zo'n firmware progger :P )

• Kippenijzer

Kippenijzer

Topicstarter
Ik ben net effe eea met elkaar aan het vergelijken... Mijn SCSI Controller maakt gebruik van een DECchip 21050 (rev 02) en die Adaptec ANA van een DECchip 21154 (rev 02)... Vrees dat het probleem dan daar wel in zal zitten... Die 21154 zal wel gebruik maken van "nieuwere PCI instructies" ofzo... Zover dan voor het besparen van kostbare sloten in die alpha... :(

• mpol
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-01 18:45

mpol

root@localhost

Welke driver gebruik je hiervoor? Er zijn 2 drivers in de kernel, de tulip en de4x5 driver. Ook heft Donald Becker nog een andere versie van tulip.
"Werkt niet" is niet erg informatief. Geeft lspci hem wel aan in de listing? Kan de firmware hem zien?

https://timelord.nl

• Kippenijzer

Kippenijzer

Topicstarter
Owkee... Ken je de hardware van een alpha? (Da's dus een andere arch dan x86) Die werkt niet met een P&P BIOS, maar met een frimware... En deze firmware weet de hele kaart blijkbaar niet te initialiseren, wat dus relusteerd in een geheel niet bootend systeem (Staan wel aan, maar doet niets zeg maar...) In een andere (Wel PCI2.1 compliante) x86 doos ziet lspci hem zonder problemen (Ziet PCI bridge in 1e bus, en dan in 3e bus 4x een netwerkkaart...) Dus da's het probleem niet... Het feit dat hij in NOS staat licht eraan dat ik hier meer alpha mensen tegen denk te komen dan in bijvoorbeeld PMG...

Wat ik inmiddels verder heb geprobeerd : Ik heb het ding eens ARC laten booten, en ja hoor (kutzooi)... Die initialiseerd dat ding prima, en boot dus ook fijn... Maar jah, met ARc moet je via MILO laden, en die ondersteund op EB164 weer geen 2.4 kernels... Mega zucht... Is hier geen l33te firmware/bios hacker die voor mij effe de Bios emulatie (2.20) van de ARC console in de SRM console kan hacken? :+
Pagina: 1